Jump to content

Vestlendinger: Hvor går sommerbåtferien i 2006?


SveinHa

Recommended Posts

og sånn omtrentlig når tror du at du begir deg nord for Stadt?

Følg med i dagboken... Må hjem i helgen for litt familiesaker (selskap + dugnad på hytta). Vet ikke helt om jeg runder Stadt men har sett for meg at vi skal innom Florø og Ørsta pga. venner og slekt.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Følg med i dagboken... Må hjem i helgen for litt familiesaker (selskap + dugnad på hytta). Vet ikke helt om jeg runder Stadt men har sett for meg at vi skal innom Florø og Ørsta pga. venner og slekt.

OK - men da passerer du vel Stadt (om du gjør det i det hele tatt :lol: ) før jeg kommer ned på Sunnmøre på ferie (7/7). Tenkte kanskje at du som både båtmann og Citroman (NXMK) kanskje kunne tøffe innom. Jeg har egen stor brygge der du kan legge til (vann, ev. strøm og 100 m til bensinstasjon) :flag: .
Link to post
Share on other sites

Jeg har lagt opp en muligens noget ambisiøs rute: Bergen - Risnes -...- Nåra - Fedje - Bergen. Kommentarer og anbefalinegr mottas gjerne!

Du passererer meg og Lillefix flere ganger! Stopper du i Kjelstraumen, skal jeg holde cognac, om du holder CBC-dekk!

(Gjelder også deg SveinHa - har du ikke et lite CBC-dekk du også - vil så gjerne sitte på et slikt...)

Link to post
Share on other sites

Har august til disposisjon. Planen er sunnhordland, kanskje hardanger. Vi tar en dag av gangen og prøver å planlegge minst mulig. Greit å gå korte dagsetapper når man har en toåring med seg. Er dessuten avhengig av tilgang på is eller kjøleelementer ettersom kjøleboksen er av den ( veldig ) manuelle typen.

Link to post
Share on other sites

Selv får eg ikke brukt båten så mye. husbygging kommer fremfor båtbygging, så båten er ikke blit gjort så mye med i vår. Håper å ta en tur på båtfestivalen i Ålesund, og kanskje en tur sørover til Bergen...

Kjenner meg igjen der. Pusser opp og har knapt hatt tid til å se om båten, nå er det 3 uker siden den var i gang sist. Det er jo aboslutt for galt, MEN nå er det dags. Båten går på land i dag for stoffing/sinkskifte og utigjen lørdag og så direkte på tur en uke.

 

Det blir Romsa/Fitjarøyane/Bergen og kanskje litt lengre nord om være holder hva det lover akkurat nå. Det skal bli sinnsykt delig å komme seg ut på sjøen...

 

God tur til alle som skal ut å nyte det vi har ventet på helt siden i fjor....!

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Fin plass, det er et lite nes der ute hvor man kan legge seg helt inntil også med litt dyperegående båt. Da ligger man omtren N-S; mener det er et stykke bak hekken til Outbreak på bildene over.

 

For min del er ferien utsatt. I alle fall noen dager. Fant sprukket varmeveksler på den ene motoren; den er altså for tiden saltvannskjølt ... :cryin:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Yep, sånn omtrent tvers av Flesland

Omtrentlig pos. N 60 17,46 E 005 10,41

 

En artig øy, det er strand i nordenden på østsiden, men ondt å komme inn til stranden med båt. Vi har faktisk overnattet der en gang; rett nok for lenge siden, i 1993 må det ha vært.

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

så det var fra dine grønne monstre det lå deler på kaien da jeg gikk forbi

Gikk du like forbi, uten å ta del i min sorg og ulykke, uten å tilby din medfølelse, uten å trå til med en hjelpende hånd og gode råd??? Fusjamei!!! :lol:

 

Man skal nok få skikk på det, har engasjert antakelig fylkets beste og ivrigste VP-guru så dette blir det nok gjort kort prosess med. Om nødvendig kjører jeg til Sverige (på MC) forå hente deler. Men det blir nok uansett en del $$$ jeg må atskilles fra, som ikke var planlagt. :cryin:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Ligger nå i Husnes gjestehavn. Kom i går kveld til 25 grader i luften og 20.5 i sjøen. Fikk koselig besøk av Wellcraft m/frue. Ligger nok her til i morgen i alle fall.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Gikk du like forbi, uten å ta del i min sorg og ulykke, uten å tilby din medfølelse, uten å trå til med en hjelpende hånd og gode råd??? Fusjamei!!! :lol:

Råd og dåd om motor? Fra meg? Du vet hvordan jeg fikser motorproblemer? Den $vindyre måten? :lol:

 

(Forøvrig trodde jeg det var mooring eller daumann du hadde lagt frem tunge ting til da jeg gikk forbi, skjønner du, så jeg påberoper meg villfarelse.....)

 

Seriøst, verken så eller hørte folk ombord hos deg da jeg hadde min vandring.

 

Mvh,

Kjell

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Da har gutten vert på sin første "langtur".. alle bekymringer om å gå tom for bensin ble gjort til latter. fantastisk lærerik tur. Nei, jeg har ikke gått på grunn. Hadde med meg en liten lånt hånd-kartplotter, men det var lettere å følge med på kartet.

 

 

 

Fra smeaholmen: et øyeblikks nostalgi. Holmen har "familiehistorisk" verdi og var et naturlig stopp.

Bilde

 

En tur innom og handle kandissukker og reker. Det stod 999øre på bensinpumpen til "Nillo", men tror ikke det var helt riktig...

Bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...