Jump to content

Trawlertråden

giver

Recommended Posts

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei alle trawler :cheers:

Her et bilde fra Stavanger i dag.

Flott pakket inn med "sydvesten" på flyen :flag:

Deilig med "milde" , snøfattige vinter i rogaland.

bilde0016.jpg

Dere trawlere som holder til på østlandet, hvordan gjør dere båten klar / pakker dere den inn for vinter her? :rolleyes:

Med hilsen Trawler Hankø

Hei Trawler Hankø.

Her er bilde av Tarpoon i vinterhabitt.

Båten lå på vannet hos Kystlaget vinteren for noen år tilbake, bildet er tatt i hjemmehavn.

tarpoon_m_vinterfrakk.jpg

Vi har forresten passert 50 medlemmer i NTK i dag. :flag:

Den siste båten ankommer Norge i måned skiftet april/mai 2010.

Jeg regner med at det er to fra Vestfold som er ganske så spent på sommeren 2010, med nyanskaffet Grand Banks 36' Sedan.

Gratulerer så mye til dem :flag:

Trawlig hilsen

Roald

Tusen Takk.

Vi har ikke helt svelget det enda, men jeg har lest bekreftelsen fra UK sikkert 211 ganger, så det må jo være sant.

Skriver`n ut og tar`n med under hodeputa inatt itilfelle jeg skulle få ett mareritt eller to.

Merkelig, en blir vist aldri for gammel til å oppføre seg som en guttunge. nesten som da jeg fikk min første sykkel, året var 1963, voksensykkel ,så jeg måtte stå i krenken med høyre benet under stanga.

Børsy :cheers_wine:

Hei :wink: Flott tråd. Skal ta bilder av min nor jeg tar den på slipp til våren, og legge innpå :wink: Men Jeg jobber ombord på den eldre kvalfangsteren M/S ''Rover'', og vi kjørte på grunn for 2 måneder siden pga. autopiloten hang seg fast nor vi holdt på og legge fra kais på Sotra. Men helldigvis var det stålbjelken som fikk slaget. Men vi måtte på slipp med en gang siden den lakk noen liter i minuttet (måtte ha den største pumpen på, usikker på hvormange liter den pumper i minuttet, men der er noen liter skal jeg si deg) Her er noen bilder:

Sliping av propell. En god del groe her ja...

3516fch.jpg

Propell:

afg8iw.jpg

Propell:

29p9i5z.jpg

Ny sink:

14c5h60.jpg

Ror:

2v1xf76.jpg

HELT nye gjennomføringer i syrefast stål(de gammle var rustfrie, men var alikavell eir i de)

11adhfr.jpg

Her er ett bilde etter vi hadde natet og beiket. Du ser også kjølevanns sløyfen til hovedmotoren (CATEPILLAR 400 Hk/rekke 6'er)

33ffc3l.jpg

Senderen til Sonaren:

2z7fq1g.jpg

Etter nating og Beking:

2ln6zaf.jpg

Etter nating og beking:

2gvl9q9.jpg

Nytt Stål:

ws8e4j.jpg

Kjølevanns Sløyfen til Lysmotoren (LISTER PETTER)

8ys4g7.jpg

Her er Rover med presenninger nedover skutesiden:

2v93i43.jpg

Også må vi jo ha med ett bilde nor ho kjører på full gass ( 12 Knop/1800 O/M)

2d9wvmh.jpg

-Martin :sailing:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Skriver`n ut og tar`n med under hodeputa inatt itilfelle jeg skulle få ett mareritt eller to.

:flag: Grattis :flag: med ny kjempe båt Bjørn & Jorunn , denne får dere mange kjempe turer med .Er jo så heldig å sett noen bilder av båten,å den ser jo ny ut.Vil mene du har truffet blinken der,grattis igjen .

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

HEI RUNO.. Takker og ................... :sailing:

Tusen Takk, det har vist vært noen misforståelser under veis på denne tråden,( er ikke noen spesiallist på dette her, men prøver så godt jeg kan) men jeg kan forsikre at vi har vært i England, og handle en GRAND BANKS 36 Sedan 1995 mod.(FØRSTE VI GJORDE VAR Å MELDE OSS INN I TRAWLERKLUBBEN, NTK) HÅPER vi får den hjem medio April/Mai, er i dialog med Grand Banks sin, Colin Watts om dagen ang. lev dato. og div. utstyr som skal mont. før levering. Holder på å skrive huskeliste over hva jeg skal ha med til Gøteborg. (Tannbørste og en lille en) +Korn som snart må anses som min personlige, flytende Englandsk talende DRIFTSJEF i HAVNA (SOLVIKEN) Skal bare fortelle dere der UTE, det er søren ikke så lett å handle båt utaskjær`s når du bare kan Holmestrand`s Engelsk.

Men det ser da ut som vi skal få "SNOWSTORM II" hjem.

Minns [NEPTUN 42][/ hadde ett innlegg om en "ERFARING" rikere etter sitt kjøp, hvis ikke jeg tar feil var det fra England?????

Hittil Må jeg bare si, det er det mest seriøse båtprosjektet jeg har vært med på.

"SnowstormII" blir min båt NR. 17, tror jeg.

VI Gleder oss, Jorunn og Bjørn.

:giggle:

Redigert av Børsy (see edit history)

Hyggelig med en GB til i fjorden. :cheers:

Da vi kjøpte vår GB kom vi i skade til å si til gamle-eieren at vi syntes trawleren var en flott båt. Han ble morsk og kom med pekefingeren. - Det er ingen trawler dere er i ferd med å handle men en GRAND BANKS!! Det er det som er den STORE forskjellen, sa han.

Vel, vel. Vi har sunket ned mot allmuen og sier at vi har en trawler, selv om vi innerst inne vet at vi er eier av en ekte GB. :smiley::giggle:

Kanskje noe å huske på videre?

Har dere noen link til båtannonsen?

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...