Jump to content

Hvilken motor er mest brukt?


C-marine

Hvilken motor har du utenbord eller innenbords?  

318 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Ja, jeg er vel helt på jordet her men da kan vel du med all din viten og vilje forklare meg hvorfor det er slik på utenbordsmotorer da??

 

Uansett, smak litt på disse tallene:

 

Yamaha 150 - 170.000,- kr ny......garanti 6mnd !!!!! ved proff bruk.

 

Yamaha 150 - 170.000,- kr ny......garanti 12mnd !!! ved fritids bruk.

 

Suzuki 250 - 255.000,- kr ny.....garanti 36 mnd !!!! uansett bruk. (Min motor havnet nærmere 300.000 pga instrumenter,propell osv)

 

Mitt poeng er at når man betaler så mye for et produkt,så skal man føle seg litt trygg på at man ikke blir RÆVxxxx!! når noe evt oppstår inne garantitiden. :yesnod:

 

Men som jeg forstår det,så synes du at 400 timer er litt i overkant av hva en motor i denne klassen skal tåle??? Har vært borti Suzuki motorer i proff-markedet som har gått vel 3000 timer innen de 3 første åra, og disse har aldri fått problemer angående garantien i løpet av de 3 åra :cheers:

 

Vet ikke helt om du forsto hva jeg mente i tidligere innlegg,men det kan du jo komme tilbake på eller ?

Snakkes....

 

Hvorfor i all verdens navn og rike kjøper du da en Yamaha med 6 mndrs garanti til proff bruk når du kan få en Suzuki med 3 års garanti uten "proff" klausul ??????

Har du 6 mnd garanti, får du sørge for å forholde deg til denne og ikke skrike opp i etterkant når skaden har skjedd... Har jeg forstått dette korrekt nå, eller ??? Uansett...nå har du jo fått deg en motor som du kan kjøre mange tusen timer med innenfor 3 år, så da var vel ikke ditt valg spesielt vanskelig vil jeg tro......litt spesielt dette, at det ikke stilles krav til antall kjørte timer i denne garantien ( som eks.kilometer med en bil..) Snille disse Suzuki gutta skjønner jeg. :yesnod: :yesnod: :flag: :flag: :flag:

Link to post
Share on other sites

Hvorfor i all verdens navn og rike kjøper du da en Yamaha med 6 mndrs garanti til proff bruk når du kan få en Suzuki med 3 års garanti uten "proff" klausul ??????

Har du 6 mnd garanti, får du sørge for å forholde deg til denne og ikke skrike opp i etterkant når skaden har skjedd... Har jeg forstått dette korrekt nå, eller ??? Uansett...nå har du jo fått deg en motor som du kan kjøre mange tusen timer med innenfor 3 år, så da var vel ikke ditt valg spesielt vanskelig vil jeg tro......litt spesielt dette, at det ikke stilles krav til antall kjørte timer i denne garantien ( som eks.kilometer med en bil..) Snille disse Suzuki gutta skjønner jeg. :yesnod: :yesnod: :flag: :flag: :flag:

 

 

Effern, du tok tydeligvis ikke hintet her....

 

Og før du starter en diskusjon med meg,til tross for din +20 års erfaringer fra biler/bilimport... så vit dette....

 

Den dagen du har kjørt din sure Volvo Penta mere enn 500 tmer i året,så kan du komme tilbake med slike ufinheter som du kommer med her!!!!

 

Når det gjelder båt og båt motorer, så kan ikke dette sammenlignes med lastebiler og andre landbaserte "fartøy" med henhold til slitasje og slikt...men det vet vel du med din tydelige "verdensmester" holdning!!!

 

Uansett,vit dette: Siste motoren jeg innstallerte var en DEUTZ BF8M1015MC på 604 HK ved 2100 omdreininger i ett 72 fots fartøy som per i dag har rundet 2500 timer,,,,

 

Har lest alle dine innlegg her på forumet,og vil bare si en ting...

 

:sleep:

Link to post
Share on other sites

Effern, du tok tydeligvis ikke hintet her....

 

Og før du starter en diskusjon med meg,til tross for din +20 års erfaringer fra biler/bilimport... så vit dette....

