Jump to content

Er det mange fra Ytre Østfold (Moss/Fr.stad/Sarp) her?


Ankermann

Recommended Posts

Jeg bor på Ski og har båten på henger.

Har utgangspunkt i Son, men er ofte nedover til Kråkerøy og Hvaler.

Så må jeg også innom Åsgårdstrand / Tønsberg i løpet av sommeren.

 

Er også mye på Lindesnes.

 

Håper på å få meg båtplass i år, og det gjør jeg vært år.

For da blir det større båt og turer til Koster og videre nedover svenskekysten igjen.

:flag:

Båtlivet er herlig.

Link to post
Share on other sites

Nordover har jeg aldri ligget på østsiden noen gang, og sydover drakk jeg kaffe en gang i Kulpe. Og så fyller jeg diesel i Kambo. Ellers må en ned mot Hvaler for å finne meg på øst siden.

 

Lars H.

Og Kulpe er stedet tl NIKITA. Der finner han sin havn mens han sitter på kveldene med sin Solveig og drømmer seg over til barndomsøya, Jeløy.

Koslig det, NIKITA, for det er neppe trengsel på Kulpe. En liten øy i Mossesundet som de færeste har kjørt innenfor.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Astor; jeg ser på dine hjemmesider at du bryter is, hvor går grensa til at dette ikke er bra for båten?

 

Jeg er veldig forsiktig med fart. Tomgang. Siste tur var jeg oppe i 800 omdr/min. Litt mer en gangfart, dersom man skulle gå ved siden av. Mye er avhengig av isens beskaffenhet. Er isen hard så gjelder det å ta det rolig.

 

Et stevnjern i baugen er en fordel. Dette skal jeg montere til sommeren.

 

4-5 cm. og så er det slutt.

 

Bilde


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Et stevnjern i baugen er en fordel. Dette skal jeg montere til sommeren.

 

4-5 cm. og så er det slutt.

några tips i tillegg til stevnjern, Astor;

 

konvertere till diesel-elektrisk drift.....då går maskin på 'högtrykk' hele tiden så kan du slå

fram/bakk utan att dra ner turtalet....

 

winch + V-format hakk i aktern...så drar du in kompisen så er ni två som trykker på....

 

dyser för o spole vatten i baugen, smörjer bedre......

 

ballasttanker för o få båten i gungning....

 

helikopterdekk er vel kansje o ta i...... :wink::wink:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Jeg har vært med den lokale isbryteren Thor II for ti år tilbake. En slugger som holder isen oppe i Drammensfjorden. Artig opplevelse.

 

Bilde

 

Jewg sto på isen når han la seg oppå. Et solid inntrykk. Den gangen jobbet jeg for regionsavisa.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Sideknivene skar et firkantet stykke is. Det ble presset akterover hvor senterkniven delte det i to. Så presset skrogfasongen isstykkene under iskanten slik at det ikke ble is i råka.

Det ble det heller ikke, mens iskanten blei sabla tjukk.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Ser ut som at Hortentreffet er store saker, meget bra initiativ... Men det må vel være mulig å samle noen på denne siden av fjorden også... Om ikke så stort - blir lett en i mengden om det blir for stort, eller tar jeg feil av Hortentreffet...

Spiller ingen rolle om det er stort, om en da ikke ønsker å stikke seg frem og være storkar. Aldri vært noe problem å være en i mengden, så lenge det er en trivelig mengde og det tror jeg nok det er på Hortentreffet.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Hadde vært artig med en geografisk oversikt her på baatplassen.no.

Har gjort noe med dette nå.

 

Problemet har vært at "Bosted" feltet, som er standard i Invison, ikke er søkbart... :headbang:

Har derfor opprettet ett nytt felt, Kommune, som vil være søkbart.

De som ikke ønsker å oppgi kommune kan oppgi fylke. (Det er mulig å søke på fylke eller kommune).

Dette feltet vil overta for Bosted feltet vi har hatt til nå.

 

Gå til Endre profil, det nye feltet står nederst.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...