Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Gikk fra Stavanger Fredag 21:30, ankom Åheim Lørdag 19:00. En jobb der klokka 05:00 i dag og er nå underveis til Mongstad med ETA 19:00 :-)

Runder forøvrig Stadt'n nå i et nydelig vær

Redigert av Fru Jacobsen (see edit history)

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

. . det har vært mange som har måttet snu pga. full havn! Mange frustrerte folk pga. de tauene som Lars nevnte! Ser på avstand ut som mange ledige plasser, men når man kommer inn er det tau der!

Samlingen disse Elan seilbåtene hadde var klarert med havnevaktene, men at de skulle drive på å dra inn og ut flere ganger og sperre av i mellomtiden, visste ikke havnevaktene noe om og ble nok litt frustrert og stresset de også. Nå er det en god del båter som har gått, men også nye kommet inn sm kanskje skal lige over. Det er jo langhelg med 1. mai på tirsdag.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Vi dro hjem fra Borgen i dag i nesten flatt vann. I morgen er det jo arbeidets dag, så da blir det nok å gjøre. For fruen klesvask og indre tjeneste, og for meg bilvask, utplassering av hagemøbler, vask av disse og kanskje får jeg tid til å høytrykkspyle hellene på terrassen og ut mot gaten.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Fredag var helligdag i DK. Fruen skulle se et program på tv så vi kom først afsted ved 20-tiden torsdag aften Fik to timers aften- og natsejlads i herlig solnedgang. Gik trætte til køjs efter en lille rom og cola. Op næste dag. Morgenmad og en lang gåtur og indkøb til resten af turen. Sejlede i svag vind og sol til Hven. Igen lang gåtur, fandt en geocache og så en død sæl på stranden. Fik en lang eftermiddagslur og en god flaske Chianti til andebryst med flødesauce og nye kartofler. Kaffe og en lille drink og chips til den traditionelle yatsy-dyst.

Og så gik det op for os: vi havde kun været afsted et døgn! Vi følte det begge som vi havde været på en uges ferie og så havde det kun varet 24 timer. Det er altså mærkeligt som tiden har en anden takt når man sejler!

Her til morgen gik turen hjem igen. Frisk vind på 8-10 m/s var intet problem. Skønt med stor båd synes både jeg og Fruen..

Redigert av MajorAndy (see edit history)

Med fruen på besøk hos sin mor i Kristiansund, hadde jeg tenkt meg ut på fjorden på guttetur sammen med skipshunden og blitt i båten ut over i uken. Men da jeg våknet i morges og det var +1gr. ute og plenen var dekket med snø, ble det kun en kort gåtur med hunden iført skjerf og votter før jeg parkerte fremfor PC'n med et glass rødvin! Snøen har nå smeltet, og nå er det tid for en ny luftetur, - i regnværet.

Lars H.

Vi dro til båten fredag ettermiddag for å rydde og vaske. Lå i hjemmehavn i natt, og nå ligger vi i Holmsbu til i morgen. Ikke mange båter her. Det blåser friskt, så det er absolutt best å være inni båten...

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Det er meldt makrell i fjorden og da blir det en morgentur for å prøve fiskelykken.

Drar samtidig en tur innom Borgen og fyller vann for neste helg da det er Trawlertreff i Horten.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Vi ligger i Holmsbu. Gikk fra Kambo midt på dagen i dag. Da var det små regn og tåkete, men blikkstille vann.

Det blåste opp litt på ettermiddagen, men nå er det stille igjen og helt stille vann. Har hatt noen turer med frua og bikkja og nå koser vi oss ombord.

Regner med at vi drar ut herfra i morgen for å møte venner.

/per

Ligger på Steinbrygga i Bjønnbukta. Perfekt andedam når N-vinden går hvitt i sundet.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...