Jump to content

Hvem selger plast til å lage instrument panel?


SF

Recommended Posts

Noen som vet hvem som selger plast i nøttetre imitasjon som jeg kan lage instrument panel av?

Det i Sea Ray'en min har blitt stygt og skulle vært byttet. Tenkte på noe som lignet på dette:

 

instrument_panel.jpg

 

Her er min. Som det fremgår av bildet så har noen lakket det orginale panelet grått!!! Jeg vurderer om jeg skal ta ut instrumentene og lakke den i matt svart, men det hadde vært fint med nøttetre.

 

instr_panel_sea_ray.jpg

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Hvorfor ikke en tynn teakfiner plate som du tilpasser og lakker? Da slipper du den "billige" plastfølelsen..

 

Er du synsk eller.......... :lol: Etter å ha sett litt på linken til Retronic tenkte jeg akkuratt det samme.

Lett å lage og teakfiner har jeg liggende. Var så opphengt i plast at jeg ikke vurderte det. Er usikker på hvor fin finish jeg kan få på den fineren jeg har, men det er bare å slippe og lakke og se. :cheers:

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Prøv hos gamle Crisma Plastic - Nå Forus Industri http://www.forusindustri.no/departments.as...;showmenu=depts

 

 

Ringde dem på mandag men de brukte kun svart plast!?! De hadde ingen ting i immitert tre.

Det var Siddis Marine som henviste meg til dem men her var det desverre ingen hjelp å få.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Hehe, snakket med Retronic i fjor eller forfjor ang. en slik plate til en Ibiza 20... den skulle de ha 1500-2000,- for, om de hadde liggende... om ikke, skulle de ha mer.

 

Endte med å kjøpe en slik "plast"-plate hos Maritim, men har ikke somlet meg til fått gjort noe mer med den enda... planen var god, men da blir det bare hvitt.

Ikke dumt med sånn film i carbon eller lignende...

 

LODDA

Redigert av Lodda (see edit history)
Link to post
Share on other sites

King S.B. (Maritim AS)

 

Var en slik plate som over, er enkel å forme... men er usikker på hvordan det er å feste film eller lignende på den, om man vil ha det...

Ja, karbon har vel kanskje ikke mye i båt å gjøre, men er fint... synes nå jeg da!

 

LODDA

Redigert av Lodda (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis jeg finner carbonfilm så limer jeg det på de gamle tøysetreplatene som er i båten. Vips så er det frescht design... Corbon i dashbordet er jo tøft da..!!

 

Dagens Windy'er har jo carbon i dashbordet..

 

 

Har Windy det? Nå må du ikke sette griller i hodet på meg, nå vil jeg og ha karbon :lol:

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...