Steini Svart 11.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2015 (redigert) Sio sesongen no er åpna, blei sambuar og dattera vår på 10mnd også med. Bildet over viser øya Romsa rett forut. Her tenkte me første overnatting. Under er bildet fra bøya, nord på Romsa. Flott start på dagen. Etter ein stopp på Halsnøy for litt shopping, gjekk turen videre mot Husnes. Som ein ser på bildet under Lettmatrosen gjer det lettmatrosen skal, og haler i skjøte. No er med framme ved gjestebrygga på Husnes, der med tilbringer natta. Kva med gjer eller kor med skal i morgen , er ennå uvisst. Tar ting som da kjem :) Redigert 11.Februar.2015 av Steini (see edit history) Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Flid Svart 14.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2015 Avgang Moss torsdag formiddag. Sesongens første tur med overnatting. Vi har planer om å bli noen dager på Oscarsborg. Her får vi vann, strøm og treffer kjente. Sol og pent vær, ved Halvorshavn stuper vi inn i tykk tåke. Sniker oss videre, ankommer Borgen, finner oss en plass. Litt skiftende vær men noen fredelige dager her inne i fjorden. Litt formiddagsfyll med bobledrikke og jordbær i nabobåten i dag. Det er fem båter med mannskaper ombord her i kveld. Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 2.April.2015 Link til dette innlegget Svart 2.April.2015 Denne helgen går turen til Bergen Norges vakreste by. Årets første overnattingstur, deilig Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Lars H. Svart 16.April.2015 Link til dette innlegget Svart 16.April.2015 Etter 13 netter på Oscarsborg med to dager avbrudd hjemme, var det tid for å finne et annet sted å ligge i helgen. Med fruen bortreist hos moren i Kristiansund, ble det guttetur (skipshunden og jeg) til Holmsbu. Her ligger vi alene på gjestebryggen. To andre båter har kronglet seg inn på fiskebåtens plass og dagbryggen. Nå har jeg hatt meg en god middag med kyllingfilet og ris med litt rødt til. Det var litt NW vind tidligere, men nå er det nesten stille. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 16.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2015 Går inn mot vår 14 overnatting. Ligger på Sætre mens fruen jobber. I morgen går vi en kvartmil lenger sør til Sandspollen. En solid bunke med rykende fersk Båtens Verden er med ombord. Om noen vil titte på bladet så deler jeg gladelig ut. Bare å komme bortom. Det blir test av nyheter kombinert med latmannsliv er en koslig pensjonistjobb. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 16.April.2015 Link til dette innlegget Svart 16.April.2015 Søndag går vi vel nordover til Borgen etter kanskje en tur innom Kommersøya for å se hvordan ståa er der. Jeg må i hvert fall være tilbake hjemme neste søndag når Trude kommer tilbake fra Kr. sund. Kanskje det heller blir en tur til Bolærne før det? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bøljan Svart 16.April.2015 Link til dette innlegget Svart 16.April.2015 (redigert) Sikkert flott på Kommers nå Lars! Hvite tepper med hvitveis Redigert 16.April.2015 av Bøljan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 16.April.2015 Link til dette innlegget Svart 16.April.2015 (redigert) Etter 13 netter på Oscarsborg med to dager avbrudd hjemme, var det tid for å finne et annet sted å ligge i helgen. Med fruen bortreist hos moren i Kristiansund, ble det guttetur (skipshunden og jeg) til Holmsbu. Her ligger vi alene på gjestebryggen. To andre båter har kronglet seg inn på fiskebåtens plass og dagbryggen. Nå har jeg hatt meg en god middag med kyllingfilet og ris med litt rødt til. Det var litt NW vind tidligere, men nå er det nesten stille. Såg dig på Marine T och förstod att du ville få lite vattenbyte på båten. Nu får du en vecka med fint vårväder God tur. Redigert 16.April.2015 av Svensk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 16.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2015 Hadde besøk av politibåten Vekteren akkurat nå. De fikk med seg rykende ferske båtblader, noe de sa seg godt fornøyde med. Politifolk leser båtblader. Kalte de opp på VHFen når de passerte utenfor Sætre. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Compromise Svart 16.April.2015 Link til dette innlegget Svart 16.April.2015 Skipshunden og jeg er på vei til Dragsund. Begynner å bli litt mørkt nå, men himmelen er fortsatt klsr og fin så det er flott utpå nå. Sitér dette innlegget /per Link to post
MaSa Svart 16.April.2015 Link til dette innlegget Svart 16.April.2015 denne helgen blir det lokalt 4 båter i følge denne helgen :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Lars H. Svart 16.April.2015 Link til dette innlegget Svart 16.April.2015 Natti,natti fra Holmsbu. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
