Jump to content

Lading av lite batteri


JensKH

Recommended Posts

Jeg har et vedlikeholdsfritt ventilregulert 12 V batteri på 4,5 Ah som er med i båten. Det følger med en lader til dette batteriet som er på 0,5 A, men denne krever 220 V. Spørsmålet mitt er om jeg kan lade dette batteriet ved å koble det direkte på 12 V anlegget i båten mens motoren går? Det vil da få en spenning på ca 14 V og i praksis ingen begrensning på strømstyrken. Vil dette kunne ødelegge det lille batteriet, eller er det OK?

Link to post
Share on other sites

DETTE blir synsing...

Det store batteriet vi begrense spenningen, hvis strømmen blir FOR stor, vil batteriet (det lille) bli "lunkent" etterhvert...

En bedre metode er å sette i mellom et ampéremeter så har du kontroll på strømmen også...

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Trur nok ikkje 4.5 Ah batteriet har godt av å bli kopla direkte til 12V anlegget. Ser for meg at straumen blir såpass stor i starten at det blir varmt. Viss det går bra er det i alle høve ikkje nokon skånsom lading.

 

Vanlegvis så vert det anbefalt å lade batterier enten som "normal lading" eller "hurtiglading".

Normallading er med ein ladestrøm som svaret til ca 1/10 del av kapasiteten (som laderen din på 0.5A) Ein lader da batteriet i ca 15 timer for å få full kapasitet. Her er det ikkje så farleg om du "overlader" litt og lar det stå nokr timer ekstra.

 

Hurtiglading er at ein lader batteriet med samme straum som kapasiteten på batteriet. (her: 4.5A) i litt over ein time. Her bør ein ha ein lader som koplar ut når batteriet er fullt ellers risikerer ein at batteriet smeltar. (Når batteriet er fullt så må energien omsettast på ein eller annan måte, den blir då til varme).

 

Viss ein koplar batteriet direkte til eit anna batteri så vil straumen bli veldig stor i starten for så å avta etter kvart som batteriet lader seg opp. Viss ein kan avgrense denne "start-straumen" så vil ein kunne lade det direkte frå 12V anlegget. Dette kan f.eks ordnast med ein motstand i serie med batteriet slik at denne begrensar straumen i starten. Ein motstand på 3 Ohm i serie vil avgrensa straumen til 5A ved 14V. Einaste haken er at denne må tåle over 40W i starten...

 

Praktisk verdi på motstanden vil vera at den tåler 10W. Viss ein då reknar at i starten kan all spenninga ligga over motstanden vil det sei at 14V skal utvikle 10W. Dette tilsvare då ein straum på 0.71A. Motstandsverdien må då vera 19.7 Ohm. Nærmaste standardverdi er 22 Ohm, eller du kan ha 2 stk 10 Ohm i serie....

 

Neste problem blir då å finna ut når batteriet er opplada? Straumen vil jo forandre seg ettet kvart som spenninga stiger på batteriet som står til lading. Sidan begge batteria har nominell spenning på 12V så vil det vera når straumen mellom batterie går mot null. (eller at spenninga over motstanden minker til 0V)

 

Rossicus

Link to post
Share on other sites

Enig.

Men i stedet for en motstand, bruk ei 12 volts lyspære i serie med batteriet.

Og som sagt, et ampéremeter vil fortelle deg strømmen. HVIS batteriet begynner å bli "godt lunkent" må ladingen avbrytes!

Metoden med en lyspære har jeg brukt flere ganger og til å lade forskjellige små batterier. Motstanden i lyspæren varierer under ladingen slik at du får en mye bedre regulering enn ved bare å bruke en motstand. Et amperemeter er viktig for å kontrollere ladingen, etter hvert får du erfaring med hvordan ladeforløpet på batteriet er.

:seeya:

Link to post
Share on other sites

Jeg ville antagelig satt opp en Reodor-Felgen-løsning omtrend som så:

 

- regnet med at det lille batteri i verste fall bare har 50% spenning når det kobles til det store anlegget som er på maks 14.4-14.7volt; dvs 7 volt.

 

- jeg ville i denne situasjonen ha begrenset ladestrømmen med en liten lyspære 6volt/5watt (glødepære)

 

Hva ville så være effekten:

 

- pæren lyser når det lille batteriet er på det antatt laveste og begrenser strømmen til ca 1A

- pæren ryker dersom batteriet er så flat at en må gå ut fra defekt uansett (en dyr sikring, men en sikring)

- pæren lyser ikke, dog begrenser strømmen mindre (sammenliknet med en motstand i samme situasjon) dersom det lille batteriet er omtrent som det skal være.

Link to post
Share on other sites

Hei,

Einig i at det er mykje smartare med ei ljospære en 22 Ohm/10W motstand. I alle høve er det meir truleg at ein har ei ljospæra lett tilgjengeleg. :yesnod:

 

Det gunstige no ville jo vore om ljospæra lyste til ladinga var ferdig, men det blir vel ikkje heilt slik.... Ein liten krets med ein lysdiode, zenerdiode og ein motstand i parallell med batteriet kunne muligens ordna den saken. Men det vert kanskje litt "OT" ? :cheers:

 

Rossicus

Redigert av Rossicus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...