Frissy Svart 30.April.2015 Link til dette innlegget Svart 30.April.2015 Her blir det årets første tur til Aker Brygge med pizza og is for unga.... Link to post
Antilia Svart 1.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2015 Langhelg på Koster, Ekenes ( med kosterferga fra Strømstad) Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
MYVIVERA Svart 1.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2015 Da var en god regnskyll over for denne gang i sandebukta. Link to post
Trophy Svart 1.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2015 Blir nok en tur til Lille Kalvøy imorgen for utvendig vask av båten siden vi mangler vann i båthavna. Blir først overnatting i år Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Ms Fortuna Svart 2.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2015 Noen ganger blir ikke turen så lang, og med vennebåt som skulle på jobb lørdag formiddag ble det en liten svipp tur over til Sandvika denne fredagen. Men der hadde kommunen ikke klart å sette på strømmen i strømsøylene, så da ble det plan B. Vi trakk derfor inn til Oksenøya en tur og la oss på gjesteplasser der. Og jammen kom ikke en gammel kjenning fra båtplassen inn rett bak oss. Det ble da tid til en liten men hyggelig prat med Sap_2000 også, ombord på staselige Karma. Så seiler Fortuna videre nedover fjorden til neste ukjente destinasjon, imens vennebåten drar på jobb denne formiddagen. Link to post
dennrick Svart 2.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2015 Gøy med action i Tønsberg idag med racerkjøring, øvelse med Redningsselskapet m/skøyte og Sea King der de heiste en "forulykket" opp fra vannet og satte ham ned igjen på skøyta. Imponerende karer. I tillegg fikk vi sett en flott og velkjent skute gå fra kai Hyggelig også å treffe Key Freak som også har fått vann under kjølen igjen. https://youtu.be/PHl35GhP1n8 https://youtu.be/PHl35GhP1n8 https://youtu.be/TSMsVE6dKaE Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Jangul Svart 3.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 Igår gikk turen fra Vallø mot oslo. Selvfølgelig ble det svikt i komunikasjonen med truckfører og butikkbestyrer men det ordna seg raskt og balja ble sjøsatt:) satte nesa mot oslo ca kl 17 på nærmest flatt hav.ikke en liten bølje eller dønning av noe slag og det var godt for en førstereisskipper med ny gammel båt:) min medbrakte co pilot og sjøulk ville presse på helt inn til oksenøya,men det ble veeldig mørkt og litt kaldt så jeg fikk viljen min og vi landet på Borgen ca kl 23...litt usikker på tiden der....kroa var stengt så vi tuslet tilbake til skuta for noen kalde øl fra eget kjøleskap:)) ( ja det er stort for meg å ha kjøleskap,toalett,sovemuligheter i egen balje:)) ) vi slukknet etterhvert litt bedugget men svært fornøyde med turen og mangel på problemer! Sjøulken sover fremdeles og her sitter jeg og poster hvor turen gikk denne helgen:) Nydelig her på Borgen!! Skal være et arrangement her idag så det blir nok en fin dag! Eneste skuta mangler er varmeapparat....har en portabel gassovn som holdt en lunk så lenge vi var våkne,men noe mer må på plass! Over og ut fra Borgen! ( beklager alle kommafeil,og / å ,stavleleifer da jeg fortsatt er litt tatt av situasjonen) og det i en Scand 25 fra 82"....dæven den båten skal få kjørt seg i sommer:) Link to post
Astor Svart 3.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 (redigert) I morgen er det "face up" for gjestehavna i Horten. Nye brygger blir tauet på plass. Sårt trengte, vil mange si. Vi som drar til det årlige Pinsetreffet i Horten gleder oss til nye fasiliteter. Det nye indiske bryggekjøkkenet; "Himalaya brygge" var en positiv overaskelse. Alle rettigheter og et personale som ga litt mer enn forventet, gledet oss. På bildet: Nærmest Garro og Astor fra Hurum og deretter Escada fra Røyken. Redigert 3.Mai.2015 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
TICORA Svart 7.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2015 Hmmmm, Borgen fredag og Aker Brygge lørdag....kanskje, Link to post
Lars H. Svart 7.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2015 Borgen på oss. Vi er klar, men venter til rushet ut av Oslo mot Son har gitt seg. Tror ikke det blir problem å få plass. Slik ser det ut nå kl.1630. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
sap_2000 Svart 7.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2015 (redigert) Vi får vel akkurat presset inn Trudelutt, Lars ? Har spylt bryggen for deg, men løperen glemte jeg i bilen ;-) Sees om litt Redigert 7.Mai.2015 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