TICORA Svart 16.April.2015 Link til dette innlegget Svart 16.April.2015 Borgen fra lørdag til søndag håper jeg. Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 16.April.2015 Link til dette innlegget Svart 16.April.2015 (redigert) Etter 13 netter på Oscarsborg med to dager avbrudd hjemme, var det tid for å finne et annet sted å ligge i helgen.Er det mulig med sesongkort på Oscarsborg for de "fastboende"? Hvis ikke blir det vel en relativt dyr sommer med 200-300 kr pr natt...? Kk Redigert 16.April.2015 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.April.2015 Link til dette innlegget Svart 17.April.2015 (redigert) Det tror jeg ikke, men det er jo en del båter som ligger i vinteropplag på Borgen. Ellers er det ikke dumt med "liten" båt. For vår Saga 27 koster det kr.150,- "off season". Det samme koster det for oss her i Holmsbu nå. Begge steder er dette inkludert strøm. Mitt webcam: trudelutt.com/cam Redigert 17.April.2015 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 17.April.2015 Link til dette innlegget Svart 17.April.2015 Så ble jeg litt lei av 5 - 10m/s nordavind i Holmsbu. Dermed forflyttet vi oss til Åsgårdstrand med vind og sjø inn aktenfra på turen. Her ligger vi som i en andedam i Ås seilforenings gjestehavn. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 17.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2015 (redigert) dobbelpostet Redigert 17.April.2015 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 17.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2015 (redigert) Tester ut AnchorRoll i Sandspollen denne helgen for Båtens Verden. En nyskapning som enda ikke har norsk importør. En snor festet til ankeret via en rulle. Den markerer der ankeret ligger. Det vil hindre andre å legge ut sin ankerkjetting over vår. Om virkningen uteblir eller om båtfolket skjønner dette får tiden vise. Akkurat nå løyet vinden. Seks båter i pollen. Redigert 17.April.2015 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 17.April.2015 Link til dette innlegget Svart 17.April.2015 Om virkningen uteblir eller om båtfolket skjønner dette får tiden vise. Ikke skjønnte jeg dette, men OK, jeg ville vel neppe droppe ankeret rett på en slik orange duppeditt. Men for all del, kanskje et greit salgsobjekt? Det er utrolig hva enkelte klarer å tro vi båtfolk trenger. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 17.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2015 Mulig vi går glipp av mye god underholdning hvis dette blir hvermanns eie? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Svensk Svart 17.April.2015 Link til dette innlegget Svart 17.April.2015 Så ble jeg litt lei av 5 - 10m/s nordavind i Holmsbu. Dermed forflyttet vi oss til Åsgårdstrand med vind og sjø inn aktenfra på turen. Her ligger vi som i en andedam i Ås seilforenings gjestehavn. Du får inte lägga ut såna fina bilder Lars. Jag får det travelt att besöka alla dessa fina platser. Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 17.April.2015 Link til dette innlegget Svart 17.April.2015 I morgen setter vi ut båten fra dens gamle hjemmehavn på Nøtterøy. Dersom alt går greit setter vi kursen hjemover mot Storsand. Sannsynligvis tar vi første natt i båten på Oscarsborg:) Ser jo ut til å bli en bra helg værmessig? Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Lars H. Svart 17.April.2015 Link til dette innlegget Svart 17.April.2015 Du får inte lägga ut såna fina bilder Lars. Jag får det travelt att besöka alla dessa fina platser. Ja, men da er det bare å sette kursen retnig NW! Åsgårdstrand er jo stedet der maleren Edvard Munch malte det berømte bildet "Pikene på broen". Der gikk jeg med Max for hans kveldsbæsjetur i dag. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
dennrick Svart 17.April.2015 Link til dette innlegget Svart 17.April.2015 Etter en fin påske på vannet har jeg hatt båten på verksted den siste uken pga en garantisak. Idag har jeg kjørt tog fra Drammen til Fredrikstad der jeg hentet båten og fått en fin tur over fjorden til Vrengensundet der jeg hentet resten av familien. Nå ligger vi på Gåsøkalven utenfor Melsomvik der vi har et lite ærend imorgen. 8 C i vannet, og vinden fra N har løyet nesten helt Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Astor Svart 17.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2015 Vi ligger syv båter på svai i bekmørket her i Sandspollen. Kun to av oss har ankerlanternen tent. Hm... Det slurves mye her har jeg lagt merke til. Med ledlys i toppen er det svært lite strøm som tappes ila natten. Selv erfarne seilere som ligger ibJavseilserklubbens bøyer ligger mørke. Er det noen som har synspunkter her? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.