MajorAndy Svart 28.April.2012 Link til dette innlegget Svart 28.April.2012 To timers natsejlads i nat mellem 22 og 24. Radartræning...og hygge i salonen i regnvejret i dag. Jeg er ikke erfaren i natsejlads og tænkte at det er godt at træne. Man føler sig noget alene på havet når man solosejler i natten. Link to post
Astor Svart 28.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2012 En nattseilas i ny og ne frisker opp kunnskapene Major Andy. Fornuftig av deg. Flere burde gjøre dette. God helg til deg. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Flid Svart 28.April.2012 Link til dette innlegget Svart 28.April.2012 (redigert) Astor, det hadde vært hyggelig med deg som sjef på kroa. En sesong eller to, kaldt øl og GT servert av fruen på Astor... Vi ligger forøvrig på Østre-Bolærne. Stille fin kveld og overraskende mange båter. Redigert 28.April.2012 av Flid (see edit history) Link to post
Tom Rør Svart 28.April.2012 Link til dette innlegget Svart 28.April.2012 Ligger på Borgen nå. Fikk longsideplass mot land, og det har vært mange som har måttet snu pga. full havn! Mange frustrerte folk pga. de tauene som Lars nevnte! Ser på avstand ut som mange ledige plasser, men når man kommer inn er det tau der! Link to post
Fru Jacobsen Svart 29.April.2012 Link til dette innlegget Svart 29.April.2012 (redigert) Gikk fra Stavanger Fredag 21:30, ankom Åheim Lørdag 19:00. En jobb der klokka 05:00 i dag og er nå underveis til Mongstad med ETA 19:00 :-) Runder forøvrig Stadt'n nå i et nydelig vær Redigert 29.April.2012 av Fru Jacobsen (see edit history) "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Mariell Svart 29.April.2012 Link til dette innlegget Svart 29.April.2012 Er på vei fra Kr.sund ut til Skarv feltet. Nydelig vær, ørlite bedre enn hva tilfelle var i Februar/Mars. Da var det mye og ombord . MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Lars H. Svart 29.April.2012 Link til dette innlegget Svart 29.April.2012 . . det har vært mange som har måttet snu pga. full havn! Mange frustrerte folk pga. de tauene som Lars nevnte! Ser på avstand ut som mange ledige plasser, men når man kommer inn er det tau der! Samlingen disse Elan seilbåtene hadde var klarert med havnevaktene, men at de skulle drive på å dra inn og ut flere ganger og sperre av i mellomtiden, visste ikke havnevaktene noe om og ble nok litt frustrert og stresset de også. Nå er det en god del båter som har gått, men også nye kommet inn sm kanskje skal lige over. Det er jo langhelg med 1. mai på tirsdag. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
TICORA Svart 29.April.2012 Link til dette innlegget Svart 29.April.2012 God plass nå. Rene spmmer'n:-) Link to post
Laholm Svart 29.April.2012 Link til dette innlegget Svart 29.April.2012 Her gikk turen over fjorden til Kolbeinshamn. Kapasiteten i havnen er vel rundt 20-30 båter. Det lå to her da jeg kom, når har det kommet to til, så da er vi totalt fem. Laholm Link to post
Astor Svart 29.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2012 Ligger ved siden av Escada på Sætre. Temmelig fullt her. Blir i hvertfall til fruen kommer fra jobb i morgen ettermiddag. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 30.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2012 Ligger ved siden av Escada på Sætre. Det startet med en fin soloppgang med skyet over etter hvert. Fin utetemperatur allikevel. Sent from my iPad using Tapatalk HD Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Scand 360 dc Svart 30.April.2012 Link til dette innlegget Svart 30.April.2012 Ligger i stavern, tre motorbåter og tre seilebåter totalt ,ble klarvær nå så håper på en flott dag i morgen. Link to post
Lars H. Svart 30.April.2012 Link til dette innlegget Svart 30.April.2012 Vi dro hjem fra Borgen i dag i nesten flatt vann. I morgen er det jo arbeidets dag, så da blir det nok å gjøre. For fruen klesvask og indre tjeneste, og for meg bilvask, utplassering av hagemøbler, vask av disse og kanskje får jeg tid til å høytrykkspyle hellene på terrassen og ut mot gaten. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bredo Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Helgen tilbringes i garasjen med prosjektet mitt (som vanlig) Legger igjen en post her så det blir lettere å følge. Kjekt å vite om det er andre BP'ere i nærheten når jeg endelig får vann under kjølen Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Bonus Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Antagelig Hankø i ettermiddag. Link to post
Enzo Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 (redigert) Dover i morgen tenker vi, forøvrig regn og blåsigt i Calais i dag Redigert 5.Mai.2012 av Enzo (see edit history) Link to post
MajorAndy Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 (redigert) Fredag var helligdag i DK. Fruen skulle se et program på tv så vi kom først afsted ved 20-tiden torsdag aften Fik to timers aften- og natsejlads i herlig solnedgang. Gik trætte til køjs efter en lille rom og cola. Op næste dag. Morgenmad og en lang gåtur og indkøb til resten af turen. Sejlede i svag vind og sol til Hven. Igen lang gåtur, fandt en geocache og så en død sæl på stranden. Fik en lang eftermiddagslur og en god flaske Chianti til andebryst med flødesauce og nye kartofler. Kaffe og en lille drink og chips til den traditionelle yatsy-dyst. Og så gik det op for os: vi havde kun været afsted et døgn! Vi følte det begge som vi havde været på en uges ferie og så havde det kun varet 24 timer. Det er altså mærkeligt som tiden har en anden takt når man sejler! Her til morgen gik turen hjem igen. Frisk vind på 8-10 m/s var intet problem. Skønt med stor båd synes både jeg og Fruen.. Redigert 5.Mai.2012 av MajorAndy (see edit history) Link to post
Lars H. Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Med fruen på besøk hos sin mor i Kristiansund, hadde jeg tenkt meg ut på fjorden på guttetur sammen med skipshunden og blitt i båten ut over i uken. Men da jeg våknet i morges og det var +1gr. ute og plenen var dekket med snø, ble det kun en kort gåtur med hunden iført skjerf og votter før jeg parkerte fremfor PC'n med et glass rødvin! Snøen har nå smeltet, og nå er det tid for en ny luftetur, - i regnværet. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Key Freak Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Vi dro til båten fredag ettermiddag for å rydde og vaske. Lå i hjemmehavn i natt, og nå ligger vi i Holmsbu til i morgen. Ikke mange båter her. Det blåser friskt, så det er absolutt best å være inni båten... Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
volfro Svart 5.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2012 Snøbyger på møre også i dag. Link to post
Astor Svart 11.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 Det er meldt makrell i fjorden og da blir det en morgentur for å prøve fiskelykken. Drar samtidig en tur innom Borgen og fyller vann for neste helg da det er Trawlertreff i Horten. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Compromise Svart 11.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 Vi ligger i Holmsbu. Gikk fra Kambo midt på dagen i dag. Da var det små regn og tåkete, men blikkstille vann. Det blåste opp litt på ettermiddagen, men nå er det stille igjen og helt stille vann. Har hatt noen turer med frua og bikkja og nå koser vi oss ombord. Regner med at vi drar ut herfra i morgen for å møte venner. /per Link to post
Tom Rør Svart 11.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 På Gressholmen nå, bare bikkja og meg. Stille og rolig med andre ord Link to post
REM Svart 12.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2012 Ligger på Steinbrygga i Bjønnbukta. Perfekt andedam når N-vinden går hvitt i sundet. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 12.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2012 Kalte deg på 77 da jeg dorget like i nærheten i dag morges. Det blåste frisk nordavind. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn