Jump to content

Jeg fant, jeg fant! Trenger du det?


Batdilla

Recommended Posts

pejl för radiofyrar...tror bara det var AM, frekvensbandet husker jeg ikke.......

 

OK. Jeg tenkte kanskje det var en kortbølgeradio for kommunikasjon.

Men da er det enda en ting jeg slipper å ta vare på ("noen" synes nok jeg samler for mye...)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

For liten for meg også nå.....

 

Hadde den vært 10 fot lengre, så kunne jeg gjerne overtatt denne. En liten motor på 15-20 hk. er jo ikke store kunsten å sette i, og oppussingen er jo bare moro! : lol:

 

Flotte linjer hadde den!

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Den er vel betydelig romsligere enn den du har vikers, selv om den er litt kortere! En riktig lekkerbisken, men krever nok mer arbeid enn jeg har tid til... Angående motor så blir nok 15-20 hk litt snaut i en såpass stor og tung båt, vil tro at 50-100hk hadde passet bedre.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Den er vel betydelig romsligere enn den du har vikers, selv om den er litt kortere! En riktig lekkerbisken, men krever nok mer arbeid enn jeg har tid til... Angående motor så blir nok 15-20 hk litt snaut i en såpass stor og tung båt, vil tro at 50-100hk hadde passet bedre.

 

Joda...det er nok noe bedre plass i Risørskøyta, men om jeg skal igang med et skøyteprosjekt nå...så skal det være "3 rom, bad og kjøkken-løsning". :smiley:

Kunne egentlig tenkt meg en type med det store styrhuset, med salongen bak styrepos., og med sovekabiner, kjøkkenløsning og bad nedunder. Men frem til det kommer en " må ha...bare må ha", så stortrives jeg i nåværende båt. :)

 

20 hk. var kanskje snaut, men med rundt 40 hk. vil jeg tro det skulle holde. Det heter jo i grunnen "hjelpemotor" :wink: og for min del ville 5 knop for motor holdt i massevis.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Ohoi, hadde denne vært større hadde jeg tatt en titt på den. Sikkert mye arbeid, men 1905 modell seilskøyte kan være en godbit. Gis vekk.....

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...s=2&tot=693

 

På vei til Stord kan man jo ta med denne, så kan du seile hjem for egen maskin.

 

Bedford 97 HK. ( samme som står i vil jeg tro, men som jo var defekt)

 

Da blir det en rimelig skøyte med grei motor.

 

Finn.no : Motor

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Ohoi, hadde denne vært større hadde jeg tatt en titt på den. Sikkert mye arbeid, men 1905 modell seilskøyte kan være en godbit. Gis vekk.....

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...s=2&tot=693

 

Hadde ikke jeg hatt mitt prosjekt nå...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...