Jump to content

Da er jeg ferdig med min private web side


joelle

Recommended Posts

Glemte i all forvirring å legget til at jeg også prøver å lage en hjemmeside til vår Marina. Jeg har ennå ikke kommet i havn. Synes at siden til joelle er svært bra, men jeg kunne tenkt meg å høre litt mere hvordan han kom frem til dette resultatet.

Det første jeg gjorde var og tegne opp en mall på pappir, på hvordan jeg såg før meg en grei layout. Som du ser så er siden bygget opp med en kolonne på hver side(der det er en utfallande grå tone) tanken var at jeg skulle skape en mall som jeg siden brukte på alle sider for att ikke få for mye hummer og kanari.

 

Når dette var gjort var steg to farve setting. Her brukte jeg litt tid med og leke med ulike farve kombinasjoner, og kom frem til att temat ska va blå og hvit.

 

Det har vart ett antall redigeringer på hva jeg ville ha med i hoved menyen, siden den er gjenomgående på alle sider, og hvis jeg vil endre på tex første siden, kommer jeg gjøre samme endringer på alle di andre sidene.

 

Etter det var det og begynne og lete etter greie bilder og grafikk som kunde brukes.

 

Siden er skapt i en kombinasjon av frontpage og litt klipp og klistring med html koding.

 

Fra planlegging til helt (er ikke helt ferdig ennå) ferdigt resultat, sirke 3-4 timers effektivt arbeide.

 

Ble possitivt overasket over hvor enkelt det var når jeg først hadde satt igang.

 

Håper dette var til litt hjelp, og hvis du vil kan du godt sende meg en mail eller slå på tråden. (står i katalogen)

Link to post
Share on other sites

Deler oppfatning om at hjemmesiden var gjennomgående god.

 

Særlig er jeg fasinert over hvordan båtprosjektene er dokumentert.

 

Jeg er imponert over hva som kan gjøres i løpet av 3 - 4 timer av en kyndig person.

 

Jeg ser at det har vært flere veiledninger her på BP til hvordan man lager gode web-sider.

 

Er det mulig å få informasjon om hvordan joelle gikk frem denne gangen for å få registrert domenenavnet http://www.varoystrand.com/

og hva som er kostnad/leie samt lagringsplass?

såg ikke denne ved første blikk, att registrere en .com adresse er meget enkelt, søk på nettet på webhotel så får du opp tusenvis av hosting siter som tilbyr web hosting.

 

En .com adresse koster sirka 400.- ved første registrering for ett år, siden er det års kostnad på rundt 250.- di følgende åren.

 

En billig og grei måte att altid ha samme mail adresse til tross for at tman tex bytter internett leverandør. Jeg kjører min mail adresse fra bluecom over varoystrand.com og svarer med .com adressen uansett vilken adresse mailen er sendt til.

 

Og til saken vil jeg og si att jeg ikke ser meg som en kyndig person på dette med web sider siden dette er mitt første forsøk.

Frontpage er en meget enkel og greit program med ett grense snitt som di fleste av oss som er vant til microsoft programmer kjenner igjen.

 

Leker litt på siden av denne med en annen type av web publisering. men den er jeg helt i start gropa på så vi får se hva det blir av det prosjektet.

 

hehe; jasså Joelle, lurer på hva som er verst jeg ? Å være svenske eller dyslektiker..?

 

Suzuki

det må ju va kombinasjonen av di to da :lol:
Link to post
Share on other sites

Det første jeg gjorde var og tegne opp en mall på pappir, ........

Jeg takker for ditt innlegg, skal se på dette etter påske og etter årsmøte i båtklubben. Tenkte å kjøpe et domenenavn på et webhotell som du anbefalte.

 

Dersom jeg trenger hjelp så tar jeg kontakt pr IM og eller pr telefon. Kanskje du kan hjelpe oss å komme igang. Jeg har kommet så langt at jeg har fått overført noen maler fra MS FrontPage til min egen hjemmeside, men dette holder ikke for båtklubben. Her må vi ha egen domenenavn.

 

Stå på, jeg synes at din hjemmeside var meget bra.

 

:seeya::seeya:

Redigert av Ingar (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Kort og godt imponerende fremvisning/presentasjon.

 

Veldig bra Joelle, gleder meg til å se resten av presentasjonene.

 

Jeg kan ikke se at jeg ville ha endret på noe slik det foreligger.

 

Stort pluss at du har tatt med hjemmeside til leverandører under prosjektnotatene!

 

Skrivemåten vil jeg gjerne at du beholder. Den utviser en viss sjarm. De som eventuelt ikke har rekkevidde til å skjønne at dette er svorsk, får hellere ha det så vondt :wink:

Link to post
Share on other sites

Guest Medusa

Slike uttalelser reagerer jeg på, her skal vi være kamerater alle.

Ja, der er jeg helt enig! Kanskje vi skal få oss like klær og like båter også? Så lenge Båtplassen utgir seg for å være et forum, og ikke en koseklubb, kommer jeg til å skrive det jeg mener når det passer meg. Moderator-guttene får heller hive meg ut hvis det ikke er takhøyde for folk som ikke er redd for å si hva de mener.

Link to post
Share on other sites

Er på en måte enig med Medusa att man ska ha rett att få utrykke sine meninger, men på samme gang så må man og bruke vanligt folke skikk når man formulerer seg.

 

Jeg har tatt meg tiden og kikke litt på di inlegg medusa har skrevet og jeg kan ikke si att jeg er imponert over måten han "snakker" til folk.

 

Det er helt klart att en god del personer her inne har ikke bare i denne tråden uten i prinsipp alle tråder der han har deltatt.

