Jump to content

BEP voltsensitivt skillerele


`MINA'

Recommended Posts

Enig i at det er feil å kalde jordingslederen for sense-ledning. Sorry. For meg så det ut til at det var koblet endel andre ledninger på den, burde jo skjønt at det var feil med de fargene som ledningene hadde. Akkurat det at du kan koble ekstern indikator for sammenkobling, er noe jeg savner på varianten fra Biltema. Det at du kan koble ifra releet når tenningen skrues av er heller ingen dum tanke. Tror det samme kan ordnes ved å koble inn et relè på jordledningen på varianten fra Biltema.

 

Det som jeg ikke liker med varianten fra Biltema, er at jordledningen kommer ut ganske nærme det ene tilkoblingspunktet for batteri, mener det er det punktet som releet føler(sense) på.

EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Link to post
Share on other sites

Hillestaden : Verken den orange eller den røde ledningen var i bruk.

 

Noen som vet at disse er originale på releet ? Noe som har kommet på de nye eller er det en som har mekka hjemme i garasjen ?

Trodde det ikke var forskjell på BEP og BT sitt bortsett fra litt høyere innkoblingsspenning på BEP sitt.

Link to post
Share on other sites

Noen som vet at disse er originale på releet ? Noe som har kommet på de nye eller er det en som har mekka hjemme i garasjen ?

Trodde det ikke var forskjell på BEP og BT sitt bortsett fra litt høyere innkoblingsspenning på BEP sitt.

 

Antar at det er dette originale BEP DVSR:

 

bilde

http://www.keoghsmarine.com.au/index.php?route=product/product&product_id=4331

 

:smiley:

 

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...