froesak Startet 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Startet 22.Januar.2007 Hvilket selskap er rimelig og bra til og forsikre båten i ? Hva går som løsøre og hva går som fastmontert tenkte da på autopilot-ekkolodd-gps-varmer ol. Link to post
C-marine Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 Et bra forsikrings selskap er if. De har en veldig bra båt forsikring Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
bliss X Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 Er godt fornøyd med If, men jeg tror det kan lønne seg å ta en ringerunde. Har ikke finlest vilkårene Så har du også Norske Sjø, som kan være et bra alternativ til de etablerte selskapene. Se http://www.norskesjo.no/index2.htm Link to post
Sea Oasis Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 Hvis du har flere forsikringer bil , båt , hus etc samle disse og få tilbud fra flere i tillegg kan du prute. Mye å hente . Vurder også egenandeler. Kartplotter , radar ol som er fastmontert går inn i totalsummen på verdien av båten i de fleste selskap Link to post
Sylvester Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 Et bra forsikrings selskap er if. De har en veldig bra båt forsikring Jeg har If forsikring på hus, innbo, 2 biler og reiseforsikring. Men Norskesjø's pris på båtforsikring kunne de ikke slå. Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
SveinHa Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 Der er skrevet mye om forsikring her før, et søk kan gjerne være på sin plass. På mine 2 siste båter har Norske Sjø vart klart best/billigst men andre opplever det annerledes så du bør nok ta en ringerunde og sjekke opp for deg og din båt. Et selskap som er billig for en kan godt være dyrt for en annen, og omvendt Har litt inntrykk av at forsikringspremier beregnes etter tombolametoden... Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Ubåtfender Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 Det er endel forsikringsselskap som ikke er helt enkel å ha med å gjøre når du trenger dem mest. De finner du her Forsikringssvartelista Svartelisten Utvides Lykke til med valget bloggen min Link to post
ola_dunk Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 Der er skrevet mye om forsikring her før, et søk kan gjerne være på sin plass. På mine 2 siste båter har Norske Sjø vart klart best/billigst men andre opplever det annerledes så du bør nok ta en ringerunde og sjekke opp for deg og din båt. Et selskap som er billig for en kan godt være dyrt for en annen, og omvendt Har litt inntrykk av at forsikringspremier beregnes etter tombolametoden... Hvordan behandler Norsk Sjø en evt. skade ? Har noen erfaringer med selskapet ? Link to post
Sjøtummel Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 (redigert) Hvilket selskap er rimelig og bra til og forsikre båten i? det er et spørsmål som er umulig å svare på uten flere opplysninger fordi de forskjellige selskapene bruker regner ut premien på forskjellig måte. Hva du betaler kan avhenge av: Hvilke(t) selskap du bruker til andre forsikringer og hvor mange andre forsikringsavtaler du har Hvilke interesseforeninger du er medlem av som har avtale om rabatt på forsikring i enkelte selskap Hvilken type båt du har, hvor gammel den er og hvor dyr den er Hva slags motor båten har og hva båtens toppfart er Om båten er besiktiget Om du bruker båten hele året eller bare sommersesong Alarm- og sporingsutstyr montert i båten Hva slags havn/marina båten har som hjemmehavn Hvilket fartsområde du ønsker at forsikringen skal dekke Hvor gammel du er Hvilken maritim kompetanse eller sertifikat du har Og, om du er villig til å flytte andre forsikringer til selskapet du vil forsikre båten hos I tillegg kommer slike faktorer som kundebehandlingen hos de forskjellige selskapene og eventuelle problemer som kan oppstå ved forsikringsoppgjør, for ikke å snakke om hva premien blir justert til etter et skadeoppgjør. Redigert 22.Januar.2007 av Sjøtummel (see edit history) Link to post
SveinHa Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 Hvordan behandler Norsk Sjø en evt. skade ? Har noen erfaringer med selskapet ?Jeg har hatt en skade i Norske Sjø, omtalt her, og hadde ingen problemer med oppgjøret. Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
SF Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 Da jeg skulle forsikre min var det kun Norwegian Broker som hadde en fornuftig pris på min båt. I tillegg gode vilkår og bonus ordning der du opparbeider deg mer bonus hvert år uten skade. 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
