Jump to content

Lime teakdørk med Sika/tech7


Geir

Recommended Posts

Båten vår har 3 store luker over motoren.

Disse har jeg hatt hjemme i garasjen i vinter, og lagt teak på.

Så langt har jeg brukt epoxy og limt. Dette har vært helt uproblematisk, da garasjen er oppvarmet.

 

Problemet mitt nå er at dette er jeg ferdig med, og har da igjen den delen jeg i båten å legge.

Været ser ikke ut som om er på vår side i år, og tempen er langt unna det jeg ønsker.

 

Spørsmålet mitt da er:

Kan resten limes med Tech7 eller Sika?

Hvis ja:

Evt. hvilke temperaturer kan dette brukes ved? (dersom disse også trenger 15-18 grader er det ikke noen hensikt)

 

Hvis ja på første spørsmål:

Kan de nates med samme stoff?

 

Vil det evt bli stor forskjell i forhold til epoxy?

 

 

Geir

Link to post
Share on other sites

Hvor kaldt er det snakk om da?

Jeg har tidligere brukt epoxy i båten når det har vært rett under null, og det har ikke vært noe problem. Tørketiden har bare vært litt lenger.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Hei!

Jeg driver med akkurat den samme jobben i min tresnekke nå, men med furustaver. jeg vil velge å bruke West System epoksy til å lime med og sika 11fc til å fuge med. Sika 11fc har jeg ikke hatt problemer med å overlakke etterpå.

 

Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...