Jump to content

Noen som kjenner til svake punkter på Maxi 95


Hallaron

Recommended Posts

I morgen skal jeg kikke på en maxi 95. Denne båten har relativt ny motor, men er ellers ikke så oppgradert virker det som. Jeg kjenner til at maxi 95 ( og mange andre maxi modeller) fort kan lekke rundt vinduene. Maxi 95 har også hatt et problem med mastestøtten, og festingen av forstaget er etter sigende ikke bra nok.

Er det noen andre ting jeg skal kikke etter? Alle inspill mottas med takk!

1/2-geir

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Har Maxi 95 1981 mod bor i samme by. Har hatt båten i 15år og ikke tenkt på å bytte. Har hvert igjennom mange oppgraderinger. men liker båten bare mer og mer. Forsterket underlaget for mastestøtta,bytta motor satt inn vv.bereder. bytta lager i hylsa. har hatt lekasje på dekk ved luka i bauen,sveisa rekkestøttene,seiler mye regatta, bruker den mye som motorbåt også. Hyggelig også med flere 95 ere i Arendal. Bare ta kontakt ved spørsmål 90954270.

Link to post
Share on other sites

Det er flott - jeg har nok ikke de største regattaambisjonene men vi har jo selt noen ganger med gamlebåten, og det kan jo være jeg prøver meg dersom det blir ny båt i høst. Jeg hørte noen som sa du har byttet til en større (høyere) rigg på din M95 - stemmer det ?

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

så på den og det var en del å ta fatt på, men selgeren var villig til å gå ned en god del på prisen så nå har jeg handlet meg denne båten, henter den i Stavanger til neste helg, dersom været er samarbeidsvillig.. 14 dager uten båt var nok for meg :yesnod:

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med en topp båt. Svigers har en Maxi 95, og jeg må si att det er en utroligt stor 31 foter. Når du siden kikker på dekket så er det ju i det nermeste designet for soling.

Det virker nesten som vi har samme "forbruk" av båter begge to :lol: hvis jeg ikke minns feil så er ditt person beste med en og samme båt 1,5 sessong :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Jo takk for det - det er mye båt for pengene, men også mye jobb for pengene, den trenger til litt vedlikehold, og det er en del oppgraderinger jeg har lyst å gjøre også. f.eks. badeplattform. Så det blir sikkert mas om ulike ting utover høsten...

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Båten er generelt noe slitt og vedlikeholdet har ikke vært fulgt så mye opp de siste årene virker det som. putene skal trekkes om - det var hull i skottbekledningen et par plasser, lurer på å bytte den. Det elektriske var noe... uoversiktlig. så det tar jeg og rydder opp i. Har ikke helt oversikten enda. I år skal jeg imidlertid ha båten tidlig opp og jeg skal rigge meg til slik at jeg kan pusle med den i ledige stunder i hele vinter. Skal ha den stående i hagen.

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

hehe ... det e riktig det, det var noe slikt som "ikke en fot mer og ikke en kilo tyngre"... men nå er jo ikke 95'en så mye større en Seamasteren. Jeg får ta det opp med ham og høre hvor bokstavlig det var ment. Om ikke finnes det en plan B om å sette den på fevik hos min søster, det er bare 7-8 minutter unna....

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Må bare gratulere.

Ses på vannet til sommeren om ikke før.

Prøvde i helga som var, å krysse gjennom det smaleste i Blindleia det gikk ikke uten å starte jerngenoan.

Det var i regattaen Ågerøya rundt.Det var ikke mye om å gjøre at

vi hadde klart det. Vi ble dermed disket. Vinden var kraftig N Ø, mannskapet blei kraftig slitne etter

alle di slaga.

Vet ikke om noen har greid mot vinden med M 95 der før noen gang.

Det var jo nesten ikke trafikk der den dagen, bare som opplysning.

Hilsen Magne.

Link to post
Share on other sites

hmmm sitter nå på Stavanger lufthavn og er litt deppa, reiste grytidlig hjemmefra til stavanger for å ta en siste titt på båten før kontrakten ble skrevet, og båten ble overtatt. Når båten kom opp i krybba oppdaget jeg at et stykke av BB side på båten har vært trykket inn og forsøkt fikset, men på en amatørmessig og dårlig måte. Med littegrann trykk fra støttene i krybba sprikte skrog og vindu så jeg kunne fått en knyttnede mellom !!!! - Det ble ikke handel og jeg er fremdeles uten båt. Megleren (lunde båt vest) hadde ikke oppdaget dette og ble like overrasket som meg når jeg påpeket det. Jeg er fremdeles i markedet for en maxi 95 eller liknende ...

 

1/2-geir

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...