SveinHa Startet 26.Juni.2006 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2006 (redigert) Startet ferieturen i dag. Skal prøve å holde dagboken på http://www.sveinha.com/KameliaSommer06.htm oppdatert daglig. Har ikke de store planene men turen går fra Karmøy og nordover. Mulig nordlige endepunkt blir Ørsta men veien blir til mens vi går og ingen faste planer er lagt enda. Hvis vi forteller litt hvor vi har tenkt oss så er det kanskje større sjangs å treffe på hverandre. Akkurat nå ligger vi nesten alene i Røyksundkanalen/Skogbu men vil nok bevege oss rundt i Sunnhordlangbassenget i løpet av denne uken. Røyksundkanalen/Skogbu er forresten helt øde, ingen fasiliteter åpne og ingen ansatte tilstede... Redigert 11.Mars.2011 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Goddis77 Svart 26.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2006 Har planer om å være 2 uker på sjøen i ferien. Kommer litt an på hvordan vi trives, men skal ihvertfall en tur nord. Har ferie de første 3 ukene av August, så det er jo på de tider at treffet skal være... ? Så hvis det passer seg inn, kan det være at det blir en tur sørover også. Turen nordover blir til Gulen. Sitér dette innlegget Link to post
Akult Svart 26.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2006 Vi starter ferien 5. juli. Først blir det noen dager i ryfylke. Den 9. juli er meningen å gå nordover, og over sletta hvis været er greit. Vi reiser i følge, og er ikke enerådende i forhold til hvor vi skal, men en tur innom Røyksundkanalen blir det sikkert. Likedan Sunnhordlangbassenget. Hvor langt nord det blir vet jeg ikke, men ikke lengre enn Bergen. Det er mange år siden jeg har tutlet rundt i Fitjarøyane, så der blir det nok litt turing. Har hørt, og til dels sett på "norgeibilder.no" at det er en del hyttebygging som har ødelagt noen av de fine plassene. Fint hvis du har noen gode reisetips Svein. Både uthavner og marinaer. Vi må kanskje få vasket noen klær innimellom også. Ha en fin ferie! Sitér dette innlegget Link to post
jumbo Svart 26.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2006 Onsdag går turen sørover. Mine besteforeldre bor på Bømlo, så det blir å bo på sjøhuset der. så håper jeg å få tatt turen gjennom kanalene og videre til Espevær. og en tur innom motormuseet i Eidesvik. Og en stripe innom Smeaholmen, som har en sentral plass i familiens historie. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 26.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2006 Jeg har lagt opp en muligens noget ambisiøs rute: Bergen - Risnes - Hardbakke - Korssund - Askvoll - Florø - Frøya (Knutholmen) - Rugsund - Loen - Ålfoten - Måløy - Askrova - Værøy - Nåra - Fedje - Bergen. Kommentarer og anbefalinegr mottas gjerne! I tillegg skal det forhåpentligvis bli tid til en turne i Sunnhordland, muligens enda lengre. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
avmønstret5 Svart 26.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2006 Siden vi har kort ferie å år tenket vi en tur til Drammen, Oslofjorden og deromkring - (ikke le -ingen mobbing! :nono: ). Vi har faktisk aldri vært i de trakter med båt. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 26.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2006 Jeg har lagt opp en muligens noget ambisiøs rute: Bergen - Risnes - Hardbakke - Korssund - Askvoll - Florø - Frøya (Knutholmen) - Rugsund - Loen - Ålfoten - Måløy - Askrova - Værøy - Nåra - Fedje - Bergen. Kommentarer og anbefalinegr mottas gjerne! I tillegg skal det forhåpentligvis bli tid til en turne i Sunnhordland, muligens enda lengre. Fikk siste nummer av Redningsselskapet idag. Fulgte med havnebeskrivelser for akkurat dette strekket. Heldiggrisen Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 26.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2006 Startet ferieturen i dag. Skal prøve å holde dagboken på http://privat.bluezone.no/sveinha/KameliaSommer06.htm oppdatert daglig. Har ikke de store planene men turen går fra Karmøy og nordover. Mulig nordlige endepunkt blir Ørsta men veien blir til mens vi går og ingen faste planer er lagt enda. Hvis vi forteller litt hvor vi har tenkt oss så er det kanskje større sjangs å treffe på hverandre. Akkurat nå ligger vi nesten alene i Røyksundkanalen/Skogbu men vil nok bevege oss rundt i Sunnhordlangbassenget i løpet av denne uken. Røyksundkanalen/Skogbu er forresten helt øde, ingen fasiliteter åpne og ingen ansatte tilstede... Gi ein lyd om du stikker innom Sunde eller Husnes da.. Så kan vi jo hilse på. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
SveinHa Svart 26.Juni.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2006 Gi ein lyd om du stikker innom Sunde eller Husnes da.. Så kan vi jo hilse på.Husnes ligger muligens i planene for førstkommende helg. Skal gi et vink når det nærmer seg... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Skipper Worse Svart 26.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2006 Fikk siste nummer av Redningsselskapet idag. Fulgte med havnebeskrivelser for akkurat dette strekket. Heldiggrisen Ja, den var kjekk å ha som kvikk refernse, men det er bare DNL som gjelder. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bømlafjord Svart 26.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2006 Røyksundkanalen/Skogbu er forresten helt øde, ingen fasiliteter åpne og ingen ansatte tilstede... Det er for tiden roligt på Skogbu ja. Det er jo nye eiere no, tror det er eit eiendomsfirma fra Bergen og hva planer dei har med anlegget er ikkje så mange som veit. Såg i avisa for noen uker siden at dei hadde planer om å åpne anlegget i sommer, dei søkte også etter folk til å drive det, men vil tro det er ein del som må gjøres før dei kan åpne så da bør dei nok snart komme igang. Trist om det skal ligge brakk der, det er jo eit fint anlegg og ein flott plass som hver sommer er besøkt av hundrevis av båter. Eg bor like ved kanalen og har på det meste talt over 100 båter i døgeret her. Men om det ikkje åpner er det jo allikevel ein fin plass å legge seg, og gratis er det jo og da. Ha en god ferie! Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 26.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2006 Jeg har lagt opp en muligens noget ambisiøs rute: Bergen - Risnes - Hardbakke - Korssund - Askvoll - Florø - Frøya (Knutholmen) - Rugsund - Loen - Ålfoten - Måløy - Askrova - Værøy - Nåra - Fedje - Bergen. Kommentarer og anbefalinegr mottas gjerne! I tillegg skal det forhåpentligvis bli tid til en turne i Sunnhordland, muligens enda lengre. Ville lagt inn en stopp på Svanøya også. Fin plass idyllisk med landhandel og masse hjort! Ser du har planer om Nordfjorden. Sikkert en kjekk tur dersom du er glad i lange fjorder! Er også en kjempebra gjestehamn rett nedenfor Alexandra hotel. Ålfoten er også veldig fin. Men det er vel ikkje noke brygge der? Var der senest på søndag på grilltur. Massevis av svaberg å ankre opp til! Måløy ville eg droppet. En liten gjestehamn midt i sentrum. Stinkende fiskelukt og mye bråk frå fabrikker/fiskebåter... Ville heller gått til Selje/Silda. Ca. 5nm fra Måløy... Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 26.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2006 Etter et drøyt år i utlendighet går ferden tilbake mot Bergen. Siste dag på jobb her nede nærmer seg med stormskritt og jeg stresser med å få båten seilklar for turen mot Bjørnefjorden. Lar vind og vær bestemme tempoet. Sitér dette innlegget Link to post
