Jump to content

Hvem selger plast til å lage instrument panel?

SF

Recommended Posts

Noen som vet hvem som selger plast i nøttetre imitasjon som jeg kan lage instrument panel av?

Det i Sea Ray'en min har blitt stygt og skulle vært byttet. Tenkte på noe som lignet på dette:

instrument_panel.jpg

Her er min. Som det fremgår av bildet så har noen lakket det orginale panelet grått!!! Jeg vurderer om jeg skal ta ut instrumentene og lakke den i matt svart, men det hadde vært fint med nøttetre.

instr_panel_sea_ray.jpg

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Jeg forhørte meg med Retronic for 3 - 4 år siden i forbindelse med et lite panel (ca 20 x 20 cm).

Prisen oppgitt fra Retronic var så høy dengang at den ikke friset til videre bestilling.

Men det kan være at produksjonskostnadene i dag er atskillig lavere og at produktene er med prisvennlige.

Audifil skrev:
Hvorfor ikke en tynn teakfiner plate som du tilpasser og lakker? Da slipper du den "billige" plastfølelsen..

Er du synsk eller.......... :lol: Etter å ha sett litt på linken til Retronic tenkte jeg akkuratt det samme.

Lett å lage og teakfiner har jeg liggende. Var så opphengt i plast at jeg ikke vurderte det. Er usikker på hvor fin finish jeg kan få på den fineren jeg har, men det er bare å slippe og lakke og se. :cheers:

Redigert av SF (see edit history)

Hehe, snakket med Retronic i fjor eller forfjor ang. en slik plate til en Ibiza 20... den skulle de ha 1500-2000,- for, om de hadde liggende... om ikke, skulle de ha mer.

Endte med å kjøpe en slik "plast"-plate hos Maritim, men har ikke somlet meg til fått gjort noe mer med den enda... planen var god, men da blir det bare hvitt.

Ikke dumt med sånn film i carbon eller lignende...

LODDA

Redigert av Lodda (see edit history)
  Hydrox skrev:
Hvis jeg finner carbonfilm så limer jeg det på de gamle tøysetreplatene som er i båten. Vips så er det frescht design... Corbon i dashbordet er jo tøft da..!!

Dagens Windy'er har jo carbon i dashbordet..

Har Windy det? Nå må du ikke sette griller i hodet på meg, nå vil jeg og ha karbon :lol:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...