 

Den dagen du har kjørt din sure Volvo Penta mere enn 500 tmer i året,så kan du komme tilbake med slike ufinheter som du kommer med her!!!!

 

Når det gjelder båt og båt motorer, så kan ikke dette sammenlignes med lastebiler og andre landbaserte "fartøy" med henhold til slitasje og slikt...men det vet vel du med din tydelige "verdensmester" holdning!!!

 

Uansett,vit dette: Siste motoren jeg innstallerte var en DEUTZ BF8M1015MC på 604 HK ved 2100 omdreininger i ett 72 fots fartøy som per i dag har rundet 2500 timer,,,,

 

Har lest alle dine innlegg her på forumet,og vil bare si en ting...

 

:sleep:

 

God natt selv....skjønner ikke hva DEUTZ etc...har med din reklamasjon på Yamaha å gjøre ??? OG langt mindre hva et 72 fots fartøy har med påhengsmotorer å gjøre ?? :confused: :confused: Men nå får vi avslutte før det hele blir et evig sammensurium av alt mulig ...

PS ! Tror ikke jeg er den mest utpregede verdensmesteren her med min fattige 70 innlegg siden 2003...... :sleep: :sleep: :wink: :wink:

Link to post
Share on other sites

OPP i plan mener du vel ...?? Med stor nok motor burde det ikke være noe problem... :yesnod: :yesnod:

 

Hvor stor motor er det snakk om på en båt på 1,5 t - 2,5 t?

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
Vil bare si en ting her....Har kjørt ca 500 timer med en Suzuki 250DP (Utenbords) siden i oktober 06 :wink: ,og vil påstå at denne er den absolutt beste og mest pålitelige utenbords-motoren jeg har vært borti!! :yesnod:

 

 

Ha en fin helg alle sammen :drink:

 

500 timer på 3 måneder, det blir vel noe sånn som 8 timer om dagen 5 dager i uka, skal si du kjører mye, må være rekord, stakkars Suzuki leverandøren som har gitt deg 3 års garanti, da er den vel gått 6000 timer før garantien går ut :confused:

Link to post
Share on other sites

Hvilken motor er best og hvilken motor har du?

Ser at du har en 10hk Mercury og dette er en motor som du vil ha glede av i mange år. Har selv en Mercury på 3,9hk som er ca 40år som aldri har vært innom noe verksted. Har skiftet impeller selv og plugger når det trengs. Hvem andre har en liten påhenger som er over 40 år som fortsatt er i bruk?

Link to post
Share on other sites

Ser at du har en 10hk Mercury og dette er en motor som du vil ha glede av i mange år. Har selv en Mercury på 3,9hk som er ca 40år som aldri har vært innom noe verksted. Har skiftet impeller selv og plugger når det trengs. Hvem andre har en liten påhenger som er over 40 år som fortsatt er i bruk?

 

Hei.

Har du bilder ? ååå over 40 år.... :smiley:

 

At-le

Link to post
Share on other sites

Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal stemme her.... :smiley:

Jeg har hatt en god del utenbordsmotorer og de fleste var Evinrude fordi de gav meg lite problemer.

Dessuten hadde han som vel oppfant påhengeren Norske gener og het Evinrude :yesnod:

Evinrude har også vært pionerer på en rekke områder fra eksos igjennom propellen til V4 og V6 mener jeg , og jeg synes det var stas å lese Evinrude brosjyrene da jeg var barn.

Det sto mye historie i de brosjyrene.

Mine foreldre hadde hørt mye bra om Yamaha som vi måtte prøve , men vi fikk problemer med at motoren ikke tålte fuktighet :rolleyes:

Da ble rekken av Evinrude motorer bare større :wink:

Hadde jeg skulle hatt en båt med utenbordsmotor i dag hadde det uten tvil blit en ETEC motor fra Evinrude :cheers:

Synes de motorene er råe....

Men har nok istedet valgt en båt med diesel innenbordsmotor og hekkaggregat denne gangen.

Tror også at Mercruiser motorene med Alpha drev er blandt de beste i verden :flag:

Redigert av opas (see edit history)

2008 mod Askeladden 525 Excel m/ 90hk Mercury Optimax

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...