Salt Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 for Sailorentusiaster......... Hvilke bånd/frekvensområder? SSB (USB/LSB)? Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Gunga Din Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 pejl för radiofyrar...tror bara det var AM, frekvensbandet husker jeg ikke....... tror ikke det finns några radiofyrar i drift längre..........man snacker ju til og med o släcka fyrar idag helt...... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Salt Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 pejl för radiofyrar...tror bara det var AM, frekvensbandet husker jeg ikke....... OK. Jeg tenkte kanskje det var en kortbølgeradio for kommunikasjon. Men da er det enda en ting jeg slipper å ta vare på ("noen" synes nok jeg samler for mye...) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Gunga Din Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 Ja ja den hör hjemme hos Poseidon,Bastard eller noe annet museum Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
M/S Bastard Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 Passer jo fint som pynt i kjelleren, sammen med den gamle FM motoren Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 Har du bilde av FM'en?? Jeg tror jeg har sett et en gang i en post men jeg finner det ikke igjenn? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 7.November.2007 Del på Facebook Svart 7.November.2007 Ligger her Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Ohoi, hadde denne vært større hadde jeg tatt en titt på den. Sikkert mye arbeid, men 1905 modell seilskøyte kan være en godbit. Gis vekk..... http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...s=2&tot=693 Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Seilaren Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Blir sliten bare av å se på den... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Slik er det bare. Noen blir sliten av bare å se slikt, mens andre begynner å klø i fingrene Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
M/S Bastard Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Jeg merket ikke noe, eller kanskje litt da Så lenge skroget er bra er det vel ikke så ille, eik ser jo bra ut utenpå men kan være pillråtten innvendig. Har jo erfart det.... Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Denne kan nok lett bli en flott skute med litt arbeid! Så lenge skrog å spanter er bra er det bare å rive innredning å begynne på nytt! Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 For liten for meg også nå..... Hadde den vært 10 fot lengre, så kunne jeg gjerne overtatt denne. En liten motor på 15-20 hk. er jo ikke store kunsten å sette i, og oppussingen er jo bare moro! : lol: Flotte linjer hadde den! Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
index Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Den er vel betydelig romsligere enn den du har vikers, selv om den er litt kortere! En riktig lekkerbisken, men krever nok mer arbeid enn jeg har tid til... Angående motor så blir nok 15-20 hk litt snaut i en såpass stor og tung båt, vil tro at 50-100hk hadde passet bedre. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
seilærn Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Men da er det enda en ting jeg slipper å ta vare på ("noen" synes nok jeg samler for mye...) Godt det er flere av oss Garasjen og sjøbua er full Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Den er vel betydelig romsligere enn den du har vikers, selv om den er litt kortere! En riktig lekkerbisken, men krever nok mer arbeid enn jeg har tid til... Angående motor så blir nok 15-20 hk litt snaut i en såpass stor og tung båt, vil tro at 50-100hk hadde passet bedre. Joda...det er nok noe bedre plass i Risørskøyta, men om jeg skal igang med et skøyteprosjekt nå...så skal det være "3 rom, bad og kjøkken-løsning". Kunne egentlig tenkt meg en type med det store styrhuset, med salongen bak styrepos., og med sovekabiner, kjøkkenløsning og bad nedunder. Men frem til det kommer en " må ha...bare må ha", så stortrives jeg i nåværende båt. :) 20 hk. var kanskje snaut, men med rundt 40 hk. vil jeg tro det skulle holde. Det heter jo i grunnen "hjelpemotor" og for min del ville 5 knop for motor holdt i massevis. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
vikers Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Ohoi, hadde denne vært større hadde jeg tatt en titt på den. Sikkert mye arbeid, men 1905 modell seilskøyte kan være en godbit. Gis vekk..... http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...s=2&tot=693 På vei til Stord kan man jo ta med denne, så kan du seile hjem for egen maskin. Bedford 97 HK. ( samme som står i vil jeg tro, men som jo var defekt) Da blir det en rimelig skøyte med grei motor. Finn.no : Motor Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
vivvi Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Ohoi, hadde denne vært større hadde jeg tatt en titt på den. Sikkert mye arbeid, men 1905 modell seilskøyte kan være en godbit. Gis vekk..... http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...s=2&tot=693 Hadde ikke jeg hatt mitt prosjekt nå... Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Arvid_A Svart 20.November.2007 Del på Facebook Svart 20.November.2007 Bosch Multi PMF 180 er nå på tilbud - kr 899 - hos Europris! Det ble kjøpt julegave til meg i dag... Sitér dette innlegget Link to post
ThorU Svart 20.November.2007 Del på Facebook Svart 20.November.2007 Plattgatter på 27 fot gies bort. Hvis man har tid til å sette denne i stand, så kan den nok bli fin! Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 20.November.2007 Del på Facebook Svart 20.November.2007 Plattgatter på 27 fot gies bort. Hvis man har tid til å sette denne i stand, så kan den nok bli fin! Skulle ikke du pusse opp denne da? Sitér dette innlegget Link to post
ThorU Svart 20.November.2007 Del på Facebook Svart 20.November.2007 Skulle ikke du pusse opp denne da? Jo, egetlig var det planen, men han andre som skulle være med på det gadd ikke når det var så mye å gjøre på den. Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 20.November.2007 Del på Facebook Svart 20.November.2007 Jo, egetlig var det planen, men han andre som skulle være med på det gadd ikke når det var så mye å gjøre på den. Er vel litt arbeid før den kommer i noenlunde tilsvarende stand som denne Furuholmen som er tilsalgs på finn her. Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Sinten Svart 20.November.2007 Del på Facebook Svart 20.November.2007 Furuholmen som er tilsalgs på finn her. Har sett på den i fleire veker no . Men er 50 000 kr eigentleg ein grei pris på ein slik båt? Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Gnisten Svart 20.November.2007 Del på Facebook Svart 20.November.2007 Sikkert ulike meninger om det, men jeg mener absolutt ja hvis den er i den stand som det antydes Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.