Jump to content

Noen sommerbilder.....

Al-Tec

Recommended Posts

I går kom den første snøen på Østlandet, og i dag har det vært kuldegrader hele dagen! Jeg falt derfor for fristelsen å vise noen bilder fra sommeren 2006, håper de varmer litt!

Reiersbukta på Hvaler. Strømtangen i bakgrunnen

IMG_2240.jpg

Oppover "Sekken" Nord-Koster kan skimtes der ute!

IMG_2429.jpg

En rolig kveld i gjestehavna på Slemmestad

IMG_1389.jpg

Lysene fra Drøbak sees forut. Vi sikter på åpningen i Jeteen.

IMG_1762.jpg

Prøver fiskelykken nord for Oscars Borg. Nok en herlig kveld....

IMG_3172.jpg

Det brygger opp til uvær, bildet er tatt fra Bergholmen mot Drøbak.

61219343.IMG_1446.jpg

Bildet er tatt fra Bergholmen mot Sætre

61219358.IMG_1427.jpg

Redigert av Jon_P (see edit history)

AL-TEC

al-tec.no

God idè! Tenkte akkurat på det samme, men du kom meg i forkjøpet. Her er noen flere gode visuelle minner:

Bragoeya_9-mai.jpg

Bragdøya 9. mai. En fantastisk start på sesongen med sommertemperatur og blikkstille i begynnelsen av mai.

Aalo2.jpg

Nok en fin dag i Søgne-skjærgården ved Aalo

Merdoe2.jpg

Merdø er et eldorado som har alt fra rullestein, sandstrender og gammel sjarmerende bebyggelse

Sandvikene2.jpg

Sandvikene er en perle på Flostahalvøya øst for Arendal. dette var en av mange fløyeskvelder

Langeboekilen_2.jpg

En tidlig morgen i Langebøkilen ved Valle. Blikkstille!

Staksholmene4.jpg

Kan det bli bedre? En sen kveld ved Staksholmene i Blindleia

Redigert av Swande (see edit history)

Minne_1-_son.jpg

Å rusle bryggelangs langs Hølenselva er balsam for sjelen.

Minne_2-_Vivian.jpg

Vivian tester badevannet. Denne sommeren var en drøm for de som liker det våte element.

Minne_3-kaare.jpg

Hildur og Kåre koser seg på akterdekket på deres flotte Nord West.

Minne_4-_Paul.jpg

Nikita (Paul), en god venn fra Bærum. Men han pressiserer at han er Jelya-gutt så god som noen annen!

Minne_5-_treffet.jpg

Hortenstreffet ble en suksess. Neste år blir det tredje traffet på Eiken ved Horten.

Minne_6-_boroeya.jpg

Det finnes mange flotte plasser å fortøye i Indre Oslofjord. Her med gode båtvenner på Borøya utenfor sandvika.

Minne5-horten.jpg

Horten er vår favoritthavn sammen med Sandspollen. her fra en av de deilige sommerdagene i gjesthavna.

Minne_9-Rossoe.jpg

Rossø en av mange perler på vår vei.

Minne_10-_Resoe.jpg

Idyll på Resø.

Minne_8-_hoest.jpg

Høsten trenger seg på og man kan velge og vrake på øverste hylle. Her fra Dragsund på Håøya.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Satt og tittet på bilder i går kveld. Oppdagde da at der var ca 100 bilder som jeg ikke hadde sett på enda.

Her er et lite knippe :

124-2456_IMG.JPG

Husker ikke hvor dette ble tatt, men fint var det :-)

124-2459_IMG.JPG

Dette er tatt underveis fra Jomfruland til Strømstad. En aldeles nydelig seilas hvor vi startet på natten.

124-2460_IMG.JPG

Dette er tatt på morgenkvisten, GEV her fra forumet har heist seil forut.

124-2472_IMG.JPG

Skuffelsen var stor når ikke Walter var på plass i Kjøkøysundet, men vi fikk da foreviget gamle-båten hans.

124-2478_IMG.JPG

Vi har i sommer loffet rundtomkring med GEV her fra forumet. Legger ut bildet av båten han kjøpte i år. Aldeles nydelig båt (går bare så altfor sent :lol: ).

124-2498_IMG.JPG

Til slutt legger jeg ut skrytebilde av båten vår. Dette bildet ble tatt første helg etter skolestart. Det virker som om folk kutter ut det meste av båtliv bare det såvidt blir høst på kalenderen. Vi lå alene her hele angjeldende helg. Dette på en plass som overhode ikke går å ligge på sommeren (såfremt man ikke elsker å humpe i bølgene fra forbipasserende båter). Noen som klarer å gjette hvor vi ligger her ?

Jeg skal se om jeg kan få lagt ut flere bilder senere.........

Masse gode og fine sommerminner her :flag:

Selv om vinteren setter inn for fult og julen nermer seg med stormskritt, er det bare å kikke på bildene for sommeren. :yesnod: Det har mildt sagt vært en fabelaktig sommer og sensommer/høst!

Håper vi får en like flott båtsessong 2007 :wink::flag:

Her et bilde fra havgapet. Månen lyser og kvelden er varm og god. Praten går livlig rundt bålet og historien sitter løst. Det er sent på natt og forsatt skumring. Vinden har roet seg, som den som regel gjør når det er høytrykk. Her ser vi utover Kosterfjorden og Tisler til høyre.

Vindmeldingen var 0-3 sek/m.

dsc000303nx.jpg

Vi hadde utrolig fint vær i ferien i år, og det bærer bildene preg av:

Utenfor Grimstad, alle bildene er tatt fra samme posisjon, jeg bare snur meg litt mot høyre etterhvert, slik at jeg har dreid meg ca 180 grader til slutt. Det var bra med båter i området denne flotte dagen, selv om det ikke ser slik ut på de første bildene:

ferien1.jpg

ferien2.jpg

ferien3.jpg

ferien4.jpg

Så er vi på Koster og koser oss i solnedgangen:

Solnedgang_paa_Koster.jpg

Når solen har gått ned, snur vi oss rundt og nyter at en gul fin måne stiger opp fra horisonten og lyser om kapp med fyret på Ursholmen. En aldeles nydelig kveld som vi satt oppe leeenge..

kveld_paa_Koster.jpg:

Du stikker innom Arholmen på Koster Geir Frode.. Lurer på om det ikke er du som sitter på øya der borte.

He-he. Det er nok ikke meg som står der, nei. Hadde vi ligget på plass når du tok bilde, ville båten min vært synlig. Bilde mitt er tatt den 6. aug. 2006, kl 21 20.

Dessuten er det ikke jeg som er med på bildet jeg viser, det er min samboer. :lol:

Og i tillegg er jeg nok ikke på Arholmen heller, selv om den ikke er så langt unna :wink: .. :lol::lol::lol:

Vi hadde utrolig fint vær i ferien i år, og det bærer bildene preg av:

Utenfor Grimstad.

ferien1.jpg

Hei

Ja her hadde dere det bra

... og utrolig at dere kjente oss igjen der vi kom tøffende forbi med jolla vår.

Tusen takk for en hyggelig prat i skumringstimen.

Mannskapet på Quantum

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...