Jump to content

Uvettige båtførere...... igjen.....


Helge

Recommended Posts

Er nettopp kommet hjem fra en helt fantastisk 4 uker ferie på Sunnmøre med masse flott vær og fine båtturer. Mange er imponert over Geirangerfjorden, men for de som ikke har vært i Hjørundfjorden  :cool: - TA en tur dit!

 

Men så til poenget. Selv på Sunnmøre der båt-tettheten er vesentlig lavere enn på Sørlandet slipper en dessverre ikke unna å oppleve mye uvettig framferd fra båtfolk  :nonod:

 

Det verste eksemplet var en kveld vi hadde latt "storbåten" være igjen i fortøyningene inne ved feriehuset og tatt den mindre "fiskebåten" (14' landstedbåt/skjærgårdsjeep) utpå fjorden for å fiske  :fishing:. Der lå vi midtfjords og fisket etter storsei på 90 m dyp da vi så en seilbåt  :lol: komme inn Åramsundet. Som en påfallende stor andel av seilbåtene vi har sett denne sommeren gikk også denne for motor  :lol: til tross for at det var litt vind.

 

Seilbåten hadde kurs rett mot oss som lå nesten nøyaktig midtfjords med ca en kilometer til land på begge sider. Vi lå på en kjent og god fiskeplass (på kanten av et rev). Neste gang jeg kastet et blikk bort på seilbåten drøyt et minutt senere hadde den tilbakelagt ca halve distansen bort mot oss og hadde fremdeles kurs RETT på oss og jeg mistenkte føreren for å ha autopiloten på(?) :nonod:. Ikke kunne jeg se noen hoder stikke opp over båten heller. Så jeg fant det tryggest å starte påhengsmotoren på vår båt selv med snøret helt i bånn på 90 m og lot motoren gå på tomgang.

 

Fisken bet selvsagt villig i det jeg begynner å bli nervøs for at båtføreren i "pinnebåten" er av den sløve sorten :sleep:. Til slutt, og før jeg har fått snøret og fisken helt opp, er seilbåten bare 10 - 15 sekunder fra å kjøre oss rett i senk så jeg vrir på gassen (som samtidig er gir på Mercury Viking) og kjører oss unna i samme øyeblikk som det plutselig dukker opp tre hoder bak rattet på seilbåten. Da blir det hektisk der bak på båten og de styrer etter hvert også unna oss og bommer med kanskje en simpel båtlengde på der vi hadde ligget.

 

Seilbåten (en ganske stor trebåt med navnet Victoria - FY SKAM DERE!  :nono:) laget også så store bølger til oss at vi nesten tok inn vann i den lille båten vår.

 

Vel, vi er garantert så LANGT fra de eneste som har opplevd slikt - og SYND er det.

 

Foruten slike sløve og farlige folk opplevde vi også dessverre litt for ofte store cabincruisere som merkelig nok SKAL stryke seg tett inntil deg som oppholder deg i en mye mindre båt og det selv om fjorden er meget bred der en befinner seg. Bare den samme kvelden var det f.eks. to cabincruisere som i en 2 km bred fjord i god fart måtte stryke seg bare 20 - 30 m fra oss som lå i ro og fisket i en liten 14'. Bølgene fra den ene brøt fremdeles hvitt på toppene i det de nådde båten vår.....!!!  :lol: Er det nødvendig????????

 

Helge

Link to post
Share on other sites

Enig med deg!

Det ser ut som folk med større båter ikke vet hva hekkbølge er for noe, selv sjekker jeg bestandig hekkbølgen min.

Det er ikke bestandig jeg passerer andre båter på veldig god avstand men jeg har det vett nok til og slakke på farten.

Opplevde forresten her for noen dager siden at det passerte en større daycruiser ganske nære, så nært at jeg ikke rakk og få baugen opp mot hekkbølgen til passerende båt.

Det rullet noe så j**lig at det meste ble endevendt.

 

Egentlig burde det være registreringsplikt på båt slik at man får tatt nummeret på synderne.

 

Hvor er Politiet hen?????

Link to post
Share on other sites

Møtte den tidligere omtalte Taxi båten som går på Veierland på lørdag.

Han kom inn til et bryggeanlegg,vi gikk ut.Hadde Taxi`n på bb side og seg forover med ca

2 knop med stoppet propell.Taxi bakker opp,så egen båt settes i gir og går stb over  for å ha bedre klaring,fart ca 3,5 knop.

Da med der ble å skue masse skum rundt akterenden på Taxi.Han skyter fart går forenom

med veldig liten klaring.Rakk ikke å bakke opp,kun å sette motoren i fri.Jøje meg,lurer på

hva som stakk ham? :nonod:

Her var det ingen stor fare,og hadde jeg ikke lest om denne båten på disse sidene så hadde jeg antagelig ikke husket episoden en gang.Men noen ganger så lurer jeg så fælt på hva som foregår i hodene på folk?

Link to post
Share on other sites

Opplevde for få dager siden at en halvplanende cabincruiser på ca 28 fot paserte meg med få meters klaring sidelengs, mens jeg hang over rekka for å trekke ombord en krabbeteine.  Hekkbølgene førte nesten til at 18 foteren min kantret ( den var under med dollbordet flere ganger). Selv falt jeg halveis over gass spaken, med det resultat at motoren ruste ut, men heldigvis sto motoren i fri. Guttungen falt også og slo seg, for ikke å snakke om kjøkkenutstyr og fiske saker.  Etter å ha hentet meg inn litt, og reddet teiner og mannskap ut av den verste mølja, fant jeg ut at nå ville jeg til bunns i dette fenomenet : Hva er det som driver slike folk? så jeg la meg etter.  

 

Prøvde først å legge meg rett i kjølevannet, og med fløyte og armbevegelser å påkalle oppmerksomheten til 'sjåføren'. (Ja hva skal man kalle dem da, kaptein/skipper er ikke en passende betegnelse.).  Ingen respons, oppmerksomheten var tydeligvis ikke rettet bakover.  Manøvrerte meg tilsist foran, og fikk praiet ham.  Spurte da i en forsiktig tone om han kanskje nettopp hadde ervervet skuta, og derfor ikke var klar over hvilke hekkbølger han produserte, og om han var klar over at han nettopp var nære ved å kantre oss.  Hva han svarte ?? :

Jeg har tette drivstoff filter, så jeg kan desverrre ikke kjøre fortere..... :nonod:

 

Mitt forslag om å vurdere å holde noe større avstand, eller trekke yterligere av på farten resulterte i ett forvirret skuldertrekk, ett forsiktig beklager, og så ga han gass og forsvandt.

 

Kanskje det burde vært påbudt med bakspeil på slike kjøretøyer?

 

Erik (Som ellers nyter sjølivet og sommeren, og har sluttet å forske på slike sjåførers sinnstilstand, man blir bare mer forvirret ved å få dem i tale.)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Hei

Jeg hadde en riktig hyggelig opplevelse med hekkbølgen min for etpar dager siden.

På vei inn i et sund med ca 30 m bredde - 50 - 60 m langt slakket jeg godt av ettersom det lå etpar båter fortøyd inn mot berget ved innseilingen. Båten som kom 20 meter bak slakket ikke av før han hadde passert oss - halvplaner i god fart og minste ungen min trynet på gulvet.

I øyekroken så jeg folkene på land sprang for å berge båtene sine før jeg gav litt fosiktig på igjen.

Halvveis igjennom sundet nådde jeg igjen kameraten som hadde sett på ekkoloddet og funnet at det er bare 2,5 meter dypt, og jeg tror ikke han visste at det var samme dybde i hele sundets bredde og lengde.

Med barnegråten i ørene måtte jeg forte meg til Trysnes på andre siden av sundet for å kjøpe is slik at alle barna skulle bli glade igjen.

 

En Viksund som stikker 1,5 meter og som gjør 12.5 knop idet den passerer på 8-10 meters avstand i et sund som ikke er særlig dypt er kanskje ikke spesielt fint gjort, men ungene lo og båten bak kjørte sakte når den kom inn etter oss mot Trysnes. Han hilste ikke da vi møttes på kaia..

 

God sommer

 

Mons

Mons

Link to post
Share on other sites

.................slik at alle barna skulle bli glade igjen.

 

En Viksund som stikker 1,5 meter og som gjør 12.5 knop idet den passerer på 8-10 meters avstand i et sund som ikke er særlig dypt er kanskje ikke spesielt fint gjort, men ungene lo og båten bak kjørte sakte når den kom inn etter oss mot Trysnes. Han hilste ikke da vi møttes på kaia......

Mulig jeg er bløt, men jeg har egentlig ikke så mye sans for øye for øye, tann for tann og hevn. Det er mulig jeg er dum også når jeg også tror at det er bedre å vende det andre kinnet til og heller prøve å få tatt en prat/oppklaring med rette vedkommende når det er mulig. I graverende tilfeller får en kanskje kjøre etter den det gjelder om det lar seg gjøre.
Link to post
Share on other sites

Mulig jeg er bløt, men jeg har egentlig ikke så mye sans for øye for øye, tann for tann og hevn. Det er mulig jeg er dum også når jeg også tror at det er bedre å vende det andre kinnet til og heller prøve å få tatt en prat/oppklaring med rette vedkommende når det er mulig. I graverende tilfeller får en kanskje kjøre etter den det gjelder om det lar seg gjøre.

 

Nei da, du er ikke bløt.  Er helt enig med deg.  Det er et faktum at folk blir mere og mere instilt på at det er de som betyr noe, alle andre er noe dritt.  Du ser det på sjøen, du ser det på veien.  Om du tuter på noen for å gjøre detm oppmerksom på at du også er der, og at du kanskje til og med har retten på din side, får du antagelig en finger.  Om du kjøre etter og snakker med dem får du sikkert ett eller annet dumt svar, som bare kommer ut av dem for at det skal bli mere bråk.  I værste fall får du kanskje til og med en på trynet.  Jeg kan nesten garantere at i de aller ferreste tilfeller får du en undskyldning.  Så en hevnreaksjon gir neppe en bedre hverdag for oss som ferdes på sjøen (og i traffikken).

 

Jeg har opplevd hekksjøer som er egnet til å kantre allt som er under 40 fot, eller om ikke annet skape fullt kaos og skader ombord. Å snakke til de som forårsaker det er nytteløst.  Du får svar som, "Er du på sjøen må du da vite at det kan komme bølger" eller tilsvarende.  Men når store raske båter tar deg igjen, og det er flere kilometer på begge sider av båten å passere på, da går det vel an å passere litt lenger vekk en 5 meter??

 

En gang holdt jeg på å bli rent ned av en flott seilbåt/motorseiler når jeg var  på vei ut fra Grimestadbukta ved Måkerøy.  En skipper i 55 - 60 års alder kom for motor nordfra, og sto på sin kurs uten å vike en millimeter.  Fem støt i hornet fra min side (jeg hadde da en 45 fot Princess så jeg burde være synlig uten å gi lyd), førte ikke til reaksjoner overhodet.  Jeg måtte slå fullt akterover for å stoppe, for å unngå en kollisjon.  Reaksjonen fra skipperen var en hyttende knyttneve, og grov kjeft i form av skriking.  Akkurat da angret jeg nesten at jeg hadde stoppet.  Jeg kjørte etter han da jeg fikk summet meg, og spurte hva han egentlig drev med.  Svaret var som følger: "Jeg kjører jo leia, og har klart forkjørsrett.  Jeg skal vel ikke vike bare fordi du har stor båt.  Du må huske at du kommer jo ut fra en bukt, mens jeg kjører leia."  Hva svarer man til sånt?  Jeg anså tilfellet som håpløst, og dro min veg uten videre diskusjon.

 

Jeg har siden lurt på hva som skjer i hodet på folk.  Det er greit, han trodde oppriktig at han hadde retten på sin side, men om det hadde blitt en ulykke av det hva hjelper det om man har rett, eller tror man har rett om man er død eller ender opp som grønnsak?  Og hva med de andre som blir innblandet, kanskje man lever selv, men finner seg selv skyldig i å ha forårsaket skader på andre?  Kanskje de ikke tenker så langt.  Konsekvensanalyse er i alle fall ikke folks sterke side.

 

Mye oppkast.  Jeg vil presisere at dette ikke var noe angrep rettet spesielt mot seilbåter eller motorbåter, men kun generelle betrakninger om hva man opplever på sjøen.  Man kan si det sånn, er man tulling spiller det ingen rolle hva slags båt man har.

 

La oss være enige om at en generell kontinuerlig skjærping hadde vært bra for oss alle.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

De fleste av oss som har holdt på noen år kan fortelle lignende historier. De jeg og mange andre "lurær på" og som har diskutert mange ganger er om de som passerer på kloss hold og skaper kaos med sine store bølger gjør dette fordi de gir blaffen eller om de rett og slett ikke vet bedre.

 

Det skulle vær fint å vite svare på dette spørsmålet, da det er svaret som må danne utgangspunkt for eventuelle tiltak:

 

1) Gi blaffen holdninger => straffereaksjoner

2) Uvitenhet => opplæring og informasjon

Link to post
Share on other sites

Hei Lasse  :seeya:

Dessverre tror jeg at 90% er i "gi blaffen"-gruppen. Reaksjonene når du tar opp problemene de skaper kan dessverre tyde på at det ikke nytter noe særlig med råd og veiledning, men vi må aldri gi opp, selv om dette kan synes å være en "Sisyfos"-jobb.  :puke:

Jeg var selv utsatt for flere slike ubehagelige opplevelser i sommer og jeg har inntrykk av at dette er et økende problem. Før eller siden kommer vi nok dithen at det må kreves båtførerbevis for å føre fritidsbåt som går fortere enn (?) og/eller er større enn (?). Ikke fordi jeg tror at det hjelper så mye på adferden hos slike båt-sjåfører, men det gir i alle fall politiet muligheten til å ta fra verstingene båtførerbeviset og derved retten til å føre denne typen fritidsbåter. Man kan jo alltids håpe....

Hilsen Syvert

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Hei igjen

Min reaksjon var ikke den jeg normalt ville hatt, men i dette tilfellet så båtføreren av den andre båten helt klart hva som sjedde med min og de fortøyde båtene, og gav totalt blaffen.

Han fikk nok en støkk da jeg kjørte forbi, men ingen fare på ferde, og jeg tror han skjemtes etterpå.

Oppfører meg normalt bedre...

 

Mons

Mons

Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke huske å ha opplevd så mye dum kjøring som i år.

 

Det er ikke bare store cabincruisere som lager problemer, selv om det er utrolig mange tette motorbåt eiere. Spesielt er Scand båtene godt representert.

 

Har vært endel i Havstensund traktene i år og vi har opplevd ekstremt mye seilbåter som på død og liv skal seile gjennom alle små hull. som f.eks forbi havstensund. Her er det tettpakket med båter og de skal selvfølgelig krysse gjennom hullet.

Har også opplevd mange seilbåter som seiler med motoren i gang, vet ikke om er for å lade men de kjører selvfølgelig som om de har forkjørsrett.

 

Har også opplevde å bli tatt igjen av seilbåter som nesten har kjørt oss i senk.

 

Det beste av alt var to seilere som selvfølgelig gikk for seil gjennom Ekenes på koster mens Walona (fergen) lå til kai. På toppen av det hele begynte de å krangle om hven som hadde forkjørsrett. Resultatet var at de nesten stoppet opp. Vi og flere var i ferd med å drive på grunn mens gutta gjorde opp. For opplysningens skyld hadde en av dem spittflagg, og begge var i 30 fot klassen.

 

Så dere som har seilbåt: Hvorfor må dere seile absolut over alt? Er det for å være tøffe?

 

Andre erfaringer:

- 35 fot Batic som passerer oss med ca 7 meter  i "køen" ved Resö i 15 knop. Det skjer ting i en Viking 28 da selv om det er en forholdsvis stor båt.

 

- Det ser også ut til å vare veldig mange landstedsbåter som ikke har peiling på hva de driver med. En 17 fot daycruiser/skjærgårdsjeep med 150 hk lager også sjø når de står rett opp og ned.

 

- Men det mest irriterende av alt. Når man lager en bølgebevegelse med hånden og peker på hekksjøen til folk så driter mange i det og slår ikke av på gassen.

 

Selv håper og tror jeg at jeg har et meget anstrengt forhold til hekkbølga mi for det er ikke så lenge siden vi ferierte i en Sollux 24.

 

Konklusjonen min er at det helt klart skulle vært seilforbud soner på lik linje med f.eks. 5 knop soner.

Samt 1 snes egg i alle båter, godt til bacon og perfekt i fronten på en idiot. Skader ingen men gir et greit bilde av hva du mener.

 

PS. Svensker er ikke en dritt bedre enn oss, faktisk verre.

Link to post
Share on other sites

Så dere som har seilbåt: Hvorfor må dere seile absolut over alt? Er det for å være tøffe?

 

[

 

Tror ikke det for å være tøffe.Antagelig så seiler de i trangene av samme grunn som hekkbølge monstrene kjører over dashbordet ditt og sjekker kjøleskapet mens de passerer:Ubetenksomhet.

Link to post
Share on other sites

De fleste av oss som har holdt på noen år kan fortelle lignende historier. De jeg og mange andre "lurær på" og som har diskutert mange ganger er om de som passerer på kloss hold og skaper kaos med sine store bølger gjør dette fordi de gir blaffen eller om de rett og slett ikke vet bedre.

Er redd de fleste ikke vet bedre. Som regel er dette ferske båtførere uten erfaring. Holdningen er den samme som vi opplever på landeveien.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Guest Fonde

Det er en del uvettige båtførere  ute nå for tiden.  :smiley:. Har vært mye ute på sjøen i sommer, med mange fine turer i Austevoll, Tysnes, Stordområdet og nordover i Lindåsområdet og jaggumed har vi møtt en god del idioter som raser forbi oss med noen få meters avstad i en 20 -30 knop. Jeg har selv en Solux som har en marsjfart på 12-13 knop, men jeg tar hensyn til andre båter og båtførere der jeg ser at de kan få det ubehaglig. Hold avstand eller senk farten noen hakk. Alt i alt så fins det noen som ikke har det så travelt.  :lol:

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

Seilte idag fra Tanumstrand til Strømstad. Meget god vind - 12 m/s vil jeg tippe, har bare engang seilt fortere enn de 6.9 kn idag med bare genuaen - og bølger av ca 2 meter , kanskje, eller mer.

 

Vi gikk innaskjærs og da vi kom ut ved Svangen fyr kom det opp en RIB ved siden av oss: ca 20 fot, 200hk Yamaha bak og kanskje 6-8 personer i tillegg til førern. ALLE PASSASJERNE STO i båten  :smash:, en av dem slenger med en halvtom flaske whiskey eller noe lignende. Skulle gjerne ha tatt et bilde....

 

Det eneste som kan sies som positiv: ihvertfall han whiskey-konsumenten hadde oppblåsbar vest på. Resten la jeg ikke merke til.

Link to post
Share on other sites

Hei Mons.

Jeg har virkelig sans for handlemåten din. Noen båtførere tar seg til rette, gir fanden og aner kanskje ikke engang hvordan de skal vike. Hvis ingen sier i fra, enten muntlig eller ved handling, betyr det jo bare at slike båtførere kan drive på som de vil. Det de gjør aksepterer man jo hver gang. Det fører jo bare til at de alltid gjør det som passer dem. Deres handling får ingen konsekvenser for dem.

 

Nei. Hvis alle som utsettes for båtbøller sier i fra med passende munnbruk eller handling hver eneste gang, så skjønner bøllene kanskje at de bør begynne å vise litt hensyn og følge almenne sjøveisregler og allmen høflighet. Hvis ikke kan det få konsekvenser. Konsekvensen er at de får kjeft over alt. Da skal nesa være velgidg høyt i sky og huden veldig tykk for at man fortsetter som før.  Selvfølgelig skal ikke din tilbakemelding lage farlige situasjoner.

 

Hvorfor tror man egentlig slike bøller oppfører seg ordentlig med politibåten i nærheten? Nettopp. Handlingen får konsekvenser.

 

Mange sutrer over ditt og datt, til alle og enhver som gidder å høre - alle unntatt den som er årsak til sutringen. Hvorfor ikke gi fyren det gjelder beskjed med en gang?

 

Trekk det gjerne videre. Når fyren gjør klar til å forlate uthavnen uten å ta med søpla si, så gi han beskjed - kjeft på ham hvis han fortsatt ikke gidder. Ikke bare irriter deg over at han gjør slike ting.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

. ALLE PASSASJERNE STO i båten  :seeya:, quote]

 

Det er visst vanlig det Andreas. ( ikke det med whisky osv,) men at man står, Er ikke mulig å sitte i 2-3 meters bølger i en 20 fots rib i bra fart, Står man "svikter"man med hele kroppen slik en kulekjører på ski gjør. rett og slett for å fjære. Opplevede dette selv på turen min for 14 dger siden ( ikke det med whisky altså.. :confused:)

 

Eller kan jeg bare si meg enig med Lotus her. si i fra! La oss vise at det noen som har sjøvett. men gjerne med et :confused:

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Det er visst vanlig det Andreas. ( ikke det med whisky osv,) men at man står, Er ikke mulig å sitte i 2-3 meters bølger i en 20 fots rib i bra fart, Står man "svikter"man med hele kroppen slik en kulekjører på ski gjør. rett og slett for å fjære. Opplevede dette selv på turen min for 14 dger siden ( ikke det med whisky altså.. :seeya:)

Javel, man lærer så lenge man lever. Husker noe om sjøvettreglene og det om å stå i en småbåt og 8 man i denne båten da tilsvarte det en småbåt for ikke å snakke om bølgehøydene. Hadde de hatt badebuksene på så....

Link to post
Share on other sites

Javel, man lærer så lenge man lever. Husker noe om sjøvettreglene og det om å stå i en småbåt og 8 man i denne båten da tilsvarte det en småbåt for ikke å snakke om bølgehøydene. Hadde de hatt badebuksene på så....

He he  :seeya:  Helt enig.  Sjøegenskapene på enkelte av disse rib ène er jo helt utrolige da, i tillegg til bæreevnen. Her i Trondheim har vi en Rib med 17( tror jeg) godkjente plasser og båten er vel 30 fot kan jeg tenke meg. 2x225 hester. Eieren  Kjørte den fra shetland og hjem hvis jeg ikke husker helt feil. Driver med firmaturer osv..

 

Mvh

 

Pjolter som er litt bitt av basillen, men skal ikke ha egen RIB

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

He he  :puke:  Helt enig.  Sjøegenskapene på enkelte av disse rib ène er jo helt utrolige da, i tillegg til bæreevnen. Her i Trondheim har vi en Rib med 17( tror jeg) godkjente plasser og båten er vel 30 fot kan jeg tenke meg. 2x225 hester. Eieren  Kjørte den fra shetland og hjem hvis jeg ikke husker helt feil. Driver med firmaturer osv..

Var det han som var omtalt i siste Ut magasinet fra Adresseavisen som kom på lørdag.

 

Der stod det bl.a. at når han passerte småbåter som lå og fisket så ga han ekstra gass......

Følget som han hadde med seg vinket til de i småbåtene som fisket, men det var ingen som vinket tilbake.....

Link to post
Share on other sites

På Hvaler er det ikke trygt for bøllene. Her er politibåten ute til alle døgnets tider.

Ser det du skriver Amorosa, men nå er det bare 4 dager siden vi overnattet med en Sandvik 28 på gjestebrygga på Herføl Marina på Hvaler. Du kan tro vi irriterte oss ofte over all den uvettige kjøringen i Herfølrenna. Det var ikke fred å få der pga. all hekksjøen og bølgene fra passerende båter. Det var ikke mange som overholdt hastigheten i sundet der nei. Vi vurderte faktisk å ringe politibåten og be de legge seg der en stund for å overvåke.

Aldri mer enn en natt på Herføl nei.

 

Kjell

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...