Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Til helgen er det praksistur for D5LA igjen.

Hvis værgudene er i godlage og stiller med sol over horisonten går vi vestover for å teste ut kunnskapene i astronomisk navigasjon. Hvis værgudene stiller med overskyet, og regn eller snø, blir det trolig "Ryfylke rundt", kanskje med en avstikker til Kvitsøy.

Båten er tett og har god sentralfyr, så kjekt blir det uansett :sailing: :sailing:

Med vennlig hilsen POSEIDON

dscf1156.jpg

Kjenner du igjenn desse båtane "Primusmotor" fra Os?

Ja synes jeg kjenner igjen den rå SUN 33;-)

Hvor er dette bildet tatt??

God helg:-)

I morgen blir d ny båttur med SUN'en

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

• 2 uker senere...

Selv om det ikke akkurat er helg, så ligger vi nå på Borgen, og det har blitt godt og varmt ombord. Måtte bestille ferge pr. telefon, og det var en stund usikkert om den gikk til sundbrygga pga vind/bølger. Blåser litt fremdeles, men det fungerer bare som "vugge" når vi hopper i køya, og er bare en bonus :santcheers:

Jeg ligger i Dragsund. Kom hit i går. Ved 13 tiden i dag tenkte jeg å legge meg på Borgen, men jeg syntes det blåste litt i meste laget så jeg gikk bare rundt Håøya og tilbake til Dragsund. Kom litt vind her også på ettermiddagen så jeg dro båten inntil brygga slik at jeg nå ligger longside.

Satser på at det ikke er så mye vind i morgen. Da går jeg nok sørover til Horten igjen.

Noen bilder fra turen i går

Redigert av Skipet 5 (see edit history)

/per

Da får dere kose dere i mørket, og nyte freden :-)

Takk skal du ha. Jeg er helt alene, ikke engang bikkja er med, så litt stusselig er det, men å være på tur er mye bedre enn å sitte hjemme og se på TV. Frua jobber så jeg hadde vært ganske alene i stua hjemme også.

(Jeg er ikke helt alene; Captain Morgan er også her) :santcheer1:

Redigert av Skipet 5 (see edit history)

/per

Kom litt vind her også på ettermiddagen så jeg dro båten inntil brygga slik at jeg nå ligger longside.

Satser på at det ikke er så mye vind i morgen. Da går jeg nok sørover til Horten igjen.

Du får kose deg så godt det går. Og fortøye godt. Her er værmeldingen for natten og morgendagen litt lenger ut i fjorden. Ser ikke så bra ut. Håper det er litt le der du ligger. :santa:

OBS-varsel for Østfold: Fra natt til torsdag sørvestlig liten storm 22 m/s på kysten. Minkende torsdag formiddag.

Kulingvarsel for Svenskegrensa - Torungen: Fortsatt sørvestlig stiv og periodevis sterk kuling, natt til torsdag forbigående liten storm. Fra torsdag ettermiddag vestlig stiv kuling, minkende torsdag kveld.

Her er det egentlig helt topp nå. Stjerneklart og vindstille. Blir det vind her, så får jeg vel dra på hytta på Fagerstrand. Har ikke overnattet der på noen år så det er kanskje på tide...

Blir vel slik når man får båtdilla, hytte er liksom ikke det store mer. Trøsten er at eldstemann bruker hytta flittig.

/per

Vinden skal være på sørvest frem til i morgen tidlig, dreier da mer vestlig og minkende.

Lufter bra her i Sandefjord havn nå, men langt fra noen fare med 8 trosser i land og 7 fendere.

Skipet5, han Capt. Morgan er sammen med noen grønne venner besøk hos meg også i kveld.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Koselig å høre at Capt. Morgan var på besøk hos flere. Han dro vel til deg når jeg begynte å bli litt svimmel i går kveld :rolleyes:

Jeg er nå på plass i Horten igjen. Gikk fra Dragsund ved 10 tiden. Det var lite sjø, kun noen små dønninger utenfor Horten, men tradisjonen tro så klarte jeg å knuse en lysestake på denne turen også. Tok dessverre ingen bilder på turen da jeg kjørte i "tusen fart".

Nå er skuta ren gjort innvendig, så nå er det bare meg selv som trenger en omgang med vann og såpe.

/per

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...