Jump to content

Jeg fant, jeg fant! Trenger du det?

Batdilla

Recommended Posts

Rar greie. Selgeren heter Terje Grimstad Johansen, funnet via vanlig tlfnorge.no. Han driver tydeligvis

TGJ BÅT & BIL JOHANSEN TERJE G, eller drev det. Selskapet er slettet fra Brønnøysund

Hjemmesiden er tom... Riktignok har Google tatt en kopi..

Joda310

Redigert av Joda310 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Rar greie. Selgeren heter Terje Grimstad Johansen, funnet via vanlig tlfnorge.no.  Han driver tydeligvis

TGJ BÅT & BIL JOHANSEN TERJE G, eller drev det.  Selskapet er slettet fra Brønnøysund

Hjemmesiden er tom...  Riktignok har Google tatt en kopi..

baatplassen fornekter seg ikke - er noe merkelig, undersøkes det :yesnod:. Bra. Ja, dette synes merkelig. Nå er annonsen satt inaktiv hos Finn.no også. Lurer på om det er andre enn Terje som står bak annonsen, muligens en misfornøyd kunde som kanskje har kjøpt en slik henger hos Terje før opphør. Bare spekulasjoner fra min side, men noe skal man jo ha å spekulere på... :yesnod:

Her er et nytt prosjekt til deg Batdilla. :)

2 klenodier dette...

http://www.finn.no/finn/boat/object/;pdc=1...&tot=358&page=3

Redigert av vikers (see edit history)

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Her er et nytt prosjekt til deg Batdilla. :)

Dilla sier stille til seg selv: Ikke flere prosjekter nå! - Ikke flere prosjekter nå!...

Jeg tror det holder slik det er nå. Rekker jo ikke mer enn å flytte de forskjellige båtene fra sted til sted. Først skulle Sjømannen på vannet i vår. Dvs en del mil bare i transportetappe da vi hadde båten hjemme sist vinter. Var så optimistisk at jeg trodde jeg skulle få gjort en del ved å ha båten hjemme. Men det var før 37'n meldte seg på... Så ankom Princessen og forlangte opplagsplass og mye arbeide rundt dette. Så var det tid for Sjømannen på land igjen. Deretter å sikre Princessen for vinteren. Og for et par helger siden måtte Selco'en ut av Dillebua for å gi plass til flere duppeditter. Og da måtte jeg lage opplagstelt til den også. Nå er det 10cm snø ute og det laver ned enda mere. Mens Aquaquicken fremdeles ligger på plenen, for den har jeg ikke fått laget oppheng til i bua ennå. Midt oppe i alt dette, er det prosjekter i større og mindre grad i 3 av de nevnte båter, pluss at jeg nå driver og klargjør andre delen av Dillebua slik at den kan bli et OK snekkerverksted for prosjektene i 37'n utover. Nei, tror det holder med det som er...

En lekker liten trebåt til salgs...

Sonja Henies båt

Jeg ser at det er Nils Ostad som har bygget denne, og er 99,99% sikker på at den er bygget etter Bror With sine tegninger, nemlig With jolla.

Denne er i særdeleshet et smykke, ingen tvil om dèt !!!

Nå er det slik at jeg kommer ikke i nærheten av å få til et slikt smykke, men skal forsøke. Denne båten er nemlig helt identisk på alle måter (med unntak av 2 pyntelister langs sidene bak) med "Lille Perlen" som jeg er så heldig å være eier av.........

Hadde man en sånnen er det ikke sikkert man trengte .......... :cryin: Da hadde man uansett noen å kose med, ikke forstår jeg hvorfor man trenger po... når man kan se på slike til øynene blir våte, stryke langs den glatte feilfrie huden etc.

Redigert av jonkare (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...