Jump to content

Risiko ved kjøp av brukbåt via Stavanger Marinesenter?


BårdK

Recommended Posts

kjenner ikke Roland , men ser ut som han har kopiert min type buisness, men med kraftigere priser.

skal man kjøpe usett , må det være billig og med mulighet for fortjeneste for kjøper når han selger igjenn.

salg går og mye på referanser , 100 000 i forskudd er meget lite egentlig på en slik båt.

Link to post

Skal det være interresant og kjøpe en båt usett,så må gulroten være at båten

er mye billigere enn tilsvarende båt i det Norske markedet.

Og det er jo ingen importører som gidder og importere en båt for og så selge den så billig etterpå,

for da blir det jo veldig liten proffit når en i tillegg har bundet opp denne kapitalen i den tiden.

Så det sikreste er og snakke med referansene og tillegg ta seg en tur og se på båten

før du bestemmer deg.

Link to post

Nei, totalpris 675 k. hvorav 100 k. ved kontraktsinngåelse og restbeløpet når båten skulle gå fra Italia, men uten klargjøring (skitten båt pga. trailertransport og ikke stoffing og polering), uten service på motor/gir, uten montering av dieselvarmer (som den mangler). Ikke nødvendigvis noen ublu pris det, men med diverse usikkerhetsmomenter, blant annet slitasje/finish (som ikke er direkte mangel), ikke bankgaranti, og usikre kostnader til klargjøring, service, lagring og montering av varmeapp., samt opplag frem til mai i Oslo, velger jeg heller å avvente situasjonen.

Link to post
  • 4 år senere...

Kjenner ikke til Stavanger Marinesenter bortsett fra at de er Fairline forhandler, men den siste tiden har de annonsert mye på FINN med lave priser på båter som ikke ser ut til å ha "norsk utrustning". F.eks. denne. Jeg er ikke sikker, men antar disse båtene er bruktimportert. Noen med kjennskap til prosessen med videresalg av disse importerte båtene? Er dette en bevisst strategi fra Stavanger Marinesenter som de har holdt på med over lengre tid?

Link to post

Selfølgelig skal man være forsiktig med forhåndsbetling, men dette med å kjøpe usett er vel ikke så farlig. Kjenner ikke til forholdene i italia, men slik som i USA kan du få en survey på båten som sier det meste om tilstanden. Og så må en jo ikke glemme at en kanskje har litt å gå på til reparasjoner dersom man får båten et par hundre tusen billigere.

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...