Jump to content

Bavaria 39 Cruiser mistet kjøl etter grunnstøting

p.aas

Recommended Posts

men nedbetalt....

Med all respekt,som en annen uttrykte det,man bør da vel ikke ha"gammel,mørk,utrangert svenske"for at båten skal være nedbetalt :confused: .Har aldrig hatt gjeld på båt,så det er ikke økonomien som avgjorde båtkjøpet som noen her antyder,men hva man er villig til å legge i en båt som man bruker 5-6 mnd i året.Skulle jeg brukt mye penger på båt,hadde jeg ikke eid verken HR-Najad etc,da hadde jeg eid Maxi1300.

Forøverig var det greit utvalg av båter i den aktuelle prisklasse 1-1,2 mill.Vurderte helt klart lenge Sun Fast 37 +3-4andre,men fant ut at jeg fikk mye mer båt for pengene ved mittvalg.Forøverig er det greit å merke seg at vi Bavariaeiere sjelden eller aldrig kristiserer andres båtvalg,men alltid omvendt.Merkelig.Har dere forøverig lagt merke til hvor godt Bavariaer holder seg i bruktpris?? :sailing:

mvh

fem@il

Forøverig er det greit å merke seg at vi Bavariaeiere sjelden eller aldrig kristiserer andres båtvalg,men alltid omvendt.Merkelig.

Det er vel egentlig slik at bavariaeiere kritiserer andres båtvalg oftere enn andre båteiere kritiserer bavariaeieres båtvalg er det ikke

Med all respekt,som en annen uttrykte det,man bør da vel ikke ha"gammel,mørk,utrangert svenske"for at båten skal være nedbetalt :confused: .Har aldrig hatt gjeld på båt,så det er ikke økonomien som avgjorde båtkjøpet som noen her antyder,men hva man er villig til å legge i en båt som man bruker 5-6 mnd i året.Skulle jeg brukt mye penger på båt,hadde jeg ikke eid verken HR-Najad etc,da hadde jeg eid Maxi1300.

Maxi 1300 er dritlekker. Selv føler jeg meg som eier av en slags "fattigmanns-maxi1300".

Forøverig var det greit utvalg av båter i den aktuelle prisklasse 1-1,2 mill.Vurderte helt klart lenge Sun Fast 37 +3-4andre,men fant ut at jeg fikk mye mer båt for pengene ved mittvalg.

Det eneste du har fått som er mere av på bav 38 enn sf37 er gulvplass. Gratulerer!

Forøverig er det greit å merke seg at vi Bavariaeiere sjelden eller aldrig kristiserer andres båtvalg,men alltid omvendt.Merkelig.

Kanskje en del bavarianere ikke er smarte nok til å skjønne at de kritiserer alle som ikke har bavaria når de maser om hvor utrolig mye båt for pengene de fikk.

Jeg traff en artig en i F**sund i sommer. Han hadde en 37cr (en av de minst vellykkede bav'ene). Først skrøt han av at båten var utrolig billig; den kostet bare i overkant av en mill ny... (hadde ikke hjerte til å fortelle hva jeg gav for sun flyer), så inviterte han oss til omvisning. Det luktet dritt på dassen (som vanlig på bavaria), så la han ut om hvor kjapt lunde båt fikset alle lekkasjene som var når båten ble levert... Så skrøt han av hvor fint den oppførte seg i hard vind, samtidig som fruen henvente seg til samboeren min og sa hvor redd hun var når båten kastet styringen... Dagen etterpå lå de i ro pga dårlige meldinger mens vi gjorde dette:

(snu skjermen 90 grader mot styrbord for rett vinkel... :smiley: )

Har dere forøverig lagt merke til hvor godt Bavariaer holder seg i bruktpris?? :sailing:

Som feks denne?: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=14556852

mvh

Viggo

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Det var da en forferdelig latter og dialekt på kameramannen...var litt redd for at det var deg Viggo :lol: Så jo ut som dere hadde det gøy da!

La også merke til apostlenes hester tjoret fast på styrbord side...er det i tilfelle mastebrekk og motorstopp? :lol:

.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...