Jump to content

Da er jeg ferdig med min private web side


joelle

Recommended Posts

Svenske? Jeg trodde joelle var fra franksland. Joelle er da vel litt fransk? Kanskje Fransk Gauyana? Samma det.

 

Har det vært noen politiske meningsmålinger her da, pinnebaat?

 

Forøvrig synsar jeg at en hjemmeside er det det er, en hjemmeside. Og i heimen kan vi snakka og tala som vi selv seiar og skjønar.

 

Men hvis joelle skal ha en viss offentlig swung på det heile, då kan han til dømes bruka ordlister og gnikka på orda så mykje at alla kan skjøna hva det blir sagt.

 

Du oss spørja, joelle, vi svara orntlig. :wink:

 

 

Redigering; pinnebaat, så etterpå at du skriver nynorsk. Mitt innlegg er IKKE noe hån av dialekt, så det er sagt!

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

Dette er ingen diskusjon om respekt eller ikke, derimot handler det om den utrolig tåpelige "kulturen" som hersker på Båtplassen.

Og der ramlet jeg ut.... Medusa kan du pls forklare hva hensikten med ditt medlemskap er... forruten å spre edder og galle??? Har du ikke annet å meddele kan du for min del holde deg borte! Jeg personlig bruker båtplassen til konstruktive tilbakemeldinger på spørsmål / problemer knyttet til båt og båtliv :seeya:

Link to post
Share on other sites

Guest Medusa

Og der ramlet jeg ut.... Medusa kan du pls forklare hva hensikten med ditt medlemskap er... forruten å spre edder og galle???

I denne tråden ble vi alle oppfordret til å gi en tilbakemelding på en hjemmeside, noe jeg gjorde. Skjønner du det bedre nå?

Link to post
Share on other sites

I denne tråden ble vi alle oppfordret til å gi en tilbakemelding på en hjemmeside, noe jeg gjorde. Skjønner du det bedre nå?

Klar over at ditt spørsmål ikke er til meg, men allikevel;

 

Jeg tror at alle som deltar på dette forum/tråd er i stand til å lese.

 

Jeg tror at alle har fått med seg at Joelle ba om tilbakemelding/innspill på hva som kan endres/forbedres - om tilbakemelding på språk/rettskriving var det Joelle spesielt hadde i tankene er jeg noe mere usikker på.

 

Jeg tror alle har registrert at det er tilbakemelding du har gitt Joelle.

 

Det kan synes (jeg er nemlig en synser, om jeg også er en dilletant, nisse,beskyttende, tåpelig, del av et hylekor, misforstått vennlig og kameratslig - tja, vet ikke!) som en del har reagert på formen (tonen om du vil) i dine innlegg.

 

At du vil skrive det du mener når det passer deg og "for pokker også gjør det", ja det er et valg du gjør. På samme måte hadde det vært ønskelig om du også viste noe mer forståelse for at noen "tillater" seg å reagere på den ordbruk og form du benytter? Ting går vel to veier?

 

Vi lever i et demokrati, presse- og ytringsfriheten er et viktig fundament i vårt demokrati (samfunn), men samtidig påhviler det oss et (felles) ansvar å bruke denne (disse) til beste for den enkelte, såvel som for samfunnet, men samtidig vise respekt og forståelse for andre og deres følelser.

 

Verre er det ikke! :smiley:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Håper jeg får litt inspill her fra hva som kan endres/gjøres bedre. Siden dette er første forsøket på en egen side for meg.

Flotte sider, men en liten feil (ser det ut for, hvis du ikke har ekstremt mye besøk da ) :

BesøksTelleren din oppdateres for hvert klikk en foretar seg inne i siden. Dersom hensikten med en teller er å se hvor mange faktiske besøkende du har over tid, blir jo det litt missvisende da.

Når det er sagt, så har jo de fleste hoster statistikk muligheter, så det er ikke sikkert det trenger være ett problem..

 

Mvh

Erik.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Medusa er velkommen til å si sine meninger, men han må tenke litt gjennom måten han ordlegger seg på, og hvordan det oppfattes av andre hvis han skal fortsette på baatplassen. Da han registrerte seg aksepterte han et sett med enkle regler som kort kan uttrykkes med ordet "folkeskikk".

