Jump to content

Jeg fant, jeg fant! Trenger du det?


Batdilla

Recommended Posts

....Det jeg imidlertid lurer på, er Walters sinnstemning dersom begge båtene fyker ut av dine hender eksempelvis samme helg.

Nei, båten til ok67 er nok flott (kunne tenkt meg en sånn,...) men til-og-med jeg innser at den er for langt unna!

 

Når det gjelde situasjonen - om den skulle oppstå - at jeg plutselig står uten båt, så finnes det medisin, Perlen!

Legen foreskriver 3 ganger daglig dose av finn.no / båt - 1. på "fasten" mage (før frukost), o.s.v...... vil nok kurere denne....... :lol:

 

 

...Hør nå her Walther! (bare mellom oss to) Hva har du i kikkerten?

Det skulle du gjerne visst, (P)Astor. :lol:

 

Bare mellom oss to - det er mye fint ute og går på både finn.no og Auto-DB........ :crazy:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Mistenker at Walter har lyst på en mellomting mellom disse båtene; en sjark i plast!

 

Skjønner dog ikke Walter dosering av medisingen. Kun 3 doser finn.no om dagen?

 

Når jeg har vært båtløs har det da vært minst en gang i timen bortsett fra akkurat i sovetiden.

 

Nå som det er handlet båt for en stund blir det daglige doser etter utstyr på finn, maritim og seatronic sine sider. Bra jeg har fått med EDGe/GPRS oppkobling her i båten!

 

Lykke til uansett utfall Walter!

Link to post
Share on other sites

Bare mellom oss to - det er mye fint ute og går

 

Ja, det skal være sikkert og visst, nå kommer de frem fra hvordetnåer de har gjemt seg i hele vinter, og sprader omkring på byen til alles forlystelse. Og biloppretterne jubler. :yesnod:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Annonse på Finn.no:

 

Nye Båtdeler selges ca halv pris

 

1stk Sleipner oljesmurt pakkboks, 45 mm aksel kr 750

2stk Sleipner olsjesmurt pakkboks, 40 mm aksel kr 650

1stk Sleipner Centraflex fleksibel kobling, CMF-127 kr 750

1stk Simrad junction unit, type J3000X kr 3 350

1stk Isotemp varmtvannsbereder, 22 liter (rød/brun) kr 1 250

1stk Isotemp Basic varmtvannsbereder, 40 liter kr 2 500

1stk Eno kokeapparat for nedfelling, 2 bluss, gass kr 850

1stk Trailervinsj, kraftig type, med brems (passer til båthenger) kr 700

2stk Mascot inverter 12VDC/230 150W, Modifisert Sinus, type 9984 kr 850

1stk Lectrotab trimplan 12v 12"x18" (båtstørrelse 18' -24') kr 2 300

1stk Lanternemast, høyde 60 cm, for motorbåt kr 350

1stk Ankerrulle med vogge (Industri Lambertseter )(se bilde) kr 1 500

5stk Diverse ankerruller (se bilder)

2 kart. Lanterner, diverse små og store

1stk Enkelt elektrisk trompethorn kr 200

1stk Tunnel til baugpropell (glassfiber), 125 x 600mm kr 250

1stk Septik-tank, 60 l (plast), b 38cm, h 30cm kr 500

1stk Propanbeholder, plast, h 30cm, dia 27cm kr 600

2stk Lalizas LZ-Hydrofoil for utenbordsmotor over 50 HK kr 200

Div. låser for utenbordsmotorer kr 80

1 rull Skottbekledning (beige), ca 25 m kr 750

3stk Seilbåtmodeller kr 500 - 750

Div. galvaniserte sjakler, strekkfisker, carabinkroker, blokker, m.m.

Div. pullerter

Div. hamp tau, 8-14mm

Div. messinggjenstander, passer for trebåt

Link to post
Share on other sites

Sikret meg nettopp 700 stk (!) rustfrie skruer på Ebay til £9.99 :cool:. Ikke mange skruene jeg hadde fått hos den lokale jernvareforhandlere til samme prisen. Et søk hos på 'stainless' på Ebay i kategorien Home > All Categories > Automotive > Other Vehicle Parts & Accs > Boats & Watercraft viser at det er flere rustfrie skruer og få kjøpt til lignende priser.

Lørdag kom skruene. Levert på døren av posten. 3 dager etter at jeg kjøpte dem på Ebay. Ser OK ut også :yesnod:. Det er da jeg gjør meg visse refleksjoner om avansen på tilsvarende skruer kjøpt i Norge. Om ikke for et helt båtliv, så er jeg ihvertfall dekket med rustfrie skruer en god stund framover, for en pris av slikk og ingenting sett i forhold til prisene her til lands. Og så enkelt å handle da gitt - klikke litt med musa en kveld ved PC'n, tre dager senere levert på døren :cool:. Anbefales.

 

Samme dag kjøpte jeg meg forøvrig en ganske smart alarminretning på Ebay. Denne ble forøvrig også levert like raskt - på lørdag. Enheten under kostet meg £19.99. Settet er komplett - matte som varsler når noen tråkker på den, alarmenheten som varsler med lys og tone, batteri, fester m.m. Plugg matten inn i alarmenheten, slå på enheten, og man er oppe og kjører. Alarmenheten kan fungere som ringeklokke med en snill pling-plong, eller den kan fungere som trommehinnefjerner når man bruker den som ren alarm. Sistnevnte er rett og slett smertefullt når man er for nære. Denne saken tenkte jeg å bruke som midlertidig alarm i Princessen under byggeperioden inntil mer permanente saker er på plass. Komponenter for prosjektering av versting-alarm er for lengst anskaffet, planen var å dokumentere dette som et prosjekt med bilder og erfaringer her i forumet, men etter anskaffelsen av siste tilskuddet til flåten, føles det ikke riktig å bruke masse tid på prosjektering av alarm akkurat nå.

Bilde

Link to post
Share on other sites

 

Nå sier forresten ryktene at det snart blir publisert bilde hos båtmagasinet av en vennegjeng av havgapere og baatplassenmedlemmer som hadde treff på en pub på Aker Brygge.

Tre personer,hvorav han som sitter i midten har med båtplassenflagg og tror du ikke han som satt til høyre på bildet har på havgaplue!! :cheers:

 

Er det ikke hyggelig at man ikke behøver å ha konflikter mellom de forskjellige forum,men at alle kan møtes og være venner? :cheers:

Link to post
Share on other sites

Er det ikke hyggelig at man ikke behøver å ha konflikter mellom de forskjellige forum,men at alle kan møtes og være venner?  :cheers:

<{POST_SNAPBACK}>

 

Takk Herren for at man kan velge sine venner og sete de andre på ignorere-listen... :smash:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Hvordan er det å få fatt i reservepatroner til disse vestene ? Og hvordan er kvaliteten f.eks. sammenlignet med HH, som jeg regner med er bra. Lite vits i en billig vest om den ikke virker når du trenger den........

<{POST_SNAPBACK}>

Europris har reservepatroner som koster kr 189,90. Og Sigma er den enkleste typen vest fra Lalizas. Men prisen gjør det mulig å ha en del ekstra vester i båten, vester som besøkende synes det er greit å bruke. Igrunnen det viktigste etter min mening.

 

Vi har diskutert disse vestene i denne tråden.

 

Bjaas

- ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...