gsg Svart 26.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2006 Jeg har lagt opp en muligens noget ambisiøs rute: Bergen - Risnes - Hardbakke - Korssund - Askvoll - Florø - Frøya (Knutholmen) - Rugsund - Loen - Ålfoten - Måløy - Askrova - Værøy - Nåra - Fedje - Bergen. Kommentarer og anbefalinegr mottas gjerne! I tillegg skal det forhåpentligvis bli tid til en turne i Sunnhordland, muligens enda lengre. Dersom du er i område rundt Florø bør du ta deg en tur til Bulandet og Værlandet i tillegg. Skaff deg "Kystgaiden for Sogn og Fjordane" den får du på turistkontoret i Bergen der står alle havnene med bilder og fasiliteter. Ellers er det mange fine uthavner i område. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 26.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2006 Leste idag at Skjerjehamn på Sandøy (Gulen Kommune) har fått liv igjen. Sist vi var der inne var hotellet til salgs, og ikke mye liv i området. Nå ser det ut til at det har blitt fart i sakene. Tilbyr det meste. Til og med kro! Er det noen som kan bekrefte dette? Pokker at vi ikke tok turen innom stedet når vi var inne for å sjekke til en hytte. Den ligger bare noen kilometer sør for stedet. Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 27.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2006 (redigert) Vi har som nevnt byttet båt, så vi skal hente vår nye Bavaria 39 Cruiser i Asker den 15.07. Vi tenkte og bruke ca 3 uker på hjemmturen, vi legger muligens turen innom skagen også. Vi gleder oss vannvittig til dette, splitter ny båt, nye utfordinger og bare morro. Redigert 27.Juni.2006 av skage (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2006 Gratulerer med ny båt, Skage! Høres ut som et fornuftig kjøp. For vår del regner jeg med at ferien legges til Ryfylke, med en tur innom Sandnes (Havanna Badeland) og muligens Stavanger. Var på Sjernarøyene for første gang for en måneds tid siden, og dette er et område som må undersøkes nøyere! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
jumbo Svart 27.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2006 Er det forresten noen som vet hvor man får bensin rundt røyksundkanalen? eller i nærheten av stokksund? Sitér dette innlegget Link to post
Bømlafjord Svart 27.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2006 Er det forresten noen som vet hvor man får bensin rundt røyksundkanalen? eller i nærheten av stokksund? Da tror eg nok du må til Leirvik, der er det åpnet en ny Statoil med kortbetjening og flytebrygge. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2006 Du får også bensin i Kuleseidkanalen, men ikke på kaikanten. Må bæres i kanner 150 meter eller så. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
oaasheim Svart 27.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2006 Har ikkje Sagvåg bensin og diesel då? Sitér dette innlegget Link to post
oaasheim Svart 27.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2006 Og visst du kjører frå Bergen, så har dei bensin på Fitjar (Odd Larsen) Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 27.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2006 Jeg har lagt opp en muligens noget ambisiøs rute: Bergen - Risnes - Hardbakke - Korssund - Askvoll - Florø - Frøya (Knutholmen) - Rugsund - Loen - Ålfoten - Måløy - Askrova - Værøy - Nåra - Fedje - Bergen. Kommentarer og anbefalinegr mottas gjerne! I tillegg skal det forhåpentligvis bli tid til en turne i Sunnhordland, muligens enda lengre. Når du er lengst nord oppe ved Måløy, er jo besøk innom de fantastiske strendene i Vetvika og Refviksanden er must ....ja om det er bra vær da Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Helge Svart 27.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2006 Startet ferieturen i dag. Skal prøve å holde dagboken på http://privat.bluezone.no/sveinha/KameliaSommer06.htm oppdatert daglig. Har ikke de store planene men turen går fra Karmøy og nordover. Mulig nordlige endepunkt blir Ørsta men veien blir til mens vi går og ingen faste planer er lagt enda.Røyksundkanalen/Skogbu er forresten helt øde, ingen fasiliteter åpne og ingen ansatte tilstede... Hei Svein... Hvor lenge blir du på tur... og sånn omtrentlig når tror du at du begir deg nord for Stadt? Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Bømlafjord Svart 27.Juni.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2006 Har ikkje Sagvåg bensin og diesel då? I Sagvåg selges det diesel to plasser på kaien, men skal du ha bensin må du bære i kanner fra bensinstasjonen men det er jo ikkje lange stubben,ca 200-300 meter tipper eg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.