 

Bare i denne tråden finner jeg flere eksempler på ting jeg oppfatter som manglende folkeskikk:

 

 

... den utrolig tåpelige "kulturen" som hersker på Båtplassen ...

... Båtplassen er og blir en klubb for nisser og dilletanter ...

 

 

... dusteleksi ...

 

Gjør oppmerksom på at det finnes flere medlemmer med dyseleksi her, men ingen med dusteleksi

Link to post
Share on other sites

Visse ting skal man vokte seg vel for å offentlig mene noe om: Hvordan naboen oppdrar sine barn, hvordan kollegaen kjører bil, og på forum; hvordan noen ikke behersker det norske skriftspråk. Slik er det bare :-)

 

Men hjemmesiden din Joelle, den var bare råflott. Jeg har selv Frontpage, men ennå har jeg ikke skjønt et svidder av hvordan jeg kan bruke programmet slik du har gjort, har bare fulgt malene, som jeg ikke er så imponert over.

 

Hilsen Marna som fortsatt er i Bilge-modus :-)

Marna

Link to post
Share on other sites

Medusa minner skummelt mykje om meg sjølv då eg vart medlem her :lol:

Hei Sindre,

 

Ja, det husker jeg faktisk meget godt - og om jeg ikke husker helt feil så var jeg frempå og gav deg en aldri så liten "skrape" :wink:

 

Men når du har sagt såpass - og fortsatt er med oss her på baatplassen - så har du vel samtidig sagt ganske meget om hvilken "style" du foretrekker?

 

Før eller siden koker det hele ned til: hvis man skal omgåes mange forskjellige mennesker, så går det utrolig mye lettere med en liten porsjon helt alminnelig folkeskikk; å begynne med en "skittkastingskonkurranse" fører bare til elendighet . . . . :wink:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Hei Joelle.

 

Gratulerer med ny hjemmeside, det er altid moro å legge ut sine egne sider. Frisk og fin utforming er det også, i motsetning til ganske mange andre hjemmesider som finnes på det "lille" internettet.

 

Men jeg må få lov til å komme med noen kommentarer til dem:

 

menyen din: de røde rammene rundt knappene er ganske forstyrrende, du kommer til å få en mye "renere" side om de fjerner dem. Likeledes er det litt dumt at det bare er knappene som er lenket, og ikke menyteksten også (man kan ikke klikke på "om oss" - man må klikke på knappen). Mye lettere om man kan klippe på menyfeltet i seg selv. (Jeg tror til og med jeg hadde vurdert å fjerne knappene i sin helhet, og bare hatt tekst).

 

Et råd til, det som er så fint med internett er at man ikke trenger veisperringer for å lage ut hull i veien. Jeg vet det er veldig mange som lager sider hvor det står "denne sider er under bearbeidelse" eller "denne side kommer snart" etc. Men det er bare fryktelig irriterenede å gå inn på. Vent til siden er klar, så legger du den ut.

 

Lykke til videre.

Link to post
Share on other sites

Måten medusa skrev sine kommentarer på var hinsides enhver folkeskikk, når det gjelder hva han kommenterte, så er han inne på noe. Ved publisering av nettsider (trykksaker også selvsagt), så vil språklig korrekthet medføre at leseren oppfatter innholdet bedre. Videre vil nettstedet bli oppfattet som mer seriøst (ikke nødvendigvis et mål bestandig, men det er nå slik).

 

For dyslektiktere, svorkse og alle oss andre som skriver feil innimellom, er det derfor fornuftig å la en språkyndig lese korrektur på det vi ønsker å publisere. Det er en del språklige ting ved nettstedet ditt som kan bli bedre Joelle, og i mine øyne vil nettstedet ditt bli enda bedre om du får noen til å foreta en liten språkvask for deg. Husk at det er innholdet som vi er interessert i når vi surfer på nettet, alt det andre er bare "ekstraelementer" for å hjelpe oss å navigere og å få ting til å se pent ut.

 

PS - innlegget er ikke sjekket for skriveleif :wink:

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...