Jump to content

Færderseilasen 2006


bliss X

Recommended Posts

Jada, Barsk II deltar for 3. året på rad i Lys 1,13-1,14.

 

Etter å ha fått tak i en av Ragnar Kvam`s gamle mannskap er målsettingen hevet. Jeg tør ikke å si annet en til bedre enn den elendige 19. plassen i fjor. (Og det etter å ha ledet ved Slemmestad, og nr. 3. ved Filtvet..!!)

Kanskje slå Krapyl i maken båt og samme klasse?

 

mvh.

 

Barsk II :flag::sailing:

Link to post
Share on other sites

Ønsker dere lykke til. Ser det er påmeldt 19 Omegaer...skulle gjerne vært med en gang...men litt mye jobb for tiden. Muligens klarer jeg kanskje å få med Sjernarøyseilasen samme helgen her i Ryfylke.

 

Så helt på siden. Hvorfor iallverden er bavaria 35 match båtene plassert i R33 og ikke i R36 klassen?

Link to post
Share on other sites

Jeg starter i lys 1.13- 1.14. Det blir første gang jeg seiler færdern med susanna, så ambisjonene er vel ikke akkurat så veldig gode, men det hadde vært morsomt å nærme seg midten på resultatlista. Seilene er ganske slitt, og det er en del groe på båten. Håper i midlertid å få tatt den opp før færdern og ta en lenge etterlengtet båtpuss.

Link to post
Share on other sites

Jeg deltar som mannskap på Vindfang, Dehler 29 NOR 11234. Lys 1,15-1.16. Skikkelig ego tur med MC fra vestlandet torsdag kveld, Færdern og så retur søndag. Gleder meg, dette er det store hvert år...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

, Færdern og så retur søndag. Gleder meg, dette er det store hvert år...

Det har hendt at det har vært så lite vind at båtene ikke har kommet i mål før sent søndag. Og man pleier kanskje ikke å sove mest på Færdern - så pass på så du er våken når du kjører hjem :smiley: Men det høres ut som om du har gjor det før - høres ut som en fin tur
Link to post
Share on other sites

Det har hendt at det har vært så lite vind at båtene ikke har kommet i mål før sent søndag. Og man pleier kanskje ikke å sove mest på Færdern - så pass på så du er våken når du kjører hjem Men det høres ut som om du har gjor det før - høres ut som en fin tur

Vi går "bare" til Hollender`n så vi pleier å være tidlig i mål, satser på bra med vind, det er vel også årsaken til at det fra i fjor ble litt tidligere start (slik at flere skal komme seg ut forbi Drøbak før det løyer)? Ellers husker jeg feil, det går litt tidligere nå?

 

Dette er 5 gangen vi er med og 2 gangen med Dehleren. I fjor gikk det dårlig, men da var båten helt ny, nå er riggen trimmet av profesjonelle og kapteinen har mer erfaring i båten så det blir spennende... Men konkurransen er tøff i denne klassen...

 

Søvn blir det verre med, men det blir ingen sjanser med MCen over fjellet, det går rolig og forsiktig. Er ingen råkjører (dessuten har jeg scooter, 500 ccm så det frister ikke til hard kjøring samtidig som det er mye mer behagelig på langkjøring en mange av de råere syklene)...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Vi starter fra Arendal onsdag 7. Prøver i år Oscarsborg som overnatting,for å hjelpe på søvnen på vei innover. Steilene har hvert et bra sted di to foregående år.

Vi seiler i lys klasse med Maxi95 og stortrives med den, mange seiler forbi oss men også vi tar igjen noen. Holder på og skifte til rulleforseil er spent på om det er det riktige.

Link to post
Share on other sites

Oscarsborg er et bra valg!

 

Forøvrig, det er kun vann på den nye brygga, eller var ihvertfall det for få uker siden..

Den nye brygga har 3 polete strømkontakter, på den gamle brygga er det vanlig type motorvarmerkontakter (jordete vanlig stikk).

 

Fint og rolig der, toalettene var rene og fine også da jeg var der ihvertfall.. Bare dumt de mangler en ordentlig dusjmulighet (men det finnes oppe ved restauranten i det nyeste bygget.. inn motsatt dør av kiosken, og gå til garderoben..)

Link to post
Share on other sites

Vi stiller i IF'en Safira i færdern, ren ungdoms og guttebåt der skipper er 15 år, det blir morro.

 

Men er det noen som har no peiling på været under færdern, hakke spenn til å betale met.no hver dag frammover, det blir for dyrt... er det noe som er gratis og så gjerne med strømkart og

Link to post
Share on other sites

Aftenposten.no har en slik værtjeneste som du spør om..

Vind, temperatur, strøm, nedbør, og skyer :)

 

Og ja, bølgevarsel.. det glemte jeg.

 

Og jeg prøver meg med et enkelt værvarsel for Færdern.

Lite vind.. 0-3m/s, fra sør (naturligvis)

Temperatur på dagtid ca 23-25 grader, mao ganske deilig, helt skyfritt.

Strømmen i oslofjorden er ikke mye å skrive hjem om.

 

Dette i følge Aftenposten sine værmeldinger.

met.no er ikke helt enig, og sier vi får vestavind på Fredag, det hadde passet bra!

Redigert av Ingar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I klassen til Sonata 7, blir det minst 3 Baatplassen båter, og en annen kar jeg kjenner.

Vil tro, med de vindforholdene det ligger an til pr akkurat nå, at Sonata 7 har en fair sjanse, om de kan seile. Han jeg kjenner som også stiller i Tur klassen, har kanskje den på papiret treigeste båten, men han har gode seil, og så KAN han seile. Har vinni flere ganger i sin klasse.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Vi seiler ikke tur allikeveld, båten er planta på land uten bunnstoff så den komer ikke langt. Derfor stiller vi i lånt båt i år.

 

Det kommer til å bli morro uansett, skal vi lage en intern konkurranse på BP, hvem som har best korrigert tid??

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...