Jump to content

Kjøpe Skibsplast 11 med Mariner 20?


Beining

Recommended Posts

Og da det eneste du trenger da er å gå ned til din nærmeste Mercury verksted og får de til å bestille ett pakning sett til deg.

Kan også ringe Euro Fritid i Bergen

 

Euro Fritid AS

Sandviksv. 163, 5035 Bergen 55 33 58 00

 

(er nok andre i norge som skaffer rimelige deler, men eneste jeg vet om)

 

De skaffer rimelige deler.. vil tro det er en del rimeligere enn merkeverksted. .

Link to post
Share on other sites

-Du har nok en Yamaha-basert mariner i fra slutten av 70-tallet. Serienummeret vil du ikke finne da det er overlakkert. Det sitter på siden av festebraketten som fester motoren til båten. Den forgasseren er ikke vanskelig og overhale... men er du sikker på at bensinpumpa er iorden?

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Jeg prøver å dra inn til marinen i dag for å ta den av.

Er den veldig tung tror dere?

Sikkert lettere å finne ut serie nr. når den er på land.

Hvor kan jeg evt. finne sprengkisse til motoren?

Bok, eller nett.

Fred ut båtvenner!

Skipper skuteløs

Link to post
Share on other sites

46 kg tror jeg den veide. Du finner ikke noe til denne på nett, men Yamaha USA har delekataloger i fra 1984 liggende ute der. De er ikke helt like, men det gir deg en viss peiling...

Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Jeg fant ikke noe 1980 20hk Mariner motorer i det hele tatt, kun motorer opptil 1979 (veie 43.18kg) og fra 1986 (veie 47.73kg).

 

De beste bøkene er enten Seloc eller Mercury service bok for din motor. Disse koster rundt kr300 fra USA. Som jeg vet, er dt ingen norske utgaver av disse typer bøker.

Link to post
Share on other sites

100% sikker på at det er en Yamaha basert motor. (Vi hadde en 25hk 76-77mod Yamaha som så temmelig identisk ut)

Og også temmelig sikker på at den er fra før 1980 , men husker ikke nøyaktig når Yamaha og Mariner gikk over til propelleksos på 20-hesterne.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Ok... meget mulig.

Men det bør vell også stå på "skiltet" på motoren?

Kanskje jeg kan skrape bort litt lakk for å se om det er under der.

Men, er jo veldig vansklig å vite om det er en Marcury eller en Yamaha.

Er jo egentlig ganske vensentlig med tanke på forgasser osv...

Fred ut båtvenner!

Skipper skuteløs

Link to post
Share on other sites

Du burde prøve å finne serienummeret på motoren , plate på brakketen + er ofte også på blokka enten direkte på blokka eller på ei aluminiums plate .

 

En annen mulighet er en god beskrivelse av motor/forgasser gjerne et nærbilde av forgasser .

Sitter på nesten komplett dele katalog materiale ifra 1964 > 2004 , burde kunne finne ut hva du har .

 

Arne Kjetil

Link to post
Share on other sites

Dette er en Yamaha basert 25hk --- HELT UTEN TVIL... Yamaha begynte med thru hub eksos på denne sent i 1980... mariner er jeg ikke sikker på, de kom som regel litt etter Yamaha sine endringer på egne modeller - slik at det kan være en 1980.... S/N ......Det sitter et aluminiumsskilt naglet på siden av braketten jeg beskrev tidligere.

Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Så dere mener det er 25hk?

Skal snakke med en som jobber på marinaen der jeg har båten i morgen.

Virker som den ikke tenner.

Startet på 3draget først så stoppet jeg og ventet 1 time.

Etter det var det ikke snakk om på tørre møkka at den skal starte.

Kan være så enkelt som pluggene, men er redd det kanskje er noe annet.

Fred ut båtvenner!

Skipper skuteløs

Link to post
Share on other sites

Viss det er pluggane burde vel problemet ha komt meir gradvis og ikkje heilt plutselig slik som du beskriv. Dessutan er det vel litt andre "symptomer" ved dårlige pluggar. Utan at eg veit noko serlig om dette emnet.

 

Men har du skjekka pumpa som rago63 sa?

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...