Jump to content

Jeg fant, jeg fant! Trenger du det?


Batdilla

Recommended Posts

Synes ikke dette var så spesiellt jeg. Hadde jeg spart meg opp noen kr til båt, og hadde dem nå, så kunne jeg også tenke meg å sette inn en lignende annonse. Det er jo realiteten, at noen er desperate etter å selge nå.

 

I min lokalavis er det daglig annonser der noen vil kjøpe toyota, mazda varebiler usett til noen ti-tusner, for å exportere dem til afrika, o.lign.

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Askeladden 705 Voyager med 180hk diesel til 379.000 hos Norsk Båtsenter.

 

Kan ikke huske å ha sett en Voyager så billig før, vanligvis ligger de i området rundt 500.000. Tror nok en del privatpersoner må vurdere å justere ned prisen om de skal få solgt.

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Link to post
Share on other sites

Min mening er at disse båtene er alt for høyt priset med tanke på hva du får; en 23 fots DC, ca 5 år gammel til en halv mill....synes det er drøyt, selv om det er kjekke båter. Så dette er vel et bra tilbud!

 

Forøvrig priset likt med en ett år eldre bensinversjon

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Selv om denne ligger i Danmark med dertil valutakurs er vel ikke dette så galt Birchwood 34 TS ?

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

31 Fairline gått ned fra ca 900.000- fra sommeren å idag 545.000- Høres ut som et knall kjøp ,men altid noe når dem har liggi så lenge å går ned så mye .Mener jeg hørte en som var å så på den sist sommer ,han handla ikke av en eller annen grunn. Men mye båt og utsty for en grei pris , syntes jeg da. Synd jeg ikke vil ha en sånn

 

Tine

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hvis man har råd til å gå ned litt , så selger du båten .Eller om du må selge ,da må du jo sette ned prisen om det ikke kommer kjøpere .Men fra rundt 900.00 fra i sommer og 735.000- igår og ned til 545.000 idag ,det er mye .Men kan jo snu det litt også ,får du et knall kjøp selv så gjør det kansje ikke så mye å selge med litt tap. Kan jo fort gå opp i opp da , så det er jo en vurderings sak. Jeg regner med å handle imorgen , å jeg trur ikke jeg får samme båt/utstyr til den prisen utover våren, Men det kommer sikkert endel å velge i , både pris å merker .

 

Tine

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Er vel mye som taler for det. Har ikke lagt ut båten enda, men bestemmelsen er tatt. Tapet er allerede avskrevet på kontoen for dårlige investeringer.

 

Tapet er ikke ille for den som fortsatt skal ha båt. Men stor sannsynlighet her jo den nye båten også gått ned i pris.

Verst er det jo for dem som må selge av økonomiske årsaker.

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=16014902

 

30 fot seilbåt til salgs for 50K. Båten har ligget ute på Finn tidligere til en høyere pris.

Ser ut som den trenger litt renovering, men sikkert mye for pengene.

 

Jeg har forsøkt å ringe på denne annonsen flere ganger de to siste dagene, har også lagt igjen beskjed om hva det gjelder, men ingen svarer på telefonen.

Kjedelig egentlig. Jeg som nesten hadde bestemt meg for å bli seiler igjen :blush:

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Jeg har forsøkt å ringe på denne annonsen flere ganger de to siste dagene, har også lagt igjen beskjed om hva det gjelder, men ingen svarer på telefonen.

Kjedelig egentlig. Jeg som nesten hadde bestemt meg for å bli seiler igjen :blush:

 

mvh tuffff

 

Prøvd å sende sms?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...