Servicemannen Svart 19.September.2010 Link til dette innlegget Svart 19.September.2010 Denne helgen ligger jeg i Sandspollen. Nå starter ny sesong, vintersesongen. Nytelig, kun 3 båter her inne nå. Om jeg orker reiser jeg til bake i morgen http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
SiA Svart 20.September.2010 Link til dette innlegget Svart 20.September.2010 (redigert) Denne helgen ble det Aker Brygge sammen med gode venner som kom med bussen, fårikål to kvelder. Litt "off-season" sa vakta, 1/2 pris på havneavgift, men stappfullt! Kjempevær! I går gikk turen om Bjørvika, Sjursøya og Gressholmen før vi dro over fjorden mot Snarøya og innsiden av øyene i Vestfjorden. Kjempefin tur i 5-6 knop, i flott vær! Vel tilbake i havna ble det tid til en liten kikk på "nye" "Ramona", Beveren er byttet ut med Selfa 32'motorseiler, Vidar har fått oppfylt en mangeårig drøm! Gratulerer Hilsen Sindre Redigert 20.September.2010 av SiA (see edit history) Link to post
Arvid_A Svart 20.September.2010 Link til dette innlegget Svart 20.September.2010 Er det denne som er blitt den "nye Ramona"?: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=16955918 I så fall - gratulere med innholdsrik helårsskute! Link to post
SiA Svart 20.September.2010 Link til dette innlegget Svart 20.September.2010 Til Arvid_A: Nei, den som ligger i havna nå er rød, uten mesan. Litt forskjell innvendig også. Har ligget i Oslo. Hilsen Sindre. Link to post
Astor Svart 20.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2010 En gratulasjonshilsen til Vidar og hans mannskap fra oss i Astor. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bitteliten Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Det er vel ingen overraskelse at det blir Grisebukten på Kommersøya for oss? Lars H. Lars - er det den bukta der du lå forrige helg? vi var forbi der - så at du lå på en flytebrygge litt nærmere Bjerkeøya. Vi skal på vannet i helgen i egen båt lørdag og søndag. Har ikke bestemt stedet. Frister med Son eller Hankø eller kanskje Oscarsborg eller noe sånt Link to post
Salt Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Tjaaa - rundtur på Skjærhaldsfjorden eller over mot Koster, kanskje... Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Lars H. Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Lars - er det den bukta der du lå forrige helg? vi var forbi der - så at du lå på en flytebrygge litt nærmere Bjerkeøya.Da var det nok oss du så. Hvordan det blir fremover, vet jeg ikke. Sist helg lå vi helt alene der og koste oss. Men med lavere temperaturer og kalesjebåt, blir det nok gjestehavner som feks. Holmsbu, Oskarsborg ol. et par helger fremover før opplag.. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
ray Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 (redigert) Blir nok garasjen for å starte med service på drevet Redigert 21.September.2010 av Rinker 232 (see edit history) Prosjekt Princess 35 Link to post
Lars H. Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Hei. For oss blir det vel å dra ut på torsdag/fredag og surre rundt litt i området mellom gjestehavnene Oscarsborg, Drøbak og Holmsbu en ukes tid fremover! Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tine IV Svart 21.September.2010 Link til dette innlegget Svart 21.September.2010 Hei.gjestehavnene Oscarsborg, Drøbak og Holmsbu en ukes tid fremover! Lars H. Blir det ikke Horten på dere da ? Vi reiser helt til Horten gjestehavn for sesongavslutning for båtvenner fra Baatplassen.no ,kansje ikke så mange iår år som er forhåndspåmeldt .Men pleier å dukker opp noen flere i løpet av helgen,men tipper det blir kjempe koslig for oss som sammles der . Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Marida Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 Reiser i båten på fredag, men dratr ikke ut før lørdag formiddag. Skjærhalden eller Halden, vi får se an været. Link to post
Brodern Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 Drar ned til Horten på Fredag. Gleder meg Føkk deg... Link to post
Tom Rør Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 (redigert) Blir reprise på forrige helg vel. Drøbak først, så Borgen. Redigert 22.September.2010 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Quantum Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 Blir vel reprise på sist helg på oss også, altså Oscarsborg. Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
rattatta Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 (redigert) Blir vel liggende der jeg er nå, men skulle gjerne ha gjort denne på nytt: Link Redigert 22.September.2010 av rattatta (see edit history) Link to post
