Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Ja, hils jubilanten Trude med de varmeste gratulasjoner!

-Vedr hvor ferden går i helgen, så blir det holmetur innkl bålbrenning, grilling og mannebrus med BP-medlem Sparta og forhåpentligvis noen andre eventuelt fremtidige medlemmer. Jeg har håp om at vi reiser til Tisler og forsøker oss på å få tak på en og annen krabbe, men værvarselet bestemmer om det blir Tisler eller ei.

Det er ikke så mye som er sikkert, men etter å ha sett bildene dine Lars H, så vet jeg at jeg tar noen turer til borgen neste sesong gitt. Takk for flotte photos Lars.

Ps: en av aktivitetene ved neste års Østfoldtreff kunne kanskje vært dansekurs for skipshunder Lars? Jeg regner med at det blir du som er instruktør å så måte... hehehe :yesnod:

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.

Ja du finner sikkert fram Tom. Dække så vanskelig. Bare gå nedover på venstre sie av Håøya, så får du den "lige ud". Kanskje sees vi? Fruen snakker om Borgen hu også. :wink:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Yepp, helt nydelig her på Borgen med strålende sol, 14gr. i skyggen og kun et svakt vinddrag fra nord. Tok en opptelling, og nå er det 15 båter her. Var oppe en tur kl.0630 i dag, og da var det kun +3gr ute og 7 inne i båten. Men med ekte dundyner, var det i hvert fall godt og varmt . I morgen er det dessverre ikke melt det beste været, men YR har i hvert fall moderert seg på meldt regnmengde.

vaer.png

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Meldt snø og storm på Oscarsborg i morgen. Yr.no skriver videre at det vil være fornuftig med plastglass i snekker da det vil sjøe voldsomt ved bryggene. :lol: :lol:

Litt misunnerlig. YR melder stiv kuling og regn på Hvaler så vi droppet denne helgen. MEn neste helg, da blir det tur sørover :yesnod:

Vi sees!

Meldt snø og storm på Oscarsborg i morgen.

Så ille ble det ikke, men så fint vær som i går, har vi ikke i dag. Det blåser en del (men lunt der vi ligger), lett regn kommer og går og temperaturen ligger på 10gr. Det er godt med båter her, og jeg hører det rumler litt fra diverse varmeapparater. For en stund siden fant jeg frem støvsugeren og tok en runde med den mens Trude luftet skipshunden. Etter det ble det en runde med Irish Coffee. Det har vi fortjent.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

17 båter på Bolærne

Ledig longside plasser flere steder

Nå 15 båter

Redigert av Sitrin (see edit history)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Tror dette internettet er noe forbigående greier, vi har klart oss uten dette i maaaange år!

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

For oss blir det nok Borgen, nok en gang. Med snekke, er det greit å gå et sted en kan gå Nord/syd. Fra Son til Horten eller feks. Holmsbu, risikerer en at kulingen kommer når en skal hjem, og da blir det fort utrivelig sjø inn på tvers.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...