Lars H. Svart 7.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2015 Ja, vi sees. ETA ca. 2035. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
sap_2000 Svart 7.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2015 Det gjør vi :-) Har nymonert TV opplegg med Glomex Nashira. Overrasket over at jeg fikk inn signaler her inne i kroken, og det uten forsterkeren på. TV'en derimot er ikke helt god Mvh. SAP Link to post
Flid Svart 7.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2015 Roen har senket seg på Borgen ser jeg. Innen vi klarer å komme innover er det vel fullt på alle brygger... Link to post
Dykker Svart 7.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2015 Er det noen som har klagd på TV-dekning, samt 4G og ICE (450MHz) på Borgen og Son? Jeg har gjort det flere ganger, ikke til P&T, men til selskapene. Ingenting har skjedd. Selv jobber jeg med RF/KTV/bredbånd og har "litt" erfaring over tretti år. Målt med spektrumsanalysator og digitale målinger med konseltasjonsdiagram og DHQI, viser elendige resultater på både Borgen og Son. Radioskyggene er jo det store problemet på begge steder. Men jeg får alltid til svar fra "kundebehandlerene", at dette jobber vi med. Båtliv handler jo ikke om å sitte med nettbrettet i handa og se på TV, men på disse gjestehavnene burde man uansett få ordentlige signaler. Litt avsporing på tråden, men sap_2000 nevnte dette med TV-signaler. Mulig dette emne skulle få en egen tråd her på BP. Link to post
Lars H. Svart 7.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2015 Her vi nå ligger på Borgen, - kun sap_2000 og vi, har jeg rundt 2,5Mbps ned fra ICE og 10Mbps fra NetCom 4G Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 7.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2015 Dene helgen og neste uke blir det skikkelig langtur for oss. Averøy neste med Golf Pluss. Bare 17 overnattinger ombord til nå. Neste blir trolig Pinsetreffet i Horten. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
BingoBonzo Svart 8.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2015 Bolærne nå Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
captmolo Svart 8.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2015 Vi tok en tur til Finnøya, vel fortøyd å fruen lager Taco.. Var en del vind å sjø oppover fra Ellingsøya men vi hadde det med hele veien. Bonus at ingen av jentene ble sjøsjuk ☺ imorgen er det meldt penere vær, samt vi sikkert tar mesteparten av dagen på badeland! Dette blir første overnatting for jentene så det blir spennende å se hvordan dette går. Link to post
Jangul Svart 8.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2015 Tuslet rundt i dammen...fra Oksenøya og nærområdene:) Spennende nok i ny gammel snekke:) fikk kjørt en runde men det er noe surt ennå men gøy å komme utpå:) Link to post
dennrick Svart 8.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2015 God helg til dere på vannet. Er litt misunnelig Landfaste i Drammen mens vi forbereder konfirmasjonen til eldstemann på søndag. Merker likevel at livet stort sett roterer omkring båtliv her hjemme også. Konfirmanten som jeg tror har pugget service manualen til SeaDoo har bestemt seg for å bytte tennplugger, og dette er synet som møtte meg da jeg kom hjem fra jobb: Etter dette bestilte han tur til Biltema for å få tak i noe utstyr for å bygge om hengeren, og nå har han tatt med lillebror ut for å mekke: Morsomt at interessene til de kommende kapteinene går utover det å bare ha det gøy på vannet Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Torsen67 Svart 8.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2015 I morgen går første tur til Revierhavna på Hovedøya. Blåskjell og pils. Gleder meg som en unge:-) Link to post
Frissy Svart 8.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2015 Aker brygge søndag..... et lite værforbehold, men ser jo ut som om ettermiddagen blir bra Link to post
Gew77 Svart 8.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2015 Kveldstur til Oscarsborg ikveld. Pizza på kroa og hjem igjen i 21 tiden. Skulle gjerne vært der lenger. Synes moblidekningen der ute har blitt mye bedre siden 2013. Da var det kun GPRS og svak 3G, mens nå har jeg god 4G dekning (Telenor) Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Sequoia Svart 8.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2015 Ligger i Strömstad akkurat nå. Lå tidligere i dag på svai ved Tjärnö. Vinden har løyet betraktelig. Fikk Krapp og hard sjø på vei sørover i Sekken tidligere. Gikk inn øst for Tjurholmen mot norskerenna og fikk et par formidable sideveis ruller. Blåste vel rundt 14-15 m/s fra sørvest. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn