Mulligan Svart 29.Juni.2006 Del på Facebook Svart 29.Juni.2006 Typisk F-1 startfelt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Karavoli Svart 29.Juni.2006 Del på Facebook Svart 29.Juni.2006 Typisk F-1 startfelt. Er det Mercury motorer? Litt uklar tekst. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Holmedal Svart 29.Juni.2006 Del på Facebook Svart 29.Juni.2006 Er fornøyd med min Mercury . . Rå lyd, selv om den ikke er noen racer motor. . En kamerat av meg har en Mercury XR2 motor på ca 300 hk på en katamaran . . Fetere lyd skal man lete lenge etter! Ekstrem rå lyd i den. . "snerrer" , og går som ei kula . . Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Yafinn Svart 29.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2006 Jeg skal innrømme det av Mercury har kuul lyd i motorene sine! Men det har Tohatsu også! haha ^^ Er veldig enig i det Honduras sier! :) Jeg mener ikke noe negativt når jeg sier at andre merker enn Tohatsu er noe dritt - for det er det ikke! Hehe, jeg bare spøker med det fordi JEG har en Tohatsu - og ikke (f.eks) Mercury! :) Hadde jeg hatt en Mercury også ville jeg nok sagt at Tohatsu ikke er noe tess - men selvfølgelig bare på tull. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Yafinn Svart 29.Juni.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2006 Er det Mercury motorer? Litt uklar tekst. Ja, det er mange Mercury-motorer! :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
slettet Svart 29.Juni.2006 Del på Facebook Svart 29.Juni.2006 veradoen bruker 50% mer drivstoff sammenliknet med optimaxen på høyere belastning og klarer ikke hverken carb 2006 eller epa2008 pr i dag, og, er teknisk sett ikke lov å selge i norge om de nye reglene skulle vært fulgt. så en nokså ny standard 90hk som klinte i brygga i dag fordi den stoppet momentant ved reversering i tomgang. det er ellers kjent i usa at man setter 2 us motorer på hekken om man skal utaskjærs i håp om at en av de går lenge nok til at man kommer hjem, mens, like kjent at kjøper man en hoinda greier en seg med halve prisen - 1 motor - dvs en man kan stole på. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ollebollenor Svart 29.Juni.2006 Del på Facebook Svart 29.Juni.2006 Det er test av 150hk utenbordsmotorer i ett av båtbladene nå,husker ikke hvilket det var men har det hjemme. Sitér dette innlegget sto det skjæret i kartet???? Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 29.Juni.2006 Del på Facebook Svart 29.Juni.2006 det er ellers kjent i usa at man setter 2 us motorer på hekken om man skal utaskjærs i håp om at en av de går lenge nok til at man kommer hjem, mens, like kjent at kjøper man en hoinda greier en seg med halve prisen - 1 motor - dvs en man kan stole på. Det er test av 150hk utenbordsmotorer i ett av båtbladene nå,husker ikke hvilket det var men har det hjemme. Tror det er det nest siste Vi menn båt. Der minnes jeg de skriver noe av det samme som The Scrutinizer altså ang forbruk og effekt Ellers må jeg si at disse Veradoene virker litt spennende jeg. Skjønner jo at de koster litt mer også. Sikkert behagelig med ferdig hydraulikk styring og elektronisk gear osv. Kanskje litt skummelt hvis det svikter men . Da kan man jo snakke om utrygghet ved kartplottere som ikke virker lenger Ellers da jeg nevnte min erfaring med Tohatsu som gammel Suzuki motor, var ikke det negativt ment. har hatt flere Suzuki motorer jeg og vært meget fornøyd med de. (Eldste 79 modell og nyeste 87 modell.) Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 30.Juni.2006 Del på Facebook Svart 30.Juni.2006 det er ellers kjent i usa at man setter 2 us motorer på hekken om man skal utaskjærs i håp om at en av de går lenge nok til at man kommer hjem, mens, like kjent at kjøper man en hoinda greier en seg med halve prisen - 1 motor - dvs en man kan stole på.Nå er det vel heller slik at de båtene de drar uttaskjærs med er av en slik størrelse at de krever twin installasjon. Ser ikke for meg at det er så mange som bytter fra f.eks 2x 200hk Optimax til 1x 250 Honda, amerikanerne er alt for glade i "Raw power" til det. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
o.b.lix Svart 1.Juli.2006 Del på Facebook Svart 1.Juli.2006 Har en Verado 150 selv og må si den er sabla bra!!! Akselrere som bare... DrivstoffgjerrigVerado kan man si mye godt om men den er IKKE drivstoffgjerrig, den bruker mye bensin, klart mer enn alle andre merker med samme effekt! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Karavoli Svart 2.Juli.2006 Del på Facebook Svart 2.Juli.2006 så en nokså ny standard 90hk som klinte i brygga i dag fordi den stoppet momentant ved reversering i tomgang. Verado kan man si mye godt om men den er IKKE drivstoffgjerrig, den bruker mye bensin, klart mer enn alle andre merker med samme effekt! Finnes ikke Verado 90Hk. Minste Veradoen er 130Hk. Når jeg sier Veradoen er drivstoffgjerrig så snakker jeg av egen erfaring med egen motor. Så får testene si hva de vill, men Veradoen er faktisk drivstoffgjerrig!!! Var opp en tråd for ikke lenge siden hvor man setter spørsmålstegn til troverdigheten av slike tester. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Svart 3.Juli.2006 Del på Facebook Svart 3.Juli.2006 Er det Mercury motorer? Det er kun Mercury motorer. Ingen andre holder følge av 3-literene. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
rago63 Svart 3.Juli.2006 Del på Facebook Svart 3.Juli.2006 hmmmm..... - er det andre som har 3-litere da? Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 3.Juli.2006 Del på Facebook Svart 3.Juli.2006 Har ikke Johnson/Evinrude hatt 3liter V6 montro? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
rago63 Svart 3.Juli.2006 Del på Facebook Svart 3.Juli.2006 .....jooooo....mulig det.... -men ikke YAMAHA (Ha-ha, der gikk du rett i fella... ) Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 3.Juli.2006 Del på Facebook Svart 3.Juli.2006 Vet da uuuutmerket godt at Yamaha ikke har 3liter (men derimot 2.6 og 3.3) 2-taktere. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Svart 3.Juli.2006 Del på Facebook Svart 3.Juli.2006 Men Jamrefaen, nei, Yamahaen har tolitere. Men de holder heller ikke følge med Merc. Verdensrekorder. CLASS III OFFSHORE 2 l. - OUTBOARD 3387 Speed PETER HAFSTROM SWE 1998 FABRITIUS MERCURY 98,70 MPH 158,84 KMH 3473 1 h P. LITTLE & D. ARTHUR UK 2000 MANNERFELT MERCURY 65,735 MPH 105,79 KMH 3474 2 h P. LITTLE & D. ARTHUR UK 2000 MANNERFELT MERCURY 65,25 MPH 105,013 KMH 3561 3 h ROY SMITH UK 2003 MANNERFELT MERCURY 63,057 MPH 101,480 KMH Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
rago63 Svart 3.Juli.2006 Del på Facebook Svart 3.Juli.2006 ....Pøh..... - sikkert dopingmotorer Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post Share on other sites More sharing options...
Sinten Svart 3.Juli.2006 Del på Facebook Svart 3.Juli.2006 (redigert) Som Yamaha-frelst er du vel i feil tråd rago63. Du er omringa av "hissige" Mercury/Mariner-frelste overalt. :lol: Uansett kva gode argument du måtte komme med så du dømt til å tape. :lol: Redigert 3.Juli.2006 av Sinten (see edit history) Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 3.Juli.2006 Del på Facebook Svart 3.Juli.2006 (redigert) Å nei da følger ham jeg Og fordi jeg sier at Mercury har kul lyd i store motorer, er jeg ikke Mercury fan Faktisk ganske glad i Yamaha og Suzuki jeg Sånn ellers trodde jeg at 3 literen til OMC var V8... Redigert 3.Juli.2006 av Daffy (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
o.b.lix Svart 3.Juli.2006 Del på Facebook Svart 3.Juli.2006 Sånn ellers trodde jeg at 3 literen til OMC var V8...Er du på innenbords nå??? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 3.Juli.2006 Del på Facebook Svart 3.Juli.2006 Nei. OMC står for Outboard Marine Corporation og er selskapet bak Evinrude og Johnson. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Droll Svart 3.Juli.2006 Del på Facebook Svart 3.Juli.2006 (redigert) Er du på innenbords nå???Rgener med at det menes denne Feil farva da, store motorer skal være "Phantom black" , er ikke noe å diskutere en gang. Bare se på alt fix fakseriet du kan sette på din Mercury, enkle å trimme, mange levrandører av slitedeler ( og performace deler ) . enkel å skru på, kan modifiseres i alle rettninger . Og hvilke flotte motorer de har hatt gjennom tidene, det er noen her , OBS bare towere Edit, endret server for bilder . Arne Kjetil Redigert 3.Juli.2006 av Droll (see edit history) Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 3.Juli.2006 Del på Facebook Svart 3.Juli.2006 Rgener med at det menes denne Arne Kjetil Ser ikke noe bilde der Droll Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Droll Svart 3.Juli.2006 Del på Facebook Svart 3.Juli.2006 Ser ikke noe bilde der Droll Vet ikke hvorfor du ikke kunne se dem, men har nå flyttet bildene til en annen server . Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.