Poseidon Svart 13.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2011 Til helgen er det praksistur for D5LA igjen. Hvis værgudene er i godlage og stiller med sol over horisonten går vi vestover for å teste ut kunnskapene i astronomisk navigasjon. Hvis værgudene stiller med overskyet, og regn eller snø, blir det trolig "Ryfylke rundt", kanskje med en avstikker til Kvitsøy. Båten er tett og har god sentralfyr, så kjekt blir det uansett :sailing: Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
gsg Svart 16.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2011 (redigert) Kjenner du igjenn desse båtane "Primusmotor" fra Os? Redigert 16.Desember.2011 av gsg (see edit history) Link to post
primusmotor Svart 16.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2011 Kjenner du igjenn desse båtane "Primusmotor" fra Os? Ja synes jeg kjenner igjen den rå SUN 33;-) Hvor er dette bildet tatt?? God helg:-) I morgen blir d ny båttur med SUN'en D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
gsg Svart 16.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2011 Dette er Brosundet i Ålesund Link to post
Ribtjenester Svart 17.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2011 I dag er det ned i havna og kjøre litt RC Båt, før pliktene kaller:)) God helg!!! www.ribtjenester.no Link to post
Tom Rør Svart 28.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2011 Selv om det ikke akkurat er helg, så ligger vi nå på Borgen, og det har blitt godt og varmt ombord. Måtte bestille ferge pr. telefon, og det var en stund usikkert om den gikk til sundbrygga pga vind/bølger. Blåser litt fremdeles, men det fungerer bare som "vugge" når vi hopper i køya, og er bare en bonus Link to post
Compromise Svart 28.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2011 (redigert) Jeg ligger i Dragsund. Kom hit i går. Ved 13 tiden i dag tenkte jeg å legge meg på Borgen, men jeg syntes det blåste litt i meste laget så jeg gikk bare rundt Håøya og tilbake til Dragsund. Kom litt vind her også på ettermiddagen så jeg dro båten inntil brygga slik at jeg nå ligger longside. Satser på at det ikke er så mye vind i morgen. Da går jeg nok sørover til Horten igjen. Noen bilder fra turen i går Redigert 28.Desember.2011 av Skipet 5 (see edit history) /per Link to post
Tom Rør Svart 28.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2011 Da får dere kose dere i mørket, og nyte freden :-) Link to post
Compromise Svart 28.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2011 (redigert) Da får dere kose dere i mørket, og nyte freden :-) Takk skal du ha. Jeg er helt alene, ikke engang bikkja er med, så litt stusselig er det, men å være på tur er mye bedre enn å sitte hjemme og se på TV. Frua jobber så jeg hadde vært ganske alene i stua hjemme også. (Jeg er ikke helt alene; Captain Morgan er også her) Redigert 28.Desember.2011 av Skipet 5 (see edit history) /per Link to post
Tom Rør Svart 28.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2011 Å være alene er balsam for sjela mi, men nå er kone/datter/bikkje med, og det er greit det. Jeg har en håndfull grønne dansker her også, så jeg kan ikke klage! Link to post
Kaskazi Svart 28.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2011 Fine bilder Skipet! Er nok litt misunnelig på deg. Deesverre (og kanskje heldigis, jmf. orkanene i det siste) ligger båten trygt innomus i Sverige. Fin stemming på fjorden nå. Lett å få plass i Dragsund ser jeg også. Ha en god tur sørover til Horten! Link to post
Compromise Svart 28.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2011 Takk. Ikke vanskelig å få plass her nå nei Legger ved et bilde fra stua. Hvis dere klarer å se det så er det fortsatt julstemning ombord. Tre og nisser er på plass. Bordet er ryddet for anledningen /per Link to post
Vinke Lanke Svart 28.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2011 Moro og se at andre Enebakkinger benytter båten om vinteren. Synd jeg måtte jobbe denne romjulen ellers så kunne vi hatt en Enebakktreff. Link to post
