Jump to content

ENDELIG klar for Trondheim- Bergen


Hansa666

Recommended Posts

Vel kjære båtvenner, tiden er kommet for å hente min ny innkjøpte Sea Ray til vestlandets hovedstad :cheers: . Ha pakket som en gal nå, har ( håper jeg) fått med meg det meste.....

Reiser med Norwegian i morgen tidlig for å overta båten. Fredag morgen kl. 04.00 starter turen til Bergen, og det berømmelige Stadt havet skal forseres samme dag... Har 3 separate kartplotter systemet, samt papir kart for hele turen. ( burde være bra nok.... :diving: ) Så når dere ser en kar med svigers ombord, ja da er det meg som sikter på Bergen :)

 

Tusen takk til venne tjenesten her på båtplassen som besiktiget båten for meg, her gjorde Marwin en fantastisk jobb :flag:

 

 

Vel, kan ikke annet enn å ønske meg selv lykke til, skal legge ut bilder fra turen når jeg kommer tilbake :cheers:

Link to post
Share on other sites

Nydelig båt :cool: hadde nok selv vært rimelig mentalt fraværende en tid hvis jeg skulle hente meg en slik.

Av erfaring har jeg lært meg å holde meg laaaangt unna båter, biler og motorsykler som er nyere og bedre enn det jeg har :lol: Og de gangene jeg ikke har vært standhaftig nok har det kostet meg veldig dyrt...men utrolig gøy er det.

 

Lykke til med ny båt. :flag:

Link to post
Share on other sites

Lykke til og god tur!

(Synd at jeg var nordpå på oppdrag ellers skulle jeg ha stukket innom.)

 

SISTE: Nettopp (i skrivende stund) fått telefon fra Hansa 666: Han måtte overnatte i båthavna! Alt funker, men han har problemer med starteren. Assistanse er på vei, og selgeren koster "gildet" heldigvis.

Tar en tur utover og ser hvordan det går.

Marwin

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Fikk assistanse med starteren. Likeledes fixet vi både diesel og vann før han stakk avgårde. Han får nok "litt" humping ut fjorden! HVIS noen har godt kjennskap til BlueChart, se egen streng om dette. Han trenger litt bistand om dette nå.

Marwin

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Takker for raske svar i den andre strengen "Haster, råd om BlueChart"

(Viser at dette forum er unikt!!!) :flag:

 

De har med en annen plotter i tillegg: Geonav 11C...

DEN har de nå fått til å virke (valgte riktig kart...) og de setter BlueChart som standby, i reserve.

Oppdaterer etterhvert her :smiley:

 

De er nå ferdige med utløpet av fjorden og på vei sørover Trondheimsleia...

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Hvordan går det med Hansa666? Kommet langt av gårde?

 

Ser ut til å bli en smule vindigt rundt Stadt i natt men fint igjen i morgen i alle fall iflg. theyr.net.

Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Turen ut Trondheimsfjorden var som sagt "humpete"! Så snart de startet på selve leia sørover, var det "silkeføre"!!

 

De er akkurat ferdig med bunkring i Molde...

Tøff tur med "slalom" over Hustadvika, bruker 33 liter / time i 22 knop!!

Toppfart over 32 knop (minst).

Starter nå på siste strekket mot Ålesund, hvor de overnatter.

 

Marwin for Hansa 666

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Heisann. Gjett om det har vært en spennende dag for Hansa666. I morgen er det min tur, det kribler noe sinnsykt!! Skal til Sandnes og hente min nye båt i morgen. Så bærer det nordover. Passerer vel Bergen i 3-4 tiden i morgen ettermiddag og skal til Sogn. Skal bare se jeg møter Hansa666 på veien...?? Var vel en Sea Ray han kjøpte hvis jeg ikke husker feil. Skal holde utkikk.

Link to post
Share on other sites

Hansa 666 er nettopp ankommet Ålesund... Gikk inn på feil side av byen, så de måtte ta en liten "omtur".

Det JEG ikke visste, var at de ikke har varme ombord!!! Er temmelig frosne etter turen, og går på et spisested for å få opp tempen...

Går videre i morgen tidlig.

 

Marwin for Hansa 666

 

(Han er litt lei for at han ikke kan få vist bilder, men DET kommer etter hjemkomsten!)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...