Jump to content

Vestlendinger: Hvor går sommerbåtferien i 2006?


SveinHa

Recommended Posts

Startet ferieturen i dag. Skal prøve å holde dagboken på http://www.sveinha.com/KameliaSommer06.htm oppdatert daglig.

 

Har ikke de store planene men turen går fra Karmøy og nordover. Mulig nordlige endepunkt blir Ørsta men veien blir til mens vi går og ingen faste planer er lagt enda.

 

Hvis vi forteller litt hvor vi har tenkt oss så er det kanskje større sjangs å treffe på hverandre. Akkurat nå ligger vi nesten alene i Røyksundkanalen/Skogbu men vil nok bevege oss rundt i Sunnhordlangbassenget i løpet av denne uken.

 

Røyksundkanalen/Skogbu er forresten helt øde, ingen fasiliteter åpne og ingen ansatte tilstede...

Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Har planer om å være 2 uker på sjøen i ferien. Kommer litt an på hvordan vi trives, men skal ihvertfall en tur nord. Har ferie de første 3 ukene av August, så det er jo på de tider at treffet skal være... ? Så hvis det passer seg inn, kan det være at det blir en tur sørover også.

Turen nordover blir til Gulen.

Link to post
Share on other sites

Vi starter ferien 5. juli. Først blir det noen dager i ryfylke. Den 9. juli er meningen å gå nordover, og over sletta hvis været er greit. Vi reiser i følge, og er ikke enerådende i forhold til hvor vi skal, men en tur innom Røyksundkanalen blir det sikkert. Likedan Sunnhordlangbassenget. Hvor langt nord det blir vet jeg ikke, men ikke lengre enn Bergen.

 

Det er mange år siden jeg har tutlet rundt i Fitjarøyane, så der blir det nok litt turing. Har hørt, og til dels sett på "norgeibilder.no" at det er en del hyttebygging som har ødelagt noen av de fine plassene.

 

Fint hvis du har noen gode reisetips Svein. Både uthavner og marinaer. Vi må kanskje få vasket noen klær innimellom også.

 

Ha en fin ferie! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Onsdag går turen sørover. Mine besteforeldre bor på Bømlo, så det blir å bo på sjøhuset der. så håper jeg å få tatt turen gjennom kanalene og videre til Espevær. og en tur innom motormuseet i Eidesvik. Og en stripe innom Smeaholmen, som har en sentral plass i familiens historie.

Link to post
Share on other sites

Jeg har lagt opp en muligens noget ambisiøs rute: Bergen - Risnes - Hardbakke - Korssund - Askvoll - Florø - Frøya (Knutholmen) - Rugsund - Loen - Ålfoten - Måløy - Askrova - Værøy - Nåra - Fedje - Bergen. Kommentarer og anbefalinegr mottas gjerne!

 

I tillegg skal det forhåpentligvis bli tid til en turne i Sunnhordland, muligens enda lengre.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Jeg har lagt opp en muligens noget ambisiøs rute: Bergen - Risnes - Hardbakke - Korssund - Askvoll - Florø - Frøya (Knutholmen) - Rugsund - Loen - Ålfoten - Måløy - Askrova - Værøy - Nåra - Fedje - Bergen. Kommentarer og anbefalinegr mottas gjerne!

 

I tillegg skal det forhåpentligvis bli tid til en turne i Sunnhordland, muligens enda lengre.

Fikk siste nummer av Redningsselskapet idag. Fulgte med havnebeskrivelser for akkurat dette strekket. Heldiggrisen :wink:

Link to post
Share on other sites

Startet ferieturen i dag. Skal prøve å holde dagboken på http://privat.bluezone.no/sveinha/KameliaSommer06.htm oppdatert daglig.

 

Har ikke de store planene men turen går fra Karmøy og nordover. Mulig nordlige endepunkt blir Ørsta men veien blir til mens vi går og ingen faste planer er lagt enda.

 

Hvis vi forteller litt hvor vi har tenkt oss så er det kanskje større sjangs å treffe på hverandre. Akkurat nå ligger vi nesten alene i Røyksundkanalen/Skogbu men vil nok bevege oss rundt i Sunnhordlangbassenget i løpet av denne uken.

 

Røyksundkanalen/Skogbu er forresten helt øde, ingen fasiliteter åpne og ingen ansatte tilstede...

Gi ein lyd om du stikker innom Sunde eller Husnes da.. Så kan vi jo hilse på.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Gi ein lyd om du stikker innom Sunde eller Husnes da.. Så kan vi jo hilse på.

Husnes ligger muligens i planene for førstkommende helg. Skal gi et vink når det nærmer seg...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Røyksundkanalen/Skogbu er forresten helt øde, ingen fasiliteter åpne og ingen ansatte tilstede...

Det er for tiden roligt på Skogbu ja. Det er jo nye eiere no, tror det er eit eiendomsfirma fra Bergen og hva planer dei har med anlegget er ikkje så mange som veit.

Såg i avisa for noen uker siden at dei hadde planer om å åpne anlegget i sommer, dei søkte også etter folk til å drive det, men vil tro det er ein del som må gjøres før dei kan åpne så da bør dei nok snart komme igang. Trist om det skal ligge brakk der, det er jo eit fint anlegg og ein flott plass som hver sommer er besøkt av hundrevis av båter. Eg bor like ved kanalen og har på det meste talt over 100 båter i døgeret her. Men om det ikkje åpner er det jo allikevel ein fin plass å legge seg, og gratis er det jo og da.

Ha en god ferie!

Link to post
Share on other sites

Jeg har lagt opp en muligens noget ambisiøs rute: Bergen - Risnes - Hardbakke - Korssund - Askvoll - Florø - Frøya (Knutholmen) - Rugsund - Loen - Ålfoten - Måløy - Askrova - Værøy - Nåra - Fedje - Bergen. Kommentarer og anbefalinegr mottas gjerne!

 

I tillegg skal det forhåpentligvis bli tid til en turne i Sunnhordland, muligens enda lengre.

Ville lagt inn en stopp på Svanøya også. Fin plass idyllisk med landhandel og masse hjort!

 

Ser du har planer om Nordfjorden. Sikkert en kjekk tur dersom du er glad i lange fjorder! Er også en kjempebra gjestehamn rett nedenfor Alexandra hotel.

Ålfoten er også veldig fin. Men det er vel ikkje noke brygge der? Var der senest på søndag på grilltur. Massevis av svaberg å ankre opp til!

 

Måløy ville eg droppet. En liten gjestehamn midt i sentrum. Stinkende fiskelukt og mye bråk frå fabrikker/fiskebåter...

Ville heller gått til Selje/Silda. Ca. 5nm fra Måløy...

Link to post
Share on other sites

Jeg har lagt opp en muligens noget ambisiøs rute: Bergen - Risnes - Hardbakke - Korssund - Askvoll - Florø - Frøya (Knutholmen) - Rugsund - Loen - Ålfoten - Måløy - Askrova - Værøy - Nåra - Fedje - Bergen. Kommentarer og anbefalinegr mottas gjerne!

 

I tillegg skal det forhåpentligvis bli tid til en turne i Sunnhordland, muligens enda lengre.

Dersom du er i område rundt Florø bør du ta deg en tur til Bulandet og Værlandet i tillegg.

Skaff deg "Kystgaiden for Sogn og Fjordane" den får du på turistkontoret i Bergen der står alle havnene med bilder og fasiliteter.

Ellers er det mange fine uthavner i område.

Link to post
Share on other sites

Leste idag at Skjerjehamn på Sandøy (Gulen Kommune) har fått liv igjen.

Sist vi var der inne var hotellet til salgs, og ikke mye liv i området. Nå ser det ut til at det har blitt fart i sakene. Tilbyr det meste. Til og med kro! Er det noen som kan bekrefte dette?

Pokker at vi ikke tok turen innom stedet når vi var inne for å sjekke til en hytte. Den ligger bare noen kilometer sør for stedet.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt, Skage! Høres ut som et fornuftig kjøp.

 

For vår del regner jeg med at ferien legges til Ryfylke, med en tur innom Sandnes (Havanna Badeland) og muligens Stavanger. Var på Sjernarøyene for første gang for en måneds tid siden, og dette er et område som må undersøkes nøyere!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Jeg har lagt opp en muligens noget ambisiøs rute: Bergen - Risnes - Hardbakke - Korssund - Askvoll - Florø - Frøya (Knutholmen) - Rugsund - Loen - Ålfoten - Måløy - Askrova - Værøy - Nåra - Fedje - Bergen. Kommentarer og anbefalinegr mottas gjerne!

 

I tillegg skal det forhåpentligvis bli tid til en turne i Sunnhordland, muligens enda lengre.

Når du er lengst nord oppe ved Måløy, er jo besøk innom de fantastiske strendene i Vetvika og Refviksanden er must :yesnod: ....ja om det er bra vær da :lol:
Link to post
Share on other sites

Startet ferieturen i dag. Skal prøve å holde dagboken på http://privat.bluezone.no/sveinha/KameliaSommer06.htm oppdatert daglig.

 

Har ikke de store planene men turen går fra Karmøy og nordover. Mulig nordlige endepunkt blir Ørsta men veien blir til mens vi går og ingen faste planer er lagt enda.Røyksundkanalen/Skogbu er forresten helt øde, ingen fasiliteter åpne og ingen ansatte tilstede...

Hei Svein... Hvor lenge blir du på tur... og sånn omtrentlig når tror du at du begir deg nord for Stadt?
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...