Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Det ligger i hvert fall 3 båter i Horten akkurat nå: http://www.hortenhavn.no/webkamera/horten/

Det er ikke landstrøm, men ser du linken til siden til KNBF jeg la ut så står det noe om det der.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Går til Horten i morgen formiddag. Pinsetreffet er en innertier hvert år etter vår mening. Været er jo meldt topp foreløpig. Kanskje det blir en makrell også på veien ned?

 

Pinsetreffet i Horten, kan du gi oss noen detaljer på hva som skjer og hvorfor innertier? (Jeg er nysgjerrig :smiley: )

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

På ekanes har jeg kjørt igjennom ca 4 -5 ganger før som regel alltid vært fullt.

 

Så ser jeg mange norske båter ligger på private /opptatt plasser . Hva er det?

 

Også har jeg sett norske båter reise fra slike plasser , jeg har gått inn og skulle overta plassen da sier noen andre norske fra om at den er privat!

 

Og dem som sier fra ligger også på privat plasser!

 

Hvor ksn man egentlig ligge der uten å få problemer?

 

Skal over i ettermiddag og håpet kanskje på enn plass på ekanes til 2 båter.

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

På plass i Horten. Det ligger moringer som kan subbe i innløpet da ikke alt er på plass enda. Sperrebpndet tas vekk og anvisninger om hvor moringene ligger blir gitt av ansvarlig havnesjef for treffet.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Lei vind her i området i dag. I W-NW er det færrest steder å finne le. Blåste etter hvert tvers gjennom middagsbukta som normalt sett er så lun, så vi flyttet oss til de dødes tjern eller trekanten som vi kaller den.

 

Så dreide selvfølgelig vinden mer på nord og med over 1nm åpent vann foran baugen rusker det godt her inne. Fikk faktisk sprut på sidevinduene fra naboen. Seilbåten ved siden av leste av 10-12 m/s steady en periode og det har vært noen gode gust over det.

 

Må si meg mektig imponert over Brucekopi ankeret for bunnforholdene vi stort sett har mest av her: Gjørme. 13 meter dypt og ca 45 meter kjetting ute.

3 båter på nesten 30 tonn og 105 fot til sammen holdt den isted.

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Hui ved Lindholmen idag (Vestfold). Vinden har blåst opp og løyet om hverandre, og snudd hit og dit. Yr sier NV, men mer SV og V. Stille akkurat nå, varmt og sol.

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Idag stemte YR. Regnet kom kl 13 som meldt. Vinden kom også. Etter to døgn til skjærs på Hui med dårlig værmelding var planen Hvasser og restaurant! Tenåringen og en kompis kledde seg med våtdraktoverdel, vester, lue og hansker-for det er jo sommer-og gledet seg til RIB tur ut Vestfjorden rundt Verdens Ende og var klare som egg for tur. Vi gikk sammen i 8-9 knop, og selv om de syntes det var litt røft med omkring 1m (?), så var de stolte av turen.

 

Ombestemte destinasjon utenfor Verdens Ende, for alle vi møtte utpå var på vei havn. Siden Hvasser er en liten havn valgte vi Havna istedet, og her var det plass. Tok en tur med RIBen til Hvasser for å ha noe gjøre og å handle is-for det er jo sommer- i regnværet, og det var det stappfullt av båter.

 

Nå kom strømmen igjen. Havnevakten har iherdig oppfordret til begrensning av forbruk, men det hjelper ikke mye. Strømmen går hele tiden. Men vi koser oss veldig, og gleder oss til sommerværet som er meldt imorgen.

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Tja, hvor skal man gå i helgen. Værmeldingen for lørdagen minner om en våt kveld oktober og det frister ikke så veldig med uthavn og våt kullgrill.

Holmsbu kunne være et alternativ, men da må man satse på at brorparten av båtfolket er vær-syke, for normalt er det ikke en plass å oppdrive der om man kommer litt utpå fredags kvelden(Drammens-folkets Oscarsborg)

Kanskje jeg får prøve denne taktikken   :ghost: ...........

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Denne helgen ligger vi på Dyrön nordre havnen i Sverige, mutters alene. Men de har fått på plass det norske flagget på flaggstangen, til ære for oss?

 

Ellers kan dere følge oss på vår tur nedover svenskekysten her.

 

 

bilde

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Og vi ligger i Bjønnbukta som vanlig. Nærmer seg DK tur nå Tom?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Vi var misfornøyde med værmeldingen i helgen, så vi tok med båten hjem slik at den også skal få varmen i seg.

 

bilde

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Det blir nok noe senere enn i fjor, men tipper det blir 3 juli. Dere da?

Vi stikker nok av gårde før det vil jeg tru og blir vel rekende rundt på svenskekysten ei stund? Er været bra stikker vi nok over, eller vi venter på dere? Tar det litt på sparken som vanlig. Uansett så sees vi "neri der" tidlig i juli. Koselig, vi gleder oss.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Det blir nok noe senere enn i fjor, men tipper det blir 3 juli. Dere da?

Vi stikker nok av gårde før det vil jeg tru og blir vel rekende rundt på svenskekysten ei stund? Uansett så sees vi "neri der" tidlig i juli. Koselig, vi gleder oss.

Da er iskalde grønne og fiskekaker klar på brygga når dere kommer!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...