Windy37GM Svart 7.Desember.2008 Del på Facebook Svart 7.Desember.2008 Prisen som er riktig er det kunden kjøper den for :-) Prisras finnes det sikkert eksempler på, men 1/2 pris osv er det stort sett feil å håpe på. Digresjon: Jeg hadde en kompis engang som ventet på det store boligkrakket. Han ventet i 10 år før han kjøpte, begynte ventingen i '94. Ingen god butikk i det hele tatt :-) Har du lyst på en båt, legg inn et bud og får du den er det grei pris. Får du den ikke har du budt for lavt/finn en annen båt. Hva andre sier/mener om priser osv. betyr nøkken. Det er enormt mye ukvalifisert synsing og mening, ref utsagnet om fantasipriser. Det har blitt omsatt enormt med brukte båter de siste årene, så hvis man mener det er fantasipriser som dette er blitt omsatt for lever man en i en annen verden enn resten av Norge. Du kan mene at en pris er for høy, men sålenge noen betaler, er det riktig pris. Og som det gjelder ,med alt heriverden, finnes det noen spesielle objekter med panikksalg/må ha pengene osv. de går til gjengjeld fort uansett. Jeg måtte ned nesten 10% på vår båt (900'-950' opprinnelig) som ble solgt på sensommeren da det virkelig begynte på stilne av med båtsalg. mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
ollebolle2 Svart 7.Desember.2008 Del på Facebook Svart 7.Desember.2008 prisene er forelpig HELT på trynet . Jeg mener at når vi kommer til 2009, vil prisene stige igjen. Flere tegn som peker i denne retning. Sågar den viktigste nemlig renta er kraftig på vei ned + Jobbene våre er sikrere enn fryktet for kort tid siden. Jeg ser mer lys enn skygge i tunnelen nå ja, og vil tro andre ser det slik også?? Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 7.Desember.2008 Del på Facebook Svart 7.Desember.2008 Neste år ,når de som desperat for og selge har solgt , blir det dyrere båter igjen . Import er blitt dyrere på motor og båter med kursoppgang . Bare en Volvo D6 370 fra meg blitt over 100 000 dyrere på grunn av kursoppgang. vil si at fra nå til begynnelsen av Februar er det du får de beste handler , etter dette er renten nede og folk får bedre råd når markedet tar seg opp sakte men sikkert på andre områder. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 7.Desember.2008 Del på Facebook Svart 7.Desember.2008 For ikke å snakke om at mange (ikke alle) som har båt har dette som en hobby/livsstil. Vår familie sparer heller in på noe annet, og fortsetter med båten fordi det gir oss noen opplevelser som ikke ikke kan verdsettes :-) Så det blir ingen syden tur iår/neste år, bilene beholdes en stund til og ut på vannet til våren :-) mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Bergen dørk Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 Er dette er godt kjøp? Nor-Dan 610 m/dieselmotor, 2008-mod til kr 299 000? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Noflow Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 ser ut som den båten er veldig ustødig? ligger jo ganske så skjevt i vannet... Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 Det har ikke noe med det å gjøre at det er en "kraftig" selger ombord? Det er jo en helt ny båt og det kan vel ikke være noe feil ved den, eller? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Noflow Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 helt sikkert ikke noe feil... bare noe jeg merket. men ser jo ut som et ganske greit kjøp etter mitt syn. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 Kan ikke huske å ha sett en Skorgenes Monte Carlo til under 1 mill før http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...mp;WT.svl=Bilde Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Sydvesten Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 Det er flott å se at prisene på båter begynner å nærme seg fornuften igjen..... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
hifo Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 ja , da regner jeg med du solgte din til en "fornuftig" pris , og ikke det markedet var villig til å betale ;-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Sydvesten Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 Det stemmer.. solgte selvsagt ikke til det høyeste budet... Solgte til den reelle verdien av båten.... noe annet er umoralsk... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