GeirFrode Svart 28.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2011 Kom litt vind her også på ettermiddagen så jeg dro båten inntil brygga slik at jeg nå ligger longside. Satser på at det ikke er så mye vind i morgen. Da går jeg nok sørover til Horten igjen. Du får kose deg så godt det går. Og fortøye godt. Her er værmeldingen for natten og morgendagen litt lenger ut i fjorden. Ser ikke så bra ut. Håper det er litt le der du ligger. OBS-varsel for Østfold: Fra natt til torsdag sørvestlig liten storm 22 m/s på kysten. Minkende torsdag formiddag. Kulingvarsel for Svenskegrensa - Torungen: Fortsatt sørvestlig stiv og periodevis sterk kuling, natt til torsdag forbigående liten storm. Fra torsdag ettermiddag vestlig stiv kuling, minkende torsdag kveld. Link to post
Faxen Svart 28.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2011 Ned å sjekke burkaen. Båten på land, som det blir bare en spasertur. Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Compromise Svart 28.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2011 Her er det egentlig helt topp nå. Stjerneklart og vindstille. Blir det vind her, så får jeg vel dra på hytta på Fagerstrand. Har ikke overnattet der på noen år så det er kanskje på tide... Blir vel slik når man får båtdilla, hytte er liksom ikke det store mer. Trøsten er at eldstemann bruker hytta flittig. /per Link to post
Tom Rør Svart 28.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2011 Flotte bilder! Så ikke linken, og du hadde jo fått med nebbet til skuta mi! :-) Link to post
Kaskazi Svart 28.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2011 Nå har det begynt å blåse skikkelig her i Portør. Meldingen er ikke pen, rundet 20 ms. Om et par tre timer eller så har dere vinden i Drøbaksundet. Det er bare å slå en ekstra tamp og fylle opp ankerdramglasset Toscana Link to post
Tom Rør Svart 28.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2011 Her på Borgen er det ikke så ille når vinden kommer sørfra,så vi rir vel den av. I Dragsund er det vel også skjermet, så Skipet 5 vil nok gå klar også! Link to post
Mariell Svart 28.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2011 (redigert) Vinden skal være på sørvest frem til i morgen tidlig, dreier da mer vestlig og minkende. Lufter bra her i Sandefjord havn nå, men langt fra noen fare med 8 trosser i land og 7 fendere. Skipet5, han Capt. Morgan er sammen med noen grønne venner besøk hos meg også i kveld. Redigert 28.Desember.2011 av Mariell (see edit history) MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Compromise Svart 29.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2011 Koselig å høre at Capt. Morgan var på besøk hos flere. Han dro vel til deg når jeg begynte å bli litt svimmel i går kveld Jeg er nå på plass i Horten igjen. Gikk fra Dragsund ved 10 tiden. Det var lite sjø, kun noen små dønninger utenfor Horten, men tradisjonen tro så klarte jeg å knuse en lysestake på denne turen også. Tok dessverre ingen bilder på turen da jeg kjørte i "tusen fart". Nå er skuta ren gjort innvendig, så nå er det bare meg selv som trenger en omgang med vann og såpe. /per Link to post
Astor Svart 5.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2012 Blir det godt vær i morgen fredag blir det en liten fisketur på Breiangen. Lenge siden sist nå. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Puffen Svart 5.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2012 (redigert) Hjem forann peisen, og drikke opp resten av linje-akkevitten og ete opp restene av pinnekjøttet. Så lenge både jeg og brennevinet har vært på båttur i løpet av året, så får det være bra Redigert 5.Januar.2012 av Puffen (see edit history) Link to post
viksund 990 Svart 5.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2012 imorra går turen høyst sansynelig til Bolærne Link to post
Ariel . Svart 5.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2012 Til verkstedet, har ute motoren skal slipe ventiler og få de på plass :) Prosjekt Summerdream 28 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn