C-marine Startet 18.Januar.2007 Del på Facebook Startet 18.Januar.2007 Hvilken motor er best og hvilken motor har du? Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
SF Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Hvilken er best, tja det finnes det nok ikke noe svar på men mange synspunkter finnes nok Selv har jeg en Steyr 246 diesel fra 2004, disse motorene får mye skryt av eierene så jeg ser frem til å få litt mer erfaring med den selv. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
At-le Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 (redigert) VP TMD 30.....86 hk Diesel modell 86. ca 2600 timer. At-le Redigert 18.Januar.2007 av at-le (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Utenbords på meg, 5 stk. Best - til mitt bruk iallefall. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Slagskibet Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Volvo Penta 30 og 31 de siste 10 år. Før det var det 10 år med Jalmar,og ikke noen får meg til å kjøpe båt til å kjøpe Jalmar igjen. Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 18.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 (redigert) for meg er det litt begge deler jeg har en 2006 10hk mercury som jeg er svært fornøyd med og pappa har en yanmar 4hj... 120hk 2000 mod som ikke har hatt problemer! litt vanskelig å bestemme seg Men et spørsmål ang motorer hvilken motor har best kvalitet? hva holder lengst? Redigert 18.Januar.2007 av C-marine tendy 11 (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
C-marine Svart 18.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Noen som har innvendinger? Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Suzuki Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Innvendinger til hva da ? I rekken " ubrukelige poller som ikke sier noe som helst" ligger denne ganske bra an. Hva slags båt snakker vi om ? Hvilken effekt ? En cabincruiser på 45 fot blir kanskje litt teit med påhengsmotor ? En jolle på 7 fot blir kanskje litt rar med 200hk innnenbordsdiesel ? Valg av motortype avhenger av båten, bruken og eieren. Noen generelle råd, er umulige å gi. Bortsett fra at YAMAHA er alle andre utenbordere overlegen da... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
C-marine Svart 18.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Det var da fært så sur du var. Du har kritisert nesten hvert innlegg jeg har lagt inn her ikveld! Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Suzuki Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Sur ? Du har ikke lagt inn ett eneste spørsmål jeg kan se, som det er mulig å gi et fornuftig svar på. Blir litt sånn " hva er best av 100 og 1000, og hvorfor." Til det vil jeg svare JA; absolutt. Presiserer du bedre, får du bedre svar. F.eks er det mulig å spørre om Yamaha er generelt bedre eller dårligere enn Johnson. Det går ikke an å spørre om Yamaha er bedre enn en iskrem. Om din påhengsmotor på 10 hester er bedre eller dårligere enn en Yanmar innenborder på 120 hester blir litt absurd. Det skjønner du også, hvis du vil. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
C-marine Svart 18.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Jeg har ikke ment et av disse innleggene som et spørsmål til hva som er best. Jeg vil vite hvilken motor som er mest brukt og hvilken innenbords motor som er best og hvilken utenbordsmotor som er best!!! Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
C-marine Svart 18.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 jeg har ikke spurt om hva som er best av innenbords og utenbords jeg vil hvite hvilket merke innenfor hver type som er best Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Suzuki Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Jeg synes en motor som passer båten, og som starter når jeg skal bruke den, er best. Yamaha er Norges mest solgte utenborder i en haug med år ( 20 tror jeg ). Volvo Penta er nok den vanligste innenbordsmotoren, tror jeg. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
bukt Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Hva som er best er gjerne en følge av bruksområdet, Av bensin vil jeg si Mercruiser V8 , samme blokk er brukt i VP og OMC og så de er jo og bra men her skorter det på drevene så da blir det merc. Drevene til VP er bra og men bravo drevene er bredre til performance da det er mye mere sportsdeler lett tilgjengelig til de og et mye større spekter av passende propeller. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Nå må du ikke legge for hardt til med breisida Suzuki, det spørs om ikke denne C-marine er en del yngre enn det du tror og at det nok er derfor hans innlegg ikke treffer dine forventninger helt. Synes å lese det litt mellom linjene. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
C-marine Svart 18.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 (redigert) Jeg er 14år men har 13års båt erfaring! Redigert 18.Januar.2007 av C-marine tendy 11 (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
SF Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Hei C-marine, Ville bare gi et lite stikk til båtforumets Suzuki, synes han var litt vell kritisk til en ny og ung bruker av forumet Her må du bare spør i vei om det er noe du lurer på. Jo mer spesifikk dine spørsmål er desto bedre svar får du Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Suzuki Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Nettopp. Så hvis han fyrer løs med gode, gjennomtenkte spørsmål, er det sikkert endel " veteraner " som vil dele av sin uendelige kunnande om båt, motor og båtliv.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
C-marine Svart 18.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Har hørt det en del ganger her men det er ikke alle spørsmål som blir like vel formulerte! Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
SF Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Ikke la det skremme av litt sure oppstøt, gi gass!!! Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
hifo Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 (redigert) hvis noen kommer her og stiller spørsmål som ikke fenger suzuki, blir de kasta på haue og raua ut igjen.. man kan da ikke spørre om hva man vil !!!!!!!!!!!!!!!! lol ( endel ironi dette) Redigert 18.Januar.2007 av hifo (see edit history) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Suzuki Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 man kan spørre om absolutt hva man vil for meg. Men man kan ikke forvente å få særlig fornuftige svar, om ikke spørsmålet lar seg forstå... Og forresten, har du dekning for påstanden din ? Synes egentlig den var ganske stygg jeg. Jeg har et skarpt tastatur, men sålangt tilbake jeg kan huske, har jeg aldri kastet noen ut. Ikke har jeg myndighet til det heller... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
bliss X Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Jeg har ikke ment et av disse innleggene som et spørsmål til hva som er best. Jeg vil vite hvilken motor som er mest brukt og hvilken innenbords motor som er best og hvilken utenbordsmotor som er best!!! Hei C-marine tendy Jeg har en Volvo Penta innenbords, på "moderskipet, og så har jeg en Yamaha utenbords på jolla. Er fornøyd med begge to. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 (redigert) C-Marine Tendy Båtprodusenter og motorprodusenter samarbeider idag. Ofte har motorprodusenten blitt deleier i båtprodusenten. Dette gjør valgfriheten vanskelig. Dette gjelder som regel båter som bruker utenbordsmotor. Det samme gjelder innenbords, her eier ofte ikke motorprod noe, men et nært samarbeid inngås. Her er det større muligheter for valg av merke. Men oftest 2. På seilbåter med innenbords, er det sjelden du har mulighet til å velge. I vår seiler har vi volvo På gummibåten har vi Tohatsu, på båten til Jr(samme alder som du) har vi en Johnson 10 GT. Må si de fungerer godt alle sammen. For valg av motor til mindre båter gjelder gjerne att man velger det merket som har nær tilgjengelig serviceverksted. Redigert 18.Januar.2007 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Baltic Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Innenbordsmotor m/hekkagregat Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.