Jump to content

Færderseilasen 2006


bliss X

Recommended Posts

En annen ting var at det er i utgangspunktet rått parti å seile scratch mot bl.a. en Granada 27 (han vant Tur 1 klassen helt overlegent) med lystall 1,06 (Arnegrut har 1,03), men det er jo en av bakdelene med å seile tur klassen. Er en opptatt av rettferdighet, må en starte i lys klassene.

Han som vant med "Laugi" er 74 år og mannskapet hans er fetteren på 78. Ganske imponerende synes jeg. Han kjøpte denne båten, som er hans første seilbåt, ved 57 års alder, og er selvlært derfra. :flag:

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Var med Color Fantasy til Kiel den dagen Freder`n gikk, var morro å bivåne starten fra soldekket på denne. For en som ikke er noen seiler virker det til dels kaotisk under selve startprosedyren. Fant det litt merkelig at seilbåtene ble så raskt spredd utover fjorden slik at det ikke ble trangt for denne båten. Det var med 2 politibåter, 1 redningskøyte og 1 havnebåt da Fantasy la fra kai kl 14.00 noen av disse var også med som følgebåter et stykke utover fjorden. Etter at Drøbak var passert var det "nesten ikke" seilbåter å se... Kan vel si at motorbåtene var i flertall da.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Han som vant med "Laugi" er 74 år og mannskapet hans er fetteren på 78. Ganske imponerende synes jeg. Han kjøpte denne båten, som er hans første seilbåt, ved 57 års alder, og er selvlært derfra. :flag:

 

mvh tuffff

Helt enig! Det står respekt av prestasjonen hans og det er bare å bøye seg i støvet! :flag:

 

Grunnen til at jeg nevnte hans båt var at i fjor seilte han i Tur 2. Jeg trodde de hadde et visst skille på båttyper i Tur1 og Tur2, og da synes jeg det er rart at han i år var i Tur 1, når en ser på båttypens fartspotensiale. Det var også en annen Granada 27 med i Tur, men den var plassert i Tur2. :lol: Forstå det den som kan!

 

Men som jeg sa i mitt tidligere innlegg, så må man seile i lysklassene skal man eliminere slike forskjeller. :yesnod:

s/y "Arnegrut", Asker

Link to post
Share on other sites

Grunnen til at jeg nevnte hans båt var at i fjor seilte han i Tur 2. Jeg trodde de hadde et visst skille på båttyper i Tur1 og Tur2, og da synes jeg det er rart at han i år var i Tur 1, når en ser på båttypens fartspotensiale. Det var også en annen Granada 27 med i Tur, men den var plassert i Tur2. :lol: Forstå det den som kan!

Tja, det er jo litt pussig. Jeg vet ikke hvilke kriterier som ligger til grunn, men han vant faktisk i fjor også - da altså i Tur 2. Det var hans 5. seier i Færder'n på 15 starter.

Kanskje han burde satse i en LYS-klasse til neste år?? Jeg skal spørre ham om det.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

....... han vant faktisk i fjor også - da altså i Tur 2. ..........

mvh tuffff

Eeeeeeh, han kom vel på 4. i 2005 ifølge resultatlista hos KNS og på 3 i 2004, begge gangene i Tur2.

 

Jeg så nå faktisk at han seilte i Tur3 i 2003. Så det ser ut til at plasseringen i klassene når det gjelder TUR er ganske vilkårlig. :wink:

s/y "Arnegrut", Asker

Link to post
Share on other sites

Eeeeeeh, han kom vel på 4. i 2005 ifølge resultatlista hos KNS og på 3 i 2004, begge gangene i Tur2.

Ja, jo... det stemmer sikkert. Jeg blanda korta litt. Han har visstnok vunnet fem ganger totalt, ikke fem ganger på rad. Uansett tøft gjort av en såpass gammel mann med et enda eldre mannskap. Spreke begge to. :flag:

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Ja, jo... det stemmer sikkert. Jeg blanda korta litt. Han har visstnok vunnet fem ganger totalt, ikke fem ganger på rad. Uansett tøft gjort av en såpass gammel mann med et enda eldre mannskap. Spreke begge to. :flag:

 

mvh tuffff

Helt enig ...!

s/y "Arnegrut", Asker

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...