Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Til dere som har meldt dere på til 'minitreffet' på Borgen:

Kall opp Trudelutt på VHF K77 eller mobil 997 05 227 når dere nærmer dere Borgen,

så får dere plass inn åpningen av havnen og til babord hvor det er reservert plasser for oss.

Etter ca. kl.1700 kan dere kalle opp Astor også.

Lars H.

Nå i hjemmehavnen Son, men til Borgen i morgen tidlig.

webcam fra båten her

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Vi ankommer sent og håper på bistand ved tillegging i mørket. Ser fram til drøbakstur med ferga på lørdag, og dertil hørende felles avspising av fiskekaker med øl i båthavna. :yesnod:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Joda, vi er fremdeles i Son. Har nettopp spist frokost med egg og bacon, og tusler vel nordover om en times tid. Om ikke bildet fra webkameraet oppdateres når en klikker på "oppdater" linken, er det bare å klikke på oppdater-knappen i browseren.

Lars H.

webcam fra båten her

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Vi ankommer sent og håper på bistand ved tillegging i mørket. Ser fram til drøbakstur med ferga på lørdag, og dertil hørende felles avspising av fiskekaker med øl i båthavna. :yesnod:

Dette med fiskekaker og øl i båthavna er en fin tradisjon, rem. Klart vi blir med på denne.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Hei.

Og så var Trudelutt på plass på Borgen. Foreløpig er havnen omtrent tom, men vi er faktisk to BP-båter her, Lamia fra Sætre og vi. Var en tur innom Storsand og Astor og hentet BP-klistremerker til å sette på reservertskiltene. Så nå er det reservert plass mot land og bøye for 15 båter.

Igjen, vi lytter på VHF K16 og K77, og jeg har telefon 99705227

Lars H.

webcam fra båten her

Ligger i Horten nå, drar til Borgen imorgen formiddag.

Og du har vel reist alt du vel , vanlig det når vi kommer ;) Kommer til Horten gjestehavn snart ,rykte om minitreff på Borgen imorgen frister jo.Men det har jeg ikke fått med meg noe om ,men blir gjestehavna idag . Da jeg må på dugnad i havna imårra , men etter dugnaden kan det jo være at vi flytter på oss . Så vi får se hva vær å andre forhold sier imorgen .......

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Og du har vel reist alt du vel , vanlig det når vi kommer ;) Kommer til Horten gjestehavn snart ,rykte om minitreff på Borgen imorgen frister jo.Men det har jeg ikke fått med meg noe om. Tine IV

Dette var noe vi bare pratet om vi som var på borgen forige helg, vi kaldte det treff for og ligge sammen.

Ellers virker det som vi har treff hver helg på borgen da vi er jo nesten til enhver tid 10 båter der.

Dere er alle velkomne selvfølgelig.

Hilsen Morten

www.ribtjenester.no

Lars H er vel fortsatt i hjemmehavna si, eller?

Mulig vi også forsøker en tur til 'Borgen', men dette blir i tilfelle først på lørdag.

Embla

Hei!

Har tatt med vindskjermen som ble plukket ut på fb. Du kan ta den med som mal, slik vi snakket om. Har den med til Borgen i kveld.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Det blir opptak av båt her også.

Har heldigvis innendørs plass.

Kunne nok ha drøyd sesongen noen uker til, men i forhold til andre gjøremål osm er plottet inn i Outlook'en er det greit å få gjort det denne helgen.

Begynner allerede å tenke på hvor fint det blir til våren å ta båten ut å sette på vannet igjen!

Hvor går ferden? Er so drittlei drittver, trur turen går rett på land å på med overbygget.

Dritt høst, båten har ikke blitt løst på 7 uker, fan fele, TB2855 er frustrert :headbang::headbang:

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Jeg skal prøvemontere opplagskrybbe. Så turen går ut på tomta.

Det er deler med som ikke er avbildet i trykksaken. Så da får vi se hva som skal hvor. Og så merke, og plukke det ned igjen etterpå.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Kort innpå fra Borgen. Her på er vi drøyt 20 BP-båter. 36 på langbord på Strandkroa i kveld. Trubadur, allsang og høy stemning.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...