Jump to content

Da er jeg ferdig med min private web side


joelle

Recommended Posts

Da har jeg endelig lagt ut min nye hjemeside.

 

Siden har litt av hvert, en egen avdeling til mine prosjekter på båten, kommer hålle den oppdatert med regatta resultater og en god del seil bilder.

 

Håper jeg får litt inspill her fra hva som kan endres/gjøres bedre. Siden dette er første forsøket på en egen side for meg.

Det jeg har slitet med er att få ned baatplassen logo sånn att jeg kan legge in en link hit fr amine linker. Er det noen som kan gi meg ett tips på hvor jeg kan finne den?

Adressen til siden er http://www.varoystrand.com

Link to post
Share on other sites

Ett lite tips er å ikke skrive "under konstruksjon" eller "Her kommer informasjon om bla bla", da får en ofte inntrykk av at siden er halvferdig. Har selv hatt noen revisjoner på hjemmesiden min, og skriver derfor av erfaring. Neste gang noen besøker siden og fortsatt ser at den er "uferdig" vil de muligens slutte å besøke den, om du derimot har en forside med "siste nyhet, bilder fra påsketuren lagt til i arkivet" eller lignende kan det bli veldig bra.

 

Kan gjerne sammelignes med en jobbsøknad og andre dokumenter, det viktigeste er å få ned innholdet for deretter gjøre det pent.

 

Lykke til videre da!!

Redigert av Bayliner 3258 1996 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det hadde kanskje vært en idé å lese litt korrektur før du la den ut?

12 skrivefeil på førstesiden...

:flag: jeg ventet bare på den. dette med svorsken er noe som di som kommer in på min side bare må lære seg og leve med. Prøver så godt jeg kan på svorsk, og er jeg i tvil på hvordan ett ord staves så skriver jeg det som det uttales.

 

Flott initiativ.

Jeg synes det var fint å se på prosjektene dine i bavaria 30 Cruiser 2005.

 

Har du noen ide om hvor lang tid du har brukt på å komponere hjemmesiden din så langt?

siden som sånn har vell tatt meg 3-4 timer å langt, men som ni har sett så har jeg da ikke lagt for mye tid på korrektur lesingen. :wink:

Redigert av joelle (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Guest Medusa

Moderator komm.: Medusa, din 'manglende respekt for andre brukere' kvote er i ferd med å bli fyllt opp. Forsøk å telle en ekstra gang til 10 før du trykker på Poste knappen.

Helt uenig! Når noen ber om tilbakemelding på en hjemmeside som er full av skrivefeil på førstesiden må det vel for pokker være lov til å skrive det????

At "Sigurd" later som han ikke ser skrivefeilene kaller jeg bare misforstått vennlighet. Jeg vet ikke hva han prøver på ved å lukke øynene, men det er neppe til noen hjelp for hjemmeside snekkeren.

Link to post
Share on other sites

Hva for en rolle spiller vel de skrivefeilene? Om Joelle var mye plaget med dysleksi, skulle han da avholde seg fra å lage en hjemmeside, eller skulle han publisere det beste han kunne? Og etterpå oppleve å bli sablet ned av en fyr synes at det var veldig viktig å fortelle hvor dårlig rettskrivningen var? Forøvrig synes jeg det er ganske klart at det ikke her er snakk om skrivefeil, men rett og slett en fin mix av svensk og norsk.

Jeg har lest teksten og synes den er utvetydig og enkel å forstå. Hva er da problemet? Om du virkelig vil påvirke Joelle (eller andre) til å skrive bedre skulle du rose han for at han legger det ut på tross av skrivefeilene (det kalles positiv forsterkning). Å lete med etter feil og deretter påpeke dem i en relativt negativ kontekst er negativ forsterkning - ikke bra. Du får se hvor mange skrivefeil du finner i mitt innlegg da.........

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

For maks effekt:

 

Kritikk avgies privat (f.eks IM) form.

Ros avgies i det offentlig rom..

 

Gammelt jungelord

 

Joda310

 

Dette er meget klokt sagt Joda!

Dette gjennkjenner en god lederstil :wink:

 

Er dette ment som kritikk til moderator (Ingar) for kommentaren hans?

 

Hjemmesiden er flott den, likte godt layout og fargevalg.

Link to post
Share on other sites

Guest Medusa

Båtplassen er og blir en klubb for nisser og dilletanter.

Vedkommende SPØR, BER, ØNSKER om tilbakemeldinger på hjemmesiden hans. Er det da feil av meg å påpeke en haug med skrivefeil? Hvis jeg skulle være opptatt av skrivefeil (mine egne og andres) her på Båtplassen ville det fort blitt lange dager med retting.

Skjerp dere, og ikke vær så forbannet beskyttende og kameratslige!!!

Link to post
Share on other sites

Båtplassen er og blir en klubb for nisser og dilletanter.

Vedkommende SPØR, BER, ØNSKER om tilbakemeldinger på hjemmesiden hans. Er det da feil av meg å påpeke en haug med skrivefeil? Hvis jeg skulle være opptatt av skrivefeil (mine egne og andres) her på Båtplassen ville det fort blitt lange dager med retting.

Skjerp dere, og ikke vær så forbannet beskyttende og kameratslige!!!

Slike uttalelser reagerer jeg på, her skal vi være kamerater alle. Ditt innlegg skaper ikke noe samhold.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Deler oppfatning om at hjemmesiden var gjennomgående god.

 

Særlig er jeg fasinert over hvordan båtprosjektene er dokumentert.

 

Jeg er imponert over hva som kan gjøres i løpet av 3 - 4 timer av en kyndig person.

 

Jeg ser at det har vært flere veiledninger her på BP til hvordan man lager gode web-sider.

 

Er det mulig å få informasjon om hvordan joelle gikk frem denne gangen for å få registrert domenenavnet http://www.varoystrand.com/

og hva som er kostnad/leie samt lagringsplass?

Link to post
Share on other sites

Glemte i all forvirring å legget til at jeg også prøver å lage en hjemmeside til vår Marina. Jeg har ennå ikke kommet i havn. Synes at siden til joelle er svært bra, men jeg kunne tenkt meg å høre litt mere hvordan han kom frem til dette resultatet.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Båtplassen er og blir en klubb for nisser og dilletanter.

Vedkommende SPØR, BER, ØNSKER om tilbakemeldinger på hjemmesiden hans. Er det da feil av meg å påpeke en haug med skrivefeil? Hvis jeg skulle være opptatt av skrivefeil (mine egne og andres) her på Båtplassen ville det fort blitt lange dager med retting.

Skjerp dere, og ikke vær så forbannet beskyttende og kameratslige!!!

Må dra litt på smiletbånden her. Disse utallelsene er helt i trå med den tonen vår kamerat medusa har kommet med i di fleste postinger her på forumet.

Det er greit og få en tilbake melding på att det er en del stave feil, men som di fleste har sett så skriver jeg ikke på Norsk, ikke på Svensk uten på Svorsk :lol: .

Kritikke er en grei og erlig sak, men jeg kan ikke se noen grunn til at man er stygg i munn når man kommer med den.

Din utalelse er att jemføre med att du er ute på en bar. På baren ser du en jente i en kjole som du synes er utroligt stygg. og du ser ikke noe annet.

 

Kameraten din ser samme jente, kikker ikke på kjolen uten det som er inne i den.

 

Hvem trur du har den beste kvellen? :flag:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...