10ta9c Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 Det ble vel litt av en jobb å prute ned de høye budene som kom inn. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Sydvesten Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 Det kom litt for mange bud på slutten ja... men når man har en god båt til salgs så blir det gjerne slik... Det er greit når man kan velge kjøper.. Selger ikke til hvem som helst må vites Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Ulv I Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 Er dette er godt kjøp? Nor-Dan 610 m/dieselmotor, 2008-mod til kr 299 000? billig ja, men pass på å få på trimplan å den. ellers skal det lite til før den legger seg litt på sia om den ikke er helt rett lastet. Min ble en helt annen båt med trimplan i hvertfall. Den gamle båten vår (http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=15703356) er spekket med utstyr, så den er et godt kjøp. Den har alt en skulle ønske på en slik båt.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
gimi Svart 17.Desember.2008 Del på Facebook Svart 17.Desember.2008 Vet ikke om denne kommer i kategorien gode kjøp eller om det burde vært postet i tråden dystre tider, men jeg mener denne ble lagt ut i vår for NOK 2,2 mill. Siden da har eurokursen gjort nybåt fra samme leverandør 20% dyrere... denne er på vei andre veien. http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link Sitér dette innlegget Link to post
lassal Svart 20.Desember.2008 Del på Facebook Svart 20.Desember.2008 Dette må vell være et bra kjøp: Doral Prestancia 32 Gi bud skal bort. Telemark lystbåtformidling Pris: 749.000,- Ny pris i 2007 var 1,8 MNOK Ser at 749.000,- er oppgitt som utropspris, mye mulig at minimums pris ligger en del høyere. Denne båten kjøpte jeg kliss ny i sommer 2007. Solgte den i vår uten tap da jeg gikk over til større båt. Fryktelig synd at jeg ikke oppdaget annonsen før den ble solgt, da skulle jeg kjøpt den tilbake. Kvalitetsbåt til skampris.. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 20.Desember.2008 Del på Facebook Svart 20.Desember.2008 ooooppps.. de var annonsen slettet gitt Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 20.Desember.2008 Del på Facebook Svart 20.Desember.2008 Den ble solgt ganske raskt etter at annonsen ble lagt ut, lurer på hva den gikk for? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Svolværpostei Svart 21.Desember.2008 Del på Facebook Svart 21.Desember.2008 Fant en annen båt på Finn.Hvor godt kjøp den er vet jeg ikke. Kommer nok an på prisen, men den har sikkert "stort potensial" for den nevenyttige som vil legge inn "noen timer" og en god slump kroner i prosjektet... Skorgenes Sonic 375 Sunket Jeg klarer ikke helt å glemme denne 3 år gamle sunkne Skorgenesen. Er det tilfeldigvis noen her inne som vet hvor den ble av? Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 21.Desember.2008 Del på Facebook Svart 21.Desember.2008 Er EGENTLIG ikke på utkikk etter noe nytt nå, men Viksund 340 2004-modell til under 1,7, Galeon 330 FB 2005-mod. til under 1,6 osv. begynner å virke litt fristende..., men begge har D-motor med lite gjenstående reklamasjonstid. Sitér dette innlegget Link to post
isbjorn Svart 21.Desember.2008 Del på Facebook Svart 21.Desember.2008 Jeg klarer ikke helt å glemme denne 3 år gamle sunkne Skorgenesen. Er det tilfeldigvis noen her inne som vet hvor den ble av? Hørt rykte om at den havnet i Bodø for nesten 1 mill.... vet ikke om dette stemmer?? Sitér dette innlegget Link to post
lassal Svart 21.Desember.2008 Del på Facebook Svart 21.Desember.2008 Den ble solgt ganske raskt etter at annonsen ble lagt ut, lurer på hva den gikk for? Ja, det er også jeg nyskjerrig på.. Kan fort finne ut av det de nærmeste dagene.. Sitér dette innlegget Link to post
Svolværpostei Svart 22.Desember.2008 Del på Facebook Svart 22.Desember.2008 Hørt rykte om at den havnet i Bodø for nesten 1 mill.... vet ikke om dette stemmer?? Fint å høre at den gikk for så mye, hadde den blitt solgt for halvparten hadde jeg blitt lei meg. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 22.Desember.2008 Del på Facebook Svart 22.Desember.2008 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link Windy Kashmin 35 med 2XD6 350 til 1750`må være en godt kjøp. 2006 mod. Ulempen er selvfølgelig liten plass. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.