Jump to content

NordStar Patrol 24


6921

Recommended Posts

Hei

Lurer på om det er noen på dette forum som har selv har erfaring (evt fra andre) om Nordstar Patrol 24. Er litt usikker da jeg har hørt en del om denne båten ( noen sier at det eren bra båt, mens andre sier at den dette fra hverandre etter et 1/2 år. Båten skal kun benyttes for innaskjærs trafikk i ryfylke ( noe sjøgang blir det jo). Jeg setter stor pris på tilbakemeldinger vedr. denne sak :fishing:

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Har en NordStar Patrol 24 med Volvo Penta D4-210. Er veldig godt fornøyd med den. Har hatt den nå i akkurat 1 år, og har hatt den i havn hele vinter. Dette er en båt som passer meg veldig bra, helt lukket hus (Nord-Norge) og selvlensende dekk, driver mye med havfiske. Veldig bra i sjøen! Har ikke noe negativt å si om den, kunne kanskje tenkt meg en på 26 eller 28 fot :smiley: .

 

Var i fjor på båtferie i Lofoten med den uten at den fikk prøvd seg noe særlig i dårlig sjø - det var fint vær hele turen (vindstille - blankt hav). Har vært ute i bra vind også, med brukbare bølger. Når alle skapdørene hadde åpnet seg og jeg var helt mørbanket i kroppen, fant jeg ut at kanskje man må slakke litt ned. Båten klarte seg meget bra.

 

Med D4-210 går den i 36 knop (3400 rpm), marsjfart rundt 30 knop. I går fikk jeg den bare opp i 33 knop :confused: har nok fått noe groe i løpet av vinteren bl a på drev og trimflaps, som jeg ikke smurte før jeg satt den på havet...

 

Nordstar

Link to post
Share on other sites

En kamerat har en Nord Star 24 m/VP KAD 32. Har vært mye med i denne og kan bare henge meg på med gode anbefalinger. Tar sjøen fint, virker tung og stødig (ikke skrangling og klirring). At de faller fra hverandre ila. et halvår er tull; tror det er få eksemplarer som har blitt brukt "hardere" enn den jeg snakker om (firmabåt).

 

Trøbbel ila. 2-3 år (og 500-600 timer gangtid): Vindusviskere er dårlige, vannansamling i skyvedører (mangler dren i utgangspunktet), liten lekkasje i sammenføyning mellom innerliner/skrog. Alt har blitt svært greit håndtert av Promarine iflg. eieren.

 

Han venter nå på 28'en han har bestilt (leveres i august), så han har i alle fall ikke tatt skrekken...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...