Jump to content

Vedlikehold av VP MD11D


vivvi

Recommended Posts

Har en VP MD11D stående i snekka. Har lurt på å kjøre en service på denne motoren, men det fungerer i utgangspunktet bra. Lekker litt ferskvann fra kjølinga og soter en del, men ellers er det OK.

 

Hva bør jeg gjøre med denne motoren???????????

Er det noe hensikt å ta den ut av båten for å skru den fra hverandre???????

 

Håper noen kan hjelpe meg med erfaringer her, har liten erfaring med denne motoren selv.

Link to post
Share on other sites

Fungere den bra bør du ikke gjøre så mye med den. Du sier den lekker ferskvann fra kjølinga - hva tenker du på da? Jeg forstår vel at den er ferskvannskjølt noe som er en absolutt en fordel for denne motortypen. Og den soter = ryker? Hvilken farge? Denne motoren har et betydelig naturlig røykebehov :wink: Det kan hjelpe å gå over til autodiesel, dvs du fyller diesel fra bensinstasjon. Denne sies å være av noe bedre kvalitet en marinadiesel og vil minsker røykutviklingen.

Link to post
Share on other sites

Motoren er ferskvannskjølt ja, og det lekker fra en ett koplingspunkt mellom 4 rør. Har planer om å bytte ut alle røra med slanger slik at det blir mindre sjanser for å "riste" i stykker kjølerøra på motoren slik at det blir ytterligere lekasjer.

 

Da jeg sier at båten soter, mener jeg ryker ja. Fargen er grå-svart. Ingen unaturlig farge i forhold til vann i systemet, eller olje.

 

Bør motoren plukkes ut av snekka i vinter. Bør ikke det for lekajen i ferskvannskjølinga, men kanskje av andre behov.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...