Geir Startet 27.Mars.2006 Del på Facebook Startet 27.Mars.2006 Båten vår har 3 store luker over motoren. Disse har jeg hatt hjemme i garasjen i vinter, og lagt teak på. Så langt har jeg brukt epoxy og limt. Dette har vært helt uproblematisk, da garasjen er oppvarmet. Problemet mitt nå er at dette er jeg ferdig med, og har da igjen den delen jeg må i båten å legge. Været ser ikke ut som om er på vår side i år, og tempen er langt unna det jeg ønsker. Spørsmålet mitt da er: Kan resten limes med Tech7 eller Sika? Hvis ja: Evt. hvilke temperaturer kan dette brukes ved? (dersom disse også trenger 15-18 grader er det ikke noen hensikt) Hvis ja på første spørsmål: Kan de nates med samme stoff? Vil det evt bli stor forskjell i forhold til epoxy? Geir Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 27.Mars.2006 Del på Facebook Svart 27.Mars.2006 Jeg har limt og fuga dørk med både Tech7 ok sika 290DC i minusgrader. Herdinga tar bare lengre tid. Skal du lakke ville jeg bruke Tech7 til fuging. Vanskelig å få tørk på lakken på i hvertfall 290DC Sitér dette innlegget Link to post
Muhammed Svart 27.Mars.2006 Del på Facebook Svart 27.Mars.2006 Du kan varme treverket med en vifteovn så herdeprosessen kommer igang, dette har jeg gjort flere ganger når jeg har limt med lav teperatur. (limt med epoksy.) Det går og ann og kjøpe hurtigherder til epoksy, da herder det på en time. Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 27.Mars.2006 Del på Facebook Svart 27.Mars.2006 Hvor kaldt er det snakk om da? Jeg har tidligere brukt epoxy i båten når det har vært rett under null, og det har ikke vært noe problem. Tørketiden har bare vært litt lenger. Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Suzuki Svart 27.Mars.2006 Del på Facebook Svart 27.Mars.2006 den strukturelle styrken på epoxy, er latterlig lav, om det herdes ved lave temperaturer. At det likevel trolig er solid NOK, er en annen sak.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Geir Svart 27.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2006 Takker for svar. Går antagelig for løsningen med å lime med epoxy, tross lav temp. Da blir det likt alt det andre. Det er jo ikke belastninger å snakke om, så jeg satser på at det blir bra. Geir Sitér dette innlegget Link to post
Nor_west Svart 28.Mars.2006 Del på Facebook Svart 28.Mars.2006 (redigert) Hei! Jeg har lagt teak dørk i min båt i vinter, og jeg har brukt et lim som heter PL 400.Det kan brukes om det er minusgrader,og det er et fantastikk godt lim.Kan anbefales. Redigert 28.Mars.2006 av Nor_west (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 28.Mars.2006 Del på Facebook Svart 28.Mars.2006 Hei! Jeg driver med akkurat den samme jobben i min tresnekke nå, men med furustaver. jeg vil velge å bruke West System epoksy til å lime med og sika 11fc til å fuge med. Sika 11fc har jeg ikke hatt problemer med å overlakke etterpå. Lykke til! Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.