giver Svart 22.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2007 det er et spørsmål som er umulig å svare på uten flere opplysninger fordi de forskjellige selskapene bruker regner ut premien på forskjellig måte. Hva du betaler kan avhenge av: Hei I tillegg til om du har andre forhold til banken/forsikringsselskapet. Spareordninger, totalkunde, ikke så god betalingshistorikk. Du kan gjøre listen så lang du vil. Det er ingen facit, det er det som gir prutningsmonn. mvh giver Link to post
nordan family 27 Svart 23.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2007 (redigert) For min båt har Terra Forsikring vært billigst over flere år, litt billigere enn Gjensidige, og omtrent halv pris av If. Har nå Vesta, som i utgangspunktet ikke var spesielt gunstige på båt, men som etterhvert tok til fornuften og landet på samme pris som jeg har betalt tidligere. tror prisene på tvers av selskapene varierer mye på forskjellige båttyper og hastighetsområder, så det lønner seg nok med spesifikke forespørlser for akkurat din båttype Redigert 23.Januar.2007 av nordan family 27 (see edit history) Link to post
Blue_Dragon Svart 23.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2007 Pantaenius er regnet for og være et godt forsikringsselskap. Link to post
Allan E Svart 23.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2007 Ta en tlf til Nordic Insurance, der har jeg god erfaring. Her finner du litt info http://www.wli.no Link to post
Chiba Svart 23.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2007 Jeg har hatt Norske sjø på mine 3 siste båter pga. lavest premie, men jeg har ingen erfaring med skade/oppgjør. (Heldigvis) Hilsen Chiba Link to post
At-le Svart 23.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2007 Hei. Tidlig tråden ifjor om forsikring...... Har forsikring IF og lite forskjellige priser andre forsikring -selskaper på min båten. At-le Link to post
fjordbris Svart 23.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2007 (redigert) heisann Har hatt IF i 3 år nå,men når jeg fikk regningen forige uke synes jeg at den hadde blitt veldig høy. Ringte vesta der fikk jeg det 6000 kr billigere med samme bonuser og egenandeler Dette gjelder: Golf 2001 full kasko 60% bonus passat 2000 full kasko 70% bonus Carat 7400 verdi 250000 jolle og motor 20000 Reise ekstra tot med fagforbunds rabatt 11500 mott IF sine 17600 Lønner seg og ringe litt. Redigert 23.Januar.2007 av fjordbris (see edit history) Link to post
ola_dunk Svart 23.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2007 Jeg har hatt en skade i Norske Sjø, omtalt her, og hadde ingen problemer med oppgjøret. så havnesjefen dekket ikke skaden Dekket Norske Sjø skaden, egenandel?? Link to post
ola_dunk Svart 23.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2007 Fikk dette svaret fra Norske Sjø . Vær oppmerksom på at båten må sikkerhetsgodkjennes av en godkjent besiktigelsesmann på forhånd da båten er over 10 år. Hva betyr sikkerhetsgodkjennelse, hva går det ut på ? Link to post
Chiba Svart 23.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2007 Da bruker du en av KNBF's besiktigelsesmenn og får en rapport av han. Kosta meg 400,- i mai-06. Gå inn på KNBF's sider og klikk deg fram... Mvh Chiba Link to post
my lady Svart 23.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2007 ta en ringerunde det er det beste,for du har vel ikke bare båt å forsikre.vi byttet fra if til vesta å sparte masse penger på det,med samme vilkår. Link to post
Avsluttet2 Svart 23.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2007 Gjensidige var billigst for meg. Har sett at noen har fått beskjed om de bare selger båtforsikring til helkunder, men jeg har kun båt forsikret der. Vilkårene? - Standard vilkår tror jeg som jeg ikke har noen problem med å oppfylle. Link to post
vikers Svart 8.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2007 Hadde en herlig telefon med mitt forsikringsselskap (Vesta) nettopp. Vi har i høst hatt mye rot i forbindelse med salg av en av bilene, som deretter fikk en skade forårsaket av ny eier (som selvfølgelig ikke hadde forsikret på ny), og mye frem og tilbake. Vi kom helt greit ut av dette men som sagt mye rot. I kveld måtte jeg ringe for å rydde opp litt, og traff på en grei kar som jeg spurte hvordan det stilte seg med å få forsikret treseileren min også? Joda...det bør vel gå greit sa han... Så nå er min flotte treseiler forsikret for 50 000,- (uten motor) med kasko i Vesta for den nette sum av 652,- pr. år. Endelig virkelig god service fra et norsk forsikringsselskap. :) Rimelig var det også... Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
classic fiberglass Svart 8.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2007 (redigert) Hei Vikers Fikk du kaskoforsikring? Jeg har ikke kasko på Miss Daisy, for å få til det på en såpass gammel båt så krever selskapet en takst. Redigert 8.Februar.2007 av classic fiberglass (see edit history) Mvh TA Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn