Jump to content

Varme i båt


s32

Recommended Posts

Kommentar til M/Y Ellen Marie:

 

jepp, stemmer det, men det forutsetter at du hele tiden får tilført ny luft med ny fuktighet i.  Et tett motorrom for eksempel, med litt varme og gjerne en tørrball, er knusktørt vinteren igjennom

 

Jeg har samme erfaring. I snekken (24`) min har jeg en kupevarmer (med vifte) for bil på 450W gående døgnkontinuerlig i lugaren, og det ser ut som om det er fint og tørt.

Jeg hadde en mindre vannlekkasje fra vanntanken som fuktet teppet mitt, men selv denne fuktigheten ser ut til å være på vei bort.

Jeg har noen riller i lugardøren som slipper inn fuktighet, kanskje kupevarmeren klarer å holde tritt med den fuktigheten som kommer inn utenfra (+ fra teppet)? Kalesjen er ok, men ikke tett naturligvis.

 

Det er første vinter jeg har varme i båten, og det er etter klar ordre fra kona. I fjor vinter ødela vi de nye gardinene hun hadde sydd... De var full av svarte flekker.

 

ET

Link to post
Share on other sites

Heiv du gardinene ET?Da gjorde du ei lita tabbe.Får du disse svarte prikkene så ta gardinene

ut av båten og legg de i sola en varm vår dag.Vips,så er flekkene borte.Og Ørnhild behøver

du ikke be om å sy nye gardiner heller så da beholder du ro og harmoni i heimen.

Etter at prikkene er borte så lønner det seg med mild håndvask i Bio Tex.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...