Jump to content

Noe spesielt med Mercury utenbords!?


Yafinn

Recommended Posts

Er fornøyd med min Mercury . . Rå lyd, selv om den ikke er noen racer motor. .

En kamerat av meg har en Mercury XR2 motor på ca 300 hk på en katamaran . . Fetere lyd skal man lete lenge etter! Ekstrem rå lyd i den. . "snerrer" , og går som ei kula . .

Link to post

Jeg skal innrømme det av Mercury har kuul lyd i motorene sine!

 

Men det har Tohatsu også! haha ^^

 

Er veldig enig i det Honduras sier! :)

 

Jeg mener ikke noe negativt når jeg sier at andre merker enn Tohatsu er noe dritt - for det er det ikke! Hehe, jeg bare spøker med det fordi JEG har en Tohatsu - og ikke (f.eks) Mercury! :) Hadde jeg hatt en Mercury også ville jeg nok sagt at Tohatsu ikke er noe tess - men selvfølgelig bare på tull.

Link to post

veradoen bruker 50% mer drivstoff sammenliknet med optimaxen på høyere belastning og klarer ikke hverken carb 2006 eller epa2008 pr i dag, og, er teknisk sett ikke lov å selge i norge om de nye reglene skulle vært fulgt.

 

så en nokså ny standard 90hk som klinte i brygga i dag fordi den stoppet momentant ved reversering i tomgang.

 

det er ellers kjent i usa at man setter 2 us motorer på hekken om man skal utaskjærs i håp om at en av de går lenge nok til at man kommer hjem, mens, like kjent at kjøper man en hoinda greier en seg med halve prisen - 1 motor - dvs en man kan stole på.

Link to post

det er ellers kjent i usa at man setter 2 us motorer på hekken om man skal utaskjærs i håp om at en av de går lenge nok til at man kommer hjem, mens, like kjent at kjøper man en hoinda greier en seg med halve prisen - 1 motor - dvs en man kan stole på.

:lol::lol::lol:

 

 

Det er test av 150hk utenbordsmotorer i ett av båtbladene nå,husker ikke hvilket det var :crazy::crazy: men har det hjemme.

Tror det er det nest siste Vi menn båt. Der minnes jeg de skriver noe av det samme som The Scrutinizer altså ang forbruk og effekt

 

 

 

Ellers må jeg si at disse Veradoene virker litt spennende jeg. Skjønner jo at de koster litt mer også. Sikkert behagelig med ferdig hydraulikk styring og elektronisk gear osv. Kanskje litt skummelt hvis det svikter men :eek: . Da kan man jo snakke om utrygghet ved kartplottere som ikke virker lenger :lol:

 

Ellers da jeg nevnte min erfaring med Tohatsu som gammel Suzuki motor, var ikke det negativt ment. har hatt flere Suzuki motorer jeg og vært meget fornøyd med de. (Eldste 79 modell og nyeste 87 modell.)

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

det er ellers kjent i usa at man setter 2 us motorer på hekken om man skal utaskjærs i håp om at en av de går lenge nok til at man kommer hjem, mens, like kjent at kjøper man en hoinda greier en seg med halve prisen - 1 motor - dvs en man kan stole på.

Nå er det vel heller slik at de båtene de drar uttaskjærs med er av en slik størrelse at de krever twin installasjon. Ser ikke for meg at det er så mange som bytter fra f.eks 2x 200hk Optimax til 1x 250 Honda, amerikanerne er alt for glade i "Raw power" til det.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

så en nokså ny standard 90hk som klinte i brygga i dag fordi den stoppet momentant ved reversering i tomgang.

Verado kan man si mye godt om men den er IKKE drivstoffgjerrig, den bruker mye bensin, klart mer enn alle andre merker med samme effekt!

Finnes ikke Verado 90Hk. Minste Veradoen er 130Hk.

 

Når jeg sier Veradoen er drivstoffgjerrig så snakker jeg av egen erfaring med egen motor. Så får testene si hva de vill, men Veradoen er faktisk drivstoffgjerrig!!!

Var opp en tråd for ikke lenge siden hvor man setter spørsmålstegn til troverdigheten av slike tester.

Link to post

.....jooooo....mulig det.... -men ikke :cool: YAMAHA :cool: (Ha-ha, der gikk du rett i fella... :lol::lol: )

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post

Vet da uuuutmerket godt at Yamaha ikke har 3liter (men derimot 2.6 og 3.3) 2-taktere. :cool:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

Men Jamrefaen, nei, Yamahaen har tolitere.

Men de holder heller ikke følge med Merc.

 

Verdensrekorder.

 

CLASS III OFFSHORE 2 l. - OUTBOARD

3387 Speed PETER HAFSTROM SWE 1998 FABRITIUS MERCURY 98,70 MPH 158,84 KMH

3473 1 h P. LITTLE & D. ARTHUR UK 2000 MANNERFELT MERCURY 65,735 MPH 105,79 KMH

3474 2 h P. LITTLE & D. ARTHUR UK 2000 MANNERFELT MERCURY 65,25 MPH 105,013 KMH

3561 3 h ROY SMITH UK 2003 MANNERFELT MERCURY 63,057 MPH 101,480 KMH

Link to post

Som Yamaha-frelst er du vel i feil tråd rago63. Du er omringa av "hissige" Mercury/Mariner-frelste overalt. :lol: :lol:

 

Uansett kva gode argument du måtte komme med så du dømt til å tape. :lol: :lol:

Redigert av Sinten (see edit history)

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post

Å nei da

følger ham jeg :lol:

 

Og fordi jeg sier at Mercury har kul lyd i store motorer, er jeg ikke Mercury fan :smash:

 

Faktisk ganske glad i Yamaha og Suzuki jeg :rolleyes:

 

 

Sånn ellers trodde jeg at 3 literen til OMC var V8...

Redigert av Daffy (see edit history)

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

Nei.

OMC står for Outboard Marine Corporation og er selskapet bak Evinrude og Johnson.

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

Er du på innenbords nå???

Rgener med at det menes denne :yesnod:

Bilde

Bilde

 

Feil farva da, store motorer skal være "Phantom black" :cool: , er ikke noe å diskutere en gang.

 

Bare se på alt fix fakseriet du kan sette på din Mercury, enkle å trimme, mange levrandører av slitedeler ( og performace deler ) . enkel å skru på, kan modifiseres i alle rettninger .

Og hvilke flotte motorer de har hatt gjennom tidene, det er noen her , OBS bare towere :cool:

 

Edit, endret server for bilder .

 

Arne Kjetil

Redigert av Droll (see edit history)
Link to post

Rgener med at det menes denne :yesnod:

 

Arne Kjetil

Ser ikke noe bilde der Droll :rolleyes:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...