Jump to content

Starter til Volvo Penta MD2B


HulkHaugen

Recommended Posts

Som dere kanskje har sett i en av mine tidligere tråder, så jobber jeg med nytt eletrisk anlegg i sjekta mi.

 

Jeg lurer på om det er noen av dere der ute som vet dataene til starteren på denne båten (Det er ikke en dynastart, men en orginal separat starter med tannhjul.)

Mvh Børre

Link to post
Share on other sites

Hei HulkHaugen! ....eller Hogan...... ;o)

 

Kjenner ikke til til denne starteren, men kanskje denne linken har noe info om det: motorer ur produktion

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Har selv forsøkt å skaffe informasjon om disse starterne selv. Min forhandler i Skjeberg (Sarpsborg) kunne ikke gi meg noen spesifikk info. om starteren, men han skaffet meg en "ny" brukt starter da de originale var gått ut av produksjon.

 

Står ingenting i instruksjonsboka for motoren heller, men gå inn å sjekk på Volvo sine sider. Der kan du finne info om det meste.

Link to post
Share on other sites

Huff Huff..I dag lånte jeg bort båten til min eldste bror som verken kan kjøre bil eller båt (Og spurte meg selv hva som går i stykker i dag tro). Under 2 timer senere gikk den ikke lengere..

 

Uten å ha fått sjekket den så nøye tror jeg at luringen har fyllt på bensin, så derfor daua den. Deretter har han prøvd hardt for å få start på den, og brennt starteren.

 

Jeg koblet en startkabel fra batteriet og inn på hovedkoblingen samt styrestrømmen på starteren. Ingenting skjedde, så gav jeg et svarkt slag å¨startkontaktoren (Eller hva det huset som trigger starteren heter), og den tok i et svakt lite tak. Hadde resten vært som det skulle, så hadde det nok gått greit, men den slet med å tenne skikkelig.. Bensinen igjen kanskje..

Men jeg tok meg tid til å måle på batteriene, og de viste 12,2 - 12,3 V, og det burde vel holde? etterhvert så fantes det ikke noe livstegn i starteren i det hele tatt.. :headbang:

 

Så nå må nok mest sansynlig den byttes ut, så hvis noen har en til overs, så send meg en mail på haugen_b@hotmail.com, eller annonser det her...

Mvh Børre

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...