Jump to content

ENDELIG klar for Trondheim- Bergen


Hansa666

Recommended Posts

Hansa 666 liger fortsatt i Ålesund. Visstnok problemer med dassen....

Båten ble levert med MASSE nye deler; Dass, septikpumpe, exosslanger++++. Ferdig C-classifisering osv. osv.

Alle ventiler var stengte... Også hovedventil til kjølinga... Så da de startet opp motoren første gangen, fikk selgeren det lyntravelt med å stupe i motorrommet og åpne! Gikk bra heldigvis.

Men båten ble også levert med full septikktank! DET oppdaget de i Ålesund; Etter mye akkedering OG telefon til selgeren fikk de igang septikkpumpa... Det er visstnok fortsatt tett i slangen fra selve toalettet... Har jobbet med denne "saken" helt til nå (driit-jobb sier han!)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Nå vil de ikke vente lengre, men begynner på neste etappe. Går på innsiden av øyene sør for Ålesund og stikker ut i havet rundt Stadt (kortest mulig strekning over åpent hav).

Regner med å nå Florø i dag; Er visstnok båtmesse der (??), som de vil ha med seg.

Fortsetter siste del av turen til Bergen i morgen.

Mener de.

Kan bare ønske dem fortsatt God Reise! (Skulle gjerne ha vært med!)

 

Marwin for Hansa 666

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Passerer Hareidlandet.

SILKEFØRE!! Utroolig fin tur nå. Helt stille. Har retning mot Stadtlandet.

 

Hansa 666 sprudler, til tross for erfaringen med "roting i annen manns drit" i Ålesund!!

 

Noen som vet om været ved Stadt akkurat NÅ??

 

 

Marwin for Hansa 666

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Har fått melding om at det er mange (slekt og venner) som følger med på denne strengen, så her er mere info:

 

Ny posisjon kl. 1612 i dag: N61.48.108, E04.46.837 Rolig sjø, litt havdønning, ca. 20 knop.

De går nå på utsiden. Noe åpen kallesje i godværet :-)

 

P.g.a. litt dårlige bryggeforhold i Florø, vil de gå videre til Askvoll i dag.

Dassen er fortsatt et problem...

Mere følger.

 

Marwin for Hansa 666

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Ny posisjon kl. 1651 i dag: N61.36.284, E04.54.246. 23 Knop, går på innsiden, flatt vann, suupert vær. Begge er kjempefornøyd med båt og tur!! (Dassen untatt!!)

Regner med ankomst Askvoll om ca. 2,5 timer (Spise + øl, toalett, sove...)

 

Min kommentar:

Etter bare 4 timers søvn i båthavna forrige natt, minimalt med søvn siste natt og driiitjobbing i Ålesund, vil nok en god natts søvn i Askvoll være kjærkomment!! :-)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Siste: Kommet frem til Askvoll nå kl. 1817.

HVIS det er noen Bp-medlemmer på stedet, stikk innom for en prat (OG ankerdram!!) sier Hansa 666 :-)

De ligger ved gjestebrygga...

 

(Etter mat (og nødv. ærender...) kommer de til å gå løs på "dassproblematikken! :-(

Lykke til, sier nå jeg )

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Glimrende oppfølging Marwin. Jeg har jo gått samme turen med ny båt selv og har merket meg hvor ivrige båtplassfolket følger med. Nå sitter jeg her og gjenopplever på en måte min tur :cheers:

 

Håper Hansa666 følger opp med litt bilder og "førstehåndsreportasje" :cool:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Siste melding kl. 1954:

"Vi forflytter oss til Korssundet... Det var stengt i Askvoll, men har spist middag der. :-)

Posisjon kommer senere."

 

MIN kommentar:

Heh... kanskje de var redde for invasjon av Bp-medlemmer som ville smake på den ankerdrammen?? :-) :-)

lol

Marwin

 

PS

Hansa 666 har lovet billedserie og kommentarer når han kommer hjem.

DS

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Kl. 1037: Har tatt løs og passert Sognefjorden! Posisjon N61.00.011, E05.01.057. Er ved Eivindvik.

Har fyllt 270 l diesel + 1,5 liter motorolje (motoren ikke helt innkjørt enda) og etterfyllt gearolje (som normalt). Motoren går som en klokke.

Bra vær.

 

PS

Dass-slangen ble forsøkt åpnet med trykkvannsslange... DEN kom i retur :-( #‰¢¥®¥# !!

Rørleggerkompis i Bergen må vel trå til...

DS

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Kl. 1200, Posisjon N60.39.162, E05.07.216 ved Bruknappen....

Litt vind, stevner mot Byfjorden, skal gå til Knappen v/Dolviken for å sette av Svigers/navigatør og går da videre til Fagernes i Nordåsen.

Antatt ankomst Bergen ca. kl. 1330 i dag!!

 

Marwin for Hansa 666

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Hei!

Ja, da er jeg endelig kommet frem :flag: Båten er vel fortøyd og fruen er klar for å overlate barn til meg...... Stor takk til Marwin som fulgte tett med hele turen igjennom :cheers: Er nå stuptrøtt..... skal skrive om turen i morgen, samt legge inn bilder :sailing:

Nå skal jeg snart innta horisontal retning, samt få meg en etterlengtet dusj :lol: Trenger det i følge fruen......

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...