Jump to content

Jeg fant, jeg fant! Trenger du det?


Batdilla

Recommended Posts

Har også lagt merke til at W37 er på billigsalg om dagen. Er også flere på Finn.no i samme prissjikt. Dette er i tråd med hva jeg har trodd hele tiden. De dyreste merkene faller mest. I nedgangstider sammenligner folk priser på båter i samme segment mer en noen gang og velger i større grad det som er rimelige men kurrante alternativer.

Link to post
Share on other sites

Yes, nå har jeg fått kontakt, og har avtalt visning i morgen. Selger jobber utenbys, og det forklarer saken. Dersom båten svarer sånn noenlunde til annonsen så blir det kjøp. Til og med Gaia er med på det.

 

Er det noen som er interessert i en Mekling med dieselmotor - til redusert pris nå på grunn av finanskrisen - så er det bare å si fra.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Var å så på båten i går. Var nok litt mer enn det elektriske, som eier sa, som må utbedres, ja. Mangler noe i toppen til rulleforstaget som gjør at forseilet ikke kan heises. Fikk ikke helt med meg hva det var, men masta må ned før jeg kan seile den hjem i hvert fall. Innertaket var løsnet og fullt av råte. Rimelig fuktig over alt innvendig, men sånn er det jo med en båt uten varme i snøføyka. Hele innertrekket må byttes, og putene var trukket med noe plastiklignende stoff som definitivt også må skiftes ut. Alt av treverk inne må slipes ned og og lakkes opp fra grunnen av - eventuelt byttes. Så nøye fikk jeg ikke sjekket da det begynte å bli mørkt. En del kosmetiske skader på dekk og overbygg og rimelig matt i gelcoaten rund baut. Eier var ikke tilstede, og jeg hadde ikke tenningsnøkkel, så jeg fikk ikke prøvestartet motoren, som for øvrig er sjøvannskjølt. Den skal visstnok gå uten problemer da, men det vet jeg lite om.

Er ikke sikkert jeg vil pådra meg så mange timers arbeid for 50.000,- kr. Mulig jeg prøver et lavere bud i løpet av helgen. Det kan bli en bra båt dersom en er villig til å legge ned noen hundre/tusen arbeidstimer i den. Pluss et ukjent antall kroner :blush:

 

Red. Sjekket annonsen nå, og båten er solgt, så da blir det nok ikke noe bud, og jeg sparte meg for en del arbeid.

 

mvh tuffff

Redigert av tuffff (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Øye som ser min venn,

 

i alle fall jeg er fødd en liten genrasjon for seint,

ny i 1986 kosten denne like over 400'.

 

Det må være billig hobby det !

100' på 23 år tilsvarer 360 kr/mnd.

 

Det er mindre enn det jeg betaler i "internettleige" for å skrive dette.

 

Hørte jeg snakk om dessert-generasjonen ?

Link to post
Share on other sites

Uansett styrker det min skepsis til KAD42-motorene. I en annen tråd ble det hevdet at disse bare kunne være problematiske ved alvorlig undermotorisering.

:yesnod:

Og at det gjaldt tidlige modeller (A)

Dette er en av de senere KAD 42 som har blitt hevdet så og si identisk med KAD 43 av noen her inne. KAD 43 kom i 98 og har ikke rykte på seg for å havarere.

 

En ting er sikkert. Disse motorene har et forferdelig dårlig rykte bland folk flest. Ubegrunnet eller ei. Og det vil slå deg i trynet den dagen du skal selge, så da bør båten enten være veldig billig, eller så er det greit å holde seg unna disse motorene (som jeg ville gjordt)

Det sies: Ingen røy uten ild... Av KAD 42 ryker det godt, og har gjordt det i mange år :smash:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...