Jump to content

Hvem selger plast til å lage instrument panel?

SF

Recommended Posts

Noen som vet hvem som selger plast i nøttetre imitasjon som jeg kan lage instrument panel av?

Det i Sea Ray'en min har blitt stygt og skulle vært byttet. Tenkte på noe som lignet på dette:

instrument_panel.jpg

Her er min. Som det fremgår av bildet så har noen lakket det orginale panelet grått!!! Jeg vurderer om jeg skal ta ut instrumentene og lakke den i matt svart, men det hadde vært fint med nøttetre.

instr_panel_sea_ray.jpg

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Jeg forhørte meg med Retronic for 3 - 4 år siden i forbindelse med et lite panel (ca 20 x 20 cm).

Prisen oppgitt fra Retronic var så høy dengang at den ikke friset til videre bestilling.

Men det kan være at produksjonskostnadene i dag er atskillig lavere og at produktene er med prisvennlige.

Hvorfor ikke en tynn teakfiner plate som du tilpasser og lakker? Da slipper du den "billige" plastfølelsen..

Er du synsk eller.......... :lol: Etter å ha sett litt på linken til Retronic tenkte jeg akkuratt det samme.

Lett å lage og teakfiner har jeg liggende. Var så opphengt i plast at jeg ikke vurderte det. Er usikker på hvor fin finish jeg kan få på den fineren jeg har, men det er bare å slippe og lakke og se. :cheers:

Redigert av SF (see edit history)

Hehe, snakket med Retronic i fjor eller forfjor ang. en slik plate til en Ibiza 20... den skulle de ha 1500-2000,- for, om de hadde liggende... om ikke, skulle de ha mer.

Endte med å kjøpe en slik "plast"-plate hos Maritim, men har ikke somlet meg til fått gjort noe mer med den enda... planen var god, men da blir det bare hvitt.

Ikke dumt med sånn film i carbon eller lignende...

LODDA

Redigert av Lodda (see edit history)
Hvis jeg finner carbonfilm så limer jeg det på de gamle tøysetreplatene som er i båten. Vips så er det frescht design... Corbon i dashbordet er jo tøft da..!!

Dagens Windy'er har jo carbon i dashbordet..

Har Windy det? Nå må du ikke sette griller i hodet på meg, nå vil jeg og ha karbon :lol:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...