 

I mine øyner burde det ikke hva spesiellt svårt att formulere seg på en måte som gjør att det man skriver om en person eller en sak ikke fremstår som støtende for folk flest. Att man fra tid til annen tråkker noen på tærna er uungåligt, men man kan ikke sitte på sin høye hest og si att jeg gjør som det passer meg og jeg gir f..n i det alle andre mener, eller hvis jeg eventuellt sårer noen.

Med dette vil jeg poengtere att jeg ikke på noen måte føler meg støtt eller såret av komentarene som vår kamerat medusa har kommet med, uten føler meg hellre stolt at va en del av denne gruppen "synsere, nisser og dilletanter" som vår kamerat Medusa kategoriserer oss her på båtplassen i. :flag:

Link to post
Share on other sites

Ja, der er jeg helt enig! Kanskje vi skal få oss like klær og like båter også? Så lenge Båtplassen utgir seg for å være et forum, og ikke en koseklubb, kommer jeg til å skrive det jeg mener når det passer meg. Moderator-guttene får heller hive meg ut hvis det ikke er takhøyde for folk som ikke er redd for å si hva de mener.

Bare husk en ting!

Det er forskjell på å fise å rund bedrite seg

Da mener jeg at det er flott å ha egne meninger og å stå for de, men hvis en kun er uenig for å provosere blir saken en helt annen.

Det blir for dumt og usakelig, og sånne personer mister man fort respekten og interressen for.

Forum/koseklubb, hvorfor skal alt på død og liv settes i bås?

Mvh

Link to post
Share on other sites

Siden Medusa er medlem på dette forum kunne det vært fristende om han selv anser seg som; "synser, nisse eller dilletant", men jeg klarte, gudskjelov, å motstå fristelsen. :wink:

 

Selv synes jeg en god del om både det ene og det andre så jeg har et avklart forhold til

dette "store" spørsmål! :yesnod:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Grattulerer med fin side ja! :smiley:

Er ofte et godt utganspunkt med "mal" sider synes jeg!

 

Om jeg kan driste meg til litt reklame her (jeg er ikke involvert i selskapet) så kan jeg varmt anbefale Pixel.nosom står for sidene til Bragdøya Kystlag som jeg er aktiv i og Midt-agder friluftsråd

Pixel sidene er rimelig, gode og svært enkle å lage/oppdatere!

 

Ang rettskrivning pleier jeg å skrive tekster som jeg vil at skal være mest mulig korrekte i word og la stavekontrollen gå gjennom teksten før jeg bare copy-paster den inn der den skal være. Selv om stavekontrollen på langt nær er feilfri er den ofte en god hjelp synes jeg :smiley: (og dette er ikke ment for å fornærme noen, kun et tips jeg noen ganger bruker)

Link to post
Share on other sites

Er det slik at dette som BP benytter er driftssikkert?

BP kjører på egen server, noe som er en meget rask og sikker løsning.

Men også alt for kostbart for en "vanlig" hjemmeside. Da må man akseptere å dele serveren med andre.

Vi benytter baathavna som et alternativ for div. funskjoner, f.eks. offline, dette for å spare BP serveren for ekstrabelastninger.

Mitt inntrykk er at cliche fungerer bra til tross for de lave prisene.

Link to post
Share on other sites

Guest Medusa

Å kategorisere BP's medlemmer som synsere, nisser og dilletanter viser en mangel på respekt som vi meget godt klarer oss foruten.

Dette er ingen diskusjon om respekt eller ikke, derimot handler det om den utrolig tåpelige "kulturen" som hersker på Båtplassen. Det er ikke mulig å skrive ET SKJEVT ORD, ikke en gang når noen BER om kritikk, uten at hele hylekoret kaster seg på med rekordforsøk av tåpeligheter for å beskytte sin nettvenn.

Ingar du etterlyser diskusjon på sak og ikke person, var det ikke sak jeg startet med denne gangen også? Jeg påpekte at en hjemmeside hadde en drøss med skrivefeil, men blir møtt med mange tåpelige utsagn om at "jeg ser ingen feil", "skjønner ikke problemet", "han kan jo ha dysleksi" osv. osv.

Hvis noen ber om kritikk uten å fortelle at siden er skrevet på et hjemmelaget språk, eller har dusteleksi, er blind, eller har PC med tegnspråk på Urdu, så bør de vel strengt tatt ta det som kommer uten å sutre?

Link to post
Share on other sites

Utifrå tidligare diskusjonar er fleirtalet av lesarane på sida FRP-folk... Forstår Medusa sine synspunkt. Er det mindre riktig å rette ein svenske enn ein tyrkar. Heimesida er fin, men sjekk rettskrivinga, be ev om hjelp . Det ligg ei orliste på språkrådet.

Synes elles at heimesida di var flott, kan godt hende eg treng hjelp frå deg...

Link to post
Share on other sites

Utifrå tidligare diskusjonar er fleirtalet av lesarane på sida FRP-folk... Forstår Medusa sine synspunkt. Er det mindre riktig å rette ein svenske enn ein tyrkar. Heimesida er fin, men sjekk rettskrivinga, be ev om hjelp . Det ligg ei orliste på språkrådet.

Synes elles at heimesida di var flott, kan godt hende eg treng hjelp frå deg...

Takker for tipset om språkrådet. Hvis jeg finner litt tid ska jeg gå over siden, men må inrømme att det ikke ligger høgst opp på prioriterings lista.

 

Kan ikke riktigt skjønne hvor denne politiske vinklingen kom fra? :wink:

 

Og hvis det er noe jeg kan hjelpe til med, med den begrensede kunnskapen jeg har om dette med web så er det klart jeg stiller

Redigert av joelle (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...