Astor Svart 22.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 Blir trolig Borgen for oss også. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Poseidon Svart 22.September.2010 Link til dette innlegget Svart 22.September.2010 Denne helgen får vi besøk fra en liten landsby innerst i en dal midt inne i Alpene; og slike gjester er det ekstra hyggelig å ta med til Kvitsøy. Da får de virkelig en kontrast til sin vanlige hverdag og utsikt Flere nevner forresten "Borgen" som utfluktsmål. Jeg kommer tilfeldigvis til Oscarsborg 15. - 17. okt i anledning at Norsk Forening for Fartøyvern skal ha sitt årsmøte der. Kanskje jeg treffer noen av dere da? Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
sjøleik Svart 23.September.2010 Link til dette innlegget Svart 23.September.2010 kommer du med båt? jeg er der på fartøyvern-årsmøte - med halvrestaurert Sjøleik. Gleder meg! Og denne helgen blir det Horten - får se om jeg gjenkjenner noen fra nettstedet? Sjøleik 70 år - blogg <script type="text/javascript" src="http://download.skype.com/share/skypebuttons/js/skypeCheck.js"></script>http://mystatus.skype.com/smallclassic/Sjøleik Link to post
Poseidon Svart 23.September.2010 Link til dette innlegget Svart 23.September.2010 kommer du med båt? jeg er der på fartøyvern-årsmøte - med halvrestaurert Sjøleik. Gleder meg! .... Nei, jeg kommer dessverre ikke med egen båt . . . . Styret i fartøyvernforeningen reiser ut litt tidligere på dagen, men vi har fått ordnet det slik at BØRØYSUND skal gå fra Nordre Akershuskai fredag 16. okt kl 1600 til Oscarsborg med alle medlemmer som har anledning til å følge med på turen - så du kan gjerne være med der hvis du vil. Vi sees og snakkes forhåpentlig på møtet. Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Astor Svart 23.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2010 Selv om Astor kun er 36 år tar jeg den "gamle damen" ut til Borgen for å hilse på. Håper vi kan treffes. Kanskje vi får tid til en liten svingom rundt i nabolaget for å vise fram noe av det vi har å by på? Tilbudet gjelder både deg Jan og dine venner på årsmøtet. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Salt Svart 23.September.2010 Link til dette innlegget Svart 23.September.2010 Tjaaa - rundtur på Skjærhaldsfjorden eller over mot Koster, kanskje... ingen av delene, med kulingværmelding. I stedet blir det vel båt-tømming og forberedelse til krandag. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Poseidon Svart 23.September.2010 Link til dette innlegget Svart 23.September.2010 .... Håper vi kan treffes. Kanskje vi får tid til en liten svingom rundt i nabolaget for å vise fram noe av det vi har å by på? Tilbudet gjelder både deg Jan og dine venner på årsmøtet. Ja, det hadde vært kjekt å treffes igjen Inge! Men vi har et nokså tett program for hele årsmøtehelgen, med noen innlagte halvtimes pauser. Men hvis de formelle årsmøtesakene går glatt kan det bli en ledig time på lørdags ettermiddag, kanskje omkring 1800-1900, men jeg tør ikke forskuttere noe som helst. Takk iallefall for tilbudet, send meg gjerne en SMS på 900 81 452 så skal jeg se hva som blir mulig å få til Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Compromise Svart 24.September.2010 Link til dette innlegget Svart 24.September.2010 Vi ligger på Borgen. Kom hit ca kl 18:30. Fortøyningen gikk ikke helt i henhold: Det var mye vind fra nord og frua klarte ikke å få festet oss i bøya og vinden dro oss innover. Når jeg skulle manøvrere båten slik at det ble lettere for henne å få koblet oss på så alarmerte styrbord kontroller, og dermed hadde jeg jeg kun babord motor. Vi blåste raskt i mot en seilbåt og jeg valgte å legge båten longside på brygga i stedenfor å prøve på noen stunt med en motor. Jeg kjenner ikke båten godt nok til at jeg stoler på at den i reagerer slik jeg vil. Vi ropte på en som stod på brygga og vi fikk bistand til å få oss ut igjen. Alarmen på kontrolleren fikk jeg stoppet slik at den fungerte igjen. Vi la oss da nord i havna med baugen i mot brygga. Ikke mer stunt på oss i dag. litt utpå kvelden kom det Birchwood 36 som hadde litt problemer med å få lagt til. styrmannen førte skuta bra, men vinden var for sterk. Matrosen (datteren?) ombord fikk til slutt kastet tauet til meg slik at jeg fikk dratt dem til brygga. Jeg regner med at det var Tomrør som førte skuta. Gikk en liten kveldstur med bikkja, og hos Astor var det dans og god musikk Blir nok liggende her i morgen, og vi håper vi får litt bedre vær enn vi har hatt i kveld. /per Link to post
Tom Rør Svart 24.September.2010 Link til dette innlegget Svart 24.September.2010 (redigert) Tusen takk for uvurdelig hjelp. Uten hjelpen din, kunne det blitt både dyrt og flaut. Takk også til Ajoda i mørket på brygga innafor for assistansen på forsøket på å legge til der Redigert 24.September.2010 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn