HansO Svart 24.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2012 Kommer til å kuske rolig rundt i Blindleia mot Lillesand og gode venners lag. Link to post
Javi Svart 24.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2012 Ble ikke Pollen i dag. Satser på i morgen ettermiddag i stedet. Link to post
Tom Rør Svart 27.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2012 Er i vår hjemmehavn nummer to Oscarsborg denne helgen , og siden det har vært for mye tid brukt på montering av elektronikk og div. andre arbeider, har vi ikke vært her på en stund. Den ekstremt positive opplevelsen vi fikk, var den "nye" kroa som ble åpnet i juni. Den service og mat vi fikk servert var helt topp. Både pris og kvalitet var helt på høyden. Dette må bli en suksess for barnefamilier og andre som vil ha tørsten og sulten stillet Link to post
HansO Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 I helga gikk turen østover med overnatting på Dvergsøya og Lillesand. Vi havnet i et selskap til et stykke ut på søndagskvelden og valgte å mobilisere jentungen med bil og komme oss hjem den enkle måten... Turen til helga blir da åpenbart retningen Lillesand - Kristiansand. Slett ikke å forakte. Dersom ånden kommer over meg monterer jeg ny GPS i båten. Sikler på en Garmin 526s..... :-) Link to post
Laholm Svart 1.August.2012 Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 Som kjent er det slik at helgen starter onsdag. Så vår helgetur går til Kristiansandsområdet og videre til Jylland. Riktignok pr bil og hurtigferge. Gårsdagens kveld gikk med til å skue sørover over Kvåsefjorden (Eller Kvapsefjorden som ett av våre barn kalte den etter en av våre mange kvapsete krysninger). Et frantastisk skue i nesten-fullmåle, hyggelig å sitte med kikkerten å se på trafikken. Dagen i dag (oops, nå i går) ble innledet med en rusletur i båthavnen i Kristiansand. Den var ca 1/3 full, men dette kan skyldes at dagen ble startet rund midt på dagen, kanskje hadde mange forlatt stedet og mange var på vei dit. Kanskje skyldtes det at vi nå er i august, og sørlandsrushet på hell. Krysning av Skagerrak med speedferge (sitteplass med utsikt fremover) overbeviste oss om at i alle fall i dag kunne vi ha gjort krysningen på egen kjøl. Så ikke en eneste fritidsbåt, men det er vel ikke så mange som går til Hirtshals. Nå har vi tiden frem til mandag morgen (da skal jeg simulere interessert på arbeidsplassen) til å besøke havner på Jylland fra landsiden. Det blir en ny opplevelse. Jeg har med kamera og skal forsøke å ta noen bilder, mens min bedre tredjedel frekventere all verdens (eller i alle fall all Jyllands) atelierer, kunstutstillinger, brukthandler og hva det måtte være. (Noen som vet om det er mulig å sitte ned med et glass hvitvin i nærheten av noen av havnene her?) Laholm Link to post
Figaro Svart 8.August.2012 Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 Ligger på STEILENE og har lakkert mahogny ( mye treverk på en stålbåt:) Bra værmelding for resten av uka og helgen, så jeg har tenkt meg til Sandspollen eller Borgen. Må handle mat på Sætre imorgen, fruen er i København, så nå må jeg tenke på alt selv:( Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Tom Rør Svart 8.August.2012 Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 La båt med kone og en venninne på Borgen. Drar selv ut på Fredag, og blir til Mandag. Link to post
VannTro Svart 8.August.2012 Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 I helgen går turen fra Tønsberg til sykehusbrygga i Horten indre havn. Kan nevne at Holmen Motorbåtforening har reservert alle bryggeplassene samt leid klubbhuset til roklubben for sin årlige fellestur. Tror vi er heldige med været, ser ut til å bli sol, varmt og stille til helgen ! Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Faxen Svart 8.August.2012 Link til dette innlegget Svart 8.August.2012 fruen er i København, så nå må jeg tenke på alt selv:( Nå ja, tax free kvoten er vel berget!! :giggle: :lol: Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Figaro Svart 9.August.2012 Link til dette innlegget Svart 9.August.2012 Nå ja, tax free kvoten er vel berget!! :giggle: :lol: Barskapet trenger til litt påfyll etter en slik solo- tur:)))) Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Gew77 Svart 9.August.2012 Link til dette innlegget Svart 9.August.2012 Blir båttur denne helgen også, men av litt uvant karakter siden båten heter Color Fantasy:) Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Javi Svart 9.August.2012 Link til dette innlegget Svart 9.August.2012 Denne helgen (søndag) blir det slippsetting for en kort reparasjon. Må bytte en eksos slange som selvfølgelig har en ende under vannlinje. Link to post
Pettern1972 Svart 9.August.2012 Link til dette innlegget Svart 9.August.2012 Ligger på Edholmen, Nordre Kirkøy nå. Sola skinner, en liten behagelig bris fra nordvest. Fin temperatur i vannet ennå også. Går til strømstad i morgen. Rederinnen trenger mere pepsimax og matrosen trenger Bacardi... Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Captain Chaos Svart 9.August.2012 Link til dette innlegget Svart 9.August.2012 Blir en kort tur til Håøya på oss denne helgen. Skal bli spennende å stå på Wakeboard bak egen båt. :o Høne, øl og hornmusikk! Link to post
SeaSC Svart 9.August.2012 Link til dette innlegget Svart 9.August.2012 Kanskje en liten tur ut i middagsbukta ? Link to post
MaSa Svart 9.August.2012 Link til dette innlegget Svart 9.August.2012 Koster i morgen Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Tore B Svart 9.August.2012 Link til dette innlegget Svart 9.August.2012 Strømtangen eller Fredagshølet. Siste helg på båten på tre uker, men de neste tre ukene tilbringes i Lofoten så jeg lider nok ingen nød :) Link to post
jebo Svart 9.August.2012 Link til dette innlegget Svart 9.August.2012 Får prøve en tur til Stauper eller Svenner denne helgen hvis vær og vind tillater det. Link to post
Lagavulin Svart 9.August.2012 Link til dette innlegget Svart 9.August.2012 Koster i morgen Samme her, Ekenäs imorgen. Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Bonus Svart 1.September.2012 Link til dette innlegget Svart 1.September.2012 Ligger i Tønsberg. Fantastisk morgen; strålende sol fra skyfri himmel. Helt vindstille! Nystekt landbrød fra bakern til frokost. Endelig kom sommeren :-) Link to post
Sitrin Svart 1.September.2012 Link til dette innlegget Svart 1.September.2012 Ligger for første gang på øya Froungen Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Lars H. Svart 6.September.2012 Link til dette innlegget Svart 6.September.2012 Nå ligger vi godt fortøyd i en nesten tom havn ved Oscarsborg, men med fint vær i morgen fylles det nok opp da. Den trivelige havnekaptein(innen) har allerede spylt bryggene for måkeskitt. Vi dro fra Son i morges i vindstille og strålende sol. Nå har det skyet over med et svakt sønnadrag. Her har trawlerklubben reservert 10 - 15 plasser for treff, men det er godt om plasser ellers. For en times tid siden fikk vi en Bavaria 31 sport (brukernavn Lise) ved siden av oss. Og da ble jeg imponert. Det var fruen som bakket elegant inn mens gubben ordnet med fortøying i bøye og fendring mot oss!! Lars H. webcam fra båten Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tuppelure Svart 6.September.2012 Link til dette innlegget Svart 6.September.2012 Tusen takk for god hjelp når vi kom inn Lars og koselige ord :) Link to post
Marida Svart 6.September.2012 Link til dette innlegget Svart 6.September.2012 Litt usikker på hvor vi drar i helga, men vi skal i båten. tre uker siden sist. Edholmen, Brattholmen, Skjærhalden?? Link to post
Astor Svart 6.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2012 Trawlertreff på Borgen. Vi er tre allerede i dag. Resten kommer i løpet av morgendagen. Lørdag er temadag som er VHF i teori og praksis. Tjøme radio stiller opp for oss. Hvert treff har tema rundt sikkerhet i båt. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn