Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Takk til alle andre BP-folk vi lå sammen med på Borgen for en kjempeflott samling. Gruet litt for turen sydover til Son, men det gikk stort sett på skinner med autopilot, 6m/s vind og 0,5m sjø imot til vi nærmet oss Kjøvangen. Der økte både vind og sjø, 8 - 12m/s vind på skrå inn forfra og enkelte sjøer på opp mot meteren. Men helt uproblematisk. Og skipshunden lå fremme i salongen fra avgang til ankomst. Det hadde nok vært mer ubehagelig om vi hadde valgt Holmsbu i stedet for Borgen og hadde måttet ta sjøen på tvers med vår Saga 27 snekke!

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Tydelig at vi valgte feil havn denne helgen da?

Vi la oss til på Ranvikholmen fredag (2 båter) og dro videre til Holmsbu lørdag etter frokost. Havnen der ble faktisk full etterhvert, men været var jo aldeles praktfullt!

Søndag fikk vi sjøen på tvers hjemover ved 13-tiden, men ikke overvettes mye sjø. Det gikk veldig greit...ble nok noe mer sjø litt utover dagen ante det meg.

Til helgen igjen planlegger vi en tur til "Borgen"...håper jo å se mange BP-båter der, selv om vi ennå ikke har fått anskaffet oss en BP-vimpel selv.

Det var nok sen siste fine varme helgen denne høsten, men ...det kan jo bli mange fine helger likevel? Har minner om mange flotte turer i oktober og først i november de siste årene.

Jeg så på muligheten for å ta en tur på hytta på Golsfjellet til helgen. Der er det meldt -5 grader på lørdag morgen.

Noe sier meg at båtsesongen er over for min del. Dessuten at jeg bør legge om til vinterdekk !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

De sommrlige temperaturene er nok over for denne gang, og 5 gr på Golsfjellet? I skrivende stund er det 3 gr ute nå...men det betyr ingenting for oss som liker å bruke båten utover høsten. Nattefrost eller ikke, så har vi varme dyner enten vi ligger i innhavn eller uthavn.

I uthavnene er det god plass nå utover høsten, siden de fleste åpenbart ønsker landstrøm. Da er fine uthavner som Ranvik, Mølen og Kommersøy verdt et besøk.

Jeg så på muligheten for å ta en tur på hytta på Golsfjellet til helgen. Der er det meldt -5 grader på lørdag morgen.

Noe sier meg at båtsesongen er over for min del. Dessuten at jeg bør legge om til vinterdekk !

Nå er vi litt off-topic, Vanntro, men jeg kom fra hytta på Golsfjellet nå. Bare antydning til snø i går / dag (på ca 970 meter). Vi har aldri trengt vinterdekk der i høstferien, selv om det ofte har blir noen km med litt snø på småveiene. Men værmeldingen sier jo snø på lørdag.

Gerhard

Kanskje vi sees. Trude har fri fra torsdag til onsdag i neste uke og foreslo nettopp at vi kunne dra til Borgen allerede torsdag morgen. Så kunne vi se været an hva vi gjør videre. Greit med en kone som liker båtlivet og kan foreslå noe slikt i oktober! :yesnod: :yesnod:

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Da det var flere som ikke kunne komme til Horten sist helg , så ser vi denne helgen. Har jo lissom blitt en tradisjon det med sesongavslutning i Horten da , men kan jo se ut som det blir lite med folk iår på dette . Håper på like fint vær som sist helg , men ser vel ikke sånn ut nå .Men er jo lenge til helgen , så det kan jo snu .

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Denne helgen blir det tur til Børsa hjemmehavn fra Trondheim, hvor jeg stadig ligger. Makan til møkkavær i September skal jeg lete laaaangt tilbake i tiden for å finne.

Lå snø i gata i morges fortalte datteren som satt barnevakt hjemme i natt... Men båten må "hjem". For det skal være opptak, og båten skal på land for første gang siden innkjøpet . Blir skummelt....

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Drittvær på lørdag gjør at vi dropper Horten denne gang. Legger oss på "Øya" på fredag, og går vel til Sætre